Keppe Motor: Smoky of Awesome?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.

Dus ?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
koboldkun
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 09/11/09, 02:54
Plaats: Parijs




par koboldkun » 09/11/09, 19:47

Ik maakte deze opmerking tegen ecoresearcher die zei dat de vermogensberekening "rokerig" was omdat er geen rekening was gehouden met de faseverschuivingshoek, de beroemde phi!!!
Keppe schrijft op zijn blaadje: P = U x I
We zeggen dat hij in AC had moeten schrijven P = U x I x cosinus (phi)
Maar dat doet geen afbreuk aan de prestatiecoëfficiënt groter dan 1, omdat bij de berekening van de prestatiecoëfficiënt het elektrische vermogen in de noemer zit en
P (elektrisch)= U x I x cosinus (phi)
Dus met cosinus phi (die alleen tussen 0 en 1 kan zijn) is P (elektrisch) nog kleiner, dus de COP groter. Dus zelfs als de vermogensberekening "rokerig" zou zijn, wat ik niet zeker weet, zou dit alleen maar de prestatiecoëfficiënt verhogen en daarom de motor nog meer eenheid maken !!!
0 x
Ervaring is de basis van wetenschappelijk redeneren ... Dus dat het niet werkt zonder te proberen is helemaal niet wetenschappelijk.
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 09/11/09, 20:04

goedenavond
Maar dat doet geen afbreuk aan de prestatiecoëfficiënt groter dan 1, omdat bij de berekening van de prestatiecoëfficiënt het elektrische vermogen in de noemer zit en
P (elektrisch)= U x I x cosinus (phi)
Dus met cosinus phi (die alleen tussen 0 en 1 kan zijn) is P (elektrisch) nog kleiner, dus de COP groter. Dus zelfs als de vermogensberekening "rokerig" zou zijn, wat ik niet zeker weet, zou dit alleen maar de prestatiecoëfficiënt verhogen en daarom de motor nog meer eenheid maken !!!

de agent die we al mixen, heeft niets te maken met elektrotechniek :!:
Ik heb niet geprobeerd de formule te ontleden, maar als ik je goed lees, betekent dit dat hoe meer P naar nul neigt, hoe meer agent naar oneindig neigt

uitleg aub :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 09/11/09, 22:42

Ben ik de domme of wat? wanneer ik de operatie op de eerste video poseer, vind ik niet 1.48 zoals hij, maar eerder 1119
* * 0.2 920 42 7728 =
* = 203 0.034 6.902
7728 / 6.902 = 1119.68

Er zit dus al onzin in hun berekening, of een tussentijdse omrekening die niet getoond wordt.
Bovendien, als het mechanische vermogen inderdaad een product is van het koppel door de snelheid, als ik me goed herinner om watt te hebben, is het nodig om omwentelingen per seconde te nemen en niet omwentelingen per minuut...
Het zijn dus 15.33 omwentelingen per seconde die je moet nemen

En dan lijkt het me dat het koppel in Newtonmeters is... 42 gram maakt nog geen 42N
Nogmaals, als ik me niet vergis, is 42 gram 0.42N (als we vereenvoudigen omdat we normaal gesproken rekening moeten houden met de zwaartekracht)

Door het berekenen van (0.2x15.33x0.42)/(203*0.034) vind ik 18.65% opbrengst... we zijn verre van iets dat 100% overschrijdt

Hoe dan ook, mijn natuurkundelessen zijn ver weg en ik ben nooit een beest geweest in wiskunde, dus ik kan het mis hebben, maar het lijkt me daardoor al aannemelijker
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 09/11/09, 22:59

Nou eigenlijk is het dat niet eens. Na het vinden van de kracht van een koppel is het het product van het koppel door de rotatie in radialen/s
Een bocht is 2 Pi radiaal, ik denk dat je de 15.33 tr/s moet vermenigvuldigen met 2 Pi
Dus ik vind nu een opbrengst van 1.172 dus het is nog niet de 1.48 die hij vindt... In beide gevallen klopt er iets niet (en de berekening is sowieso wazig zoals te zien is in de video)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 09/11/09, 23:24

Ik bladerde snel door de instructies en bekeek de foto's die de constructie van hun demonstratiemotor verklaren.
Ik zie alleen een soort borstelloze motor.
Zonder uitgebreid in te gaan op het principe volgens welk deze motor moet werken, dient de ILS alleen om de stroom op het juiste moment af te sluiten, zodat de magneet niet vast komt te zitten in evenwicht tegenover de polen van de stator. Door traagheid zet de rotor zijn koers voort en wordt de stroom hersteld.
Deze operatie leidt tot twee dingen, de rotatie wordt in stand gehouden door een fenomeen van resonantie (de slag van de schommel die we hoger en hoger sturen zonder veel kracht nodig te hebben, als we er gewoon op het juiste moment op duwen)
Hierdoor is het startkoppel bijna nihil, kan een niets deze motor blokkeren en kan hij ook geen significant bruikbaar koppel hebben aangezien er niets kan komen om het redeneerfenomeen te vertragen. Dan is er alleen traagheid waardoor deze motor kan blijven draaien. Als het weerstandskoppel verder wordt verhoogd, is de traagheid niet langer voldoende om het evenwichtspunt van de statorpolen te overschrijden en stopt de motor.

Hier is mijn analyse van een kleine elektricien, zoals ik al zei, mijn natuurkundelessen zijn ver weg...
Hoe dan ook, ik zie niet in hoe deze bewerking je in staat stelt om te herstellen. Ik weet niet welke "mystieke" energie of ik weet niet wat. Voor mij is het niet meer of minder dan een fenomeen van redeneren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 09/11/09, 23:32

Sorry voor het kapen van het topic, maar ik blijf kijken. Ik heb de laatste link bekeken (http://www.keppemotor.com/fr/index.php) en daar is het ronduit oplichterij :schok:
$ 320 voor de doe-het-zelf demonstratiekit, terwijl er geëmailleerde draad is voor € 2, een batterij voor € 3, een schakelaar en een ILS voor € 3 en drie stukken karton! Het is misbruik.
Het heet gewoon oplichterij. :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 10/11/09, 00:01

Nee, dat heet oneerlijke handel : Mrgreen:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 10/11/09, 00:04

Forhorse schreef:...Dus het startkoppel is bijna nihil..


In de eerste video zien we in ieder geval dat hij de propeller met de hand lanceert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/11/09, 09:35

bovendien zijn de intensiteits- en stroommeetinstrumenten die hij gebruikt niet betrouwbaar voor andere wisselstroommetingen dan sinusoïdaal en kunnen ze worden beperkt tot 50 Hz

Kortom, niets definitiefs

Dat gezegd hebbende, als iemand wil controleren door 1 uur modellenwerk te doen, om dit onderwerp te sluiten of te openen...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 10/11/09, 09:54

Naast de nauwkeurigheid van de apparaten is er iets dat me stoort, het is de fluctuatie van de metingen.
Vriendelijk in het begin zeggen ze dat ze de spanning op 200V hebben gezet... nog geen 30s later zien we dat de spanning weer rond de 203V ligt
Ook de rotatiesnelheid is erg fluctuerend.
Om de berekeningen te doen, halen ze de waarden een beetje uit de mouw, en ongetwijfeld degenen die bij hen passen.
Het zou nodig zijn om alle waarden tegelijkertijd onmiddellijk te meten, het is helemaal niet wat ze doen.
We hebben het namelijk over een assemblage die amper 6W absorbeert, wat betekent dat de kleinste volt of de minste miliampère verschil grote invloed heeft op het resultaat van de berekening.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten