En aerodynamica?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
eco_mobile
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 09/12/11, 22:16




par eco_mobile » 11/12/11, 20:26

voor 1 eerste reactie op mijn eerste bericht hier, ben ik... verbaasd :schok:

Het is een inwijdingsritueel, een ontgroening : Mrgreen: ?

Ik zou antwoorden dat de mistral als initiator van het fenomeen mij nogal "fluctuerend" lijkt.
de beschikbaarheid van een 1-tons kraan of portaal : Cheesy:

Een gestabiliseerde snelheid van 130 km/u leek mij een goede benadering om het effect van de natuurlijke wind te verminderen. En zo de echte impact van het aerodynamische element betrouwbaarder maken.
En 40€ + een stuk snelweg van 10 km dat toegankelijker is voor kidam.

Ik dacht dat ik begreep dat de aerodynamica van auto's ook verband houdt met grondeffecten, die erg moeilijk te simuleren zijn op een model.
draaiende banden
lucht die door de motorruimte stroomt, de wielkasten ...
grondeffect onder carrosserie
...

Ik ga mijn tests voortzetten via rijdend voertuig + dynamische ECU-parameterrecorder. Ik zou kijken of mijn meetmethode reproduceerbaar is op het ongewijzigde voertuig onder deze beperkingen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/12/11, 21:52

eco_mobile schreef:Om uw verbruik onder aerodynamische stress te meten, zolang we geen toegang hebben tot windtunnels : Mrgreen:
Er is nu voor een 40ene van euro's de kits ELM323 of elm327 + software obdII welke dialogen in dynamiek met het beheer van de motor (ECU).

Hiermee kun je met constante snelheid uit het hoofd leren
gasklepopening (gaspedaal elektrische bediening)
-instantie consumptie
-speed
motor

Omdat de aerodynamica met hoge snelheden de overhand heeft, is het voordelig om bij 130 KM / h constante snelheid te meten.
Verander een aerodynamisch element van de auto
voer een meting opnieuw uit

Ik zal proberen om de aero AR van een Twingo 2 (ruwe en rechtdoor gesneden kont, door een spoiler met de beroemde 14 ° // luchtstroom op de carrosserie te verbeteren.

Hebben anderen al geprobeerd?
Ik heb net een ELM327 aangeschaft en ik heb een aantal niet-overtuigende gratis software getest.


Hallo en welkom eco_mobile

De aanpak is interessant 8) . Ik heb een beetje twijfel over de betrouwbaarheid/nauwkeurigheid van de verbruiksmetingen van bepaalde boordcomputers. Heb je dezelfde route al meerdere keren afgelegd in strikt dezelfde wegomstandigheden, weersomstandigheden, verkeer, bandenspanning, dezelfde tank brandstof, enz... om te zien of het elke keer dezelfde muziek weergeeft (betrouwbaarheid, herhaalbaarheid van de meting )?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/12/11, 22:13

als mijn meetmethode reproduceerbaar is op het ongewijzigde voertuig binnen deze beperkingen.

probleem de snelheid van de wind, variabel op de baan? !!
Windrichting, tellingen, dwarsrichtingen veranderen alle draaikolken en aerodynamica!!
een zeer lichte wind van 5km/u geeft 2,5% fout bij 100km/u!!
10km/h 5% 15 -- 7,5% 20km/h -- 10% (kwadraat van de snelheid geeft 1/2Dv/v in verhouding)
De wind van andere auto's en vooral vrachtwagens verandert alles enorm, en er zijn veel vrachtwagens op de snelweg!!

Het hangt dus allemaal af van de benodigde nauwkeurigheid en het hebben van een anemometer.

Ik heb het niet over het te meten verbruik, dat vooral een perfect constante snelheid vereist, geen kust, zelfs niet klein, enz..

Niet voor de hand liggend, de fysieke afmetingen!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/12/11, 02:10

auto die op een mistral-dag aan een kabel hangt ... het is het meest belachelijke

een auto is gemaakt om te rijden! het lijkt mij het belangrijkste om het te meten wanneer het rolt

de wind verstoort de meting ... kies gewoon dagen met weinig wind ... het is gemakkelijker dan te wachten op een dag met harde wind die niet eens constant zal zijn!

Ik deel de twijfels over het gedrag van de motor en de meting van zijn verbruik, maar er is iets eenvoudigers:

start de auto op hoge snelheid en zet hem in neutraal: registreer de snelheid tijdens het vertragen: de minste verbetering in aerodynamica zal zichtbaar zijn

zelfs als de weg niet perfect vlak is, is het voldoende om altijd op dezelfde plaats te testen

als er een manier is om een ​​computer op de auto aan te sluiten om te profiteren van de snelheidssensor, zou dat goed zijn

Ik heb iets anders gebruikt: een usb-gps-sensor op een laptop: deze registreert de beweging van de auto heel goed tijdens het vertragen, zonder dat er iets op de auto kan worden aangesloten
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/12/11, 20:43

Heel, heel goed idee om de verandering in het vertragen van de auto te meten tijdens het uitrollen, met verschillende middelen, GPS, zelfs zonder computer, gewoon lezen tot op 1 km nauwkeurig met een stopwatch, snelheidsmeter, toerenteller op een wiel, zoals voor een fiets (magneet en kleine commerciële elektronica), of zelfs een kleine anemometer die de windsnelheid meet ten opzichte van de auto, een essentiële parameter die het mogelijk maakt om variaties in de lokale wind te corrigeren, zonder de minste vermoeidheid.
Zie voor de verschillende zeer eenvoudige en gecompliceerde typen:
http://fr.wikipedia.org/wiki/An%C3%A9mom%C3%A8tre
http://en.wikipedia.org/wiki/Anemometer

Met zijwind kunnen we zien of het resultaat van de wijziging niet wordt gewijzigd.
0 x
eco_mobile
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 09/12/11, 22:16




par eco_mobile » 19/12/11, 21:54

OK software getest (betaalde versie 15€)
dus capaciteit om 4 gelijktijdige bochten op te nemen.

maar uiteraard is de standaard... niet correct geïmplementeerd door renault dus er zijn vaste waarden.

maar met gasklepopening, motorbelasting, motortoerental en korte injectiecorrectie is er genoeg te doen.

Ik heb ook mijn AR-velgen gewijzigd van 5.5J ET 29 >> 5.0J ET 45.
banden zetten in 165 in plaats van 175 (toegestaan ​​voor mijn auto)

dus 0,5 inch smaller 5.5 > 5.0
en 16 mm verder naar achteren vanaf het steunvlak (ET29 > ET45).
Dus nu zijn velg en achterbanden verzonken in de achterste wielkast. Dus heel simpel achterwielkuipje doen want plat!

Plots is het contactpunt van de band 16 mm naar het midden verplaatst. Dat verandert alleen de spoorbreedte achter. Maar de buitenkant beweegt terug met 16 + 1/2 (velg 5.5> 5.0) => 16 + 6.5 => 22,5 mm.
De binnenzijde loopt slechts 16 - 6.5 => 9,5 mm terug.

Aan de voorkant durfde ik niet, omdat het contactpunt van de band wordt bepaald door de geometrie van het wielscharnier : Mrgreen: behalve dat de mogelijkheid om winterbanden te monteren ook toeneemt van 175 naar 165 mm breed. Laat te doen :P
0 x
Surfeurseb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 01/12/05, 11:51
Plaats: Bretagne
x 1

om het onderwerp te doen herleven ...




par Surfeurseb » 16/12/13, 22:34

Ik heb er een tijdje over nagedacht, en uiteindelijk zou het niet zo'n slecht idee moeten zijn, want anderen hebben het al gedaan:
boot staart

Het bestaat uit het zoveel mogelijk profileren van de achterkant van de auto om de weerstand op de basis te verminderen, wat erg belangrijk is voor de aerodynamische balans van onze auto's. Om praktische redenen kan eigenlijk geen enkele fabrikant het zich veroorloven zo ver te gaan...

http://ecomodder.com/forum/showthread.php/project-geo-metro-boat-tail-prototype-15-mpg-10691.html

Het is een Amerikaanse site, omdat ze echt in staat zijn tot het beste, maar ook tot het slechtste (persoonlijke mening).

15% besparing op het verbruik waargenomen, uiteraard vooral bij het rijden met gestabiliseerde snelheid.

Mijn idee was om hetzelfde aanhangsel te maken, maar volledig verwijderbaar en zonder enig ander effect op de auto: een opblaasbare, transparante structuur die zelfs de verkeerslichten niet zou verbergen.
Om verder te gaan, moet ik informatie vinden over het maken van bijvoorbeeld een opblaasbare structuur, van het type PVC of strandspeelgoed.
Vastzetten met zuignappen en vastzetten met kabels, opblazen... zoals je kunt, of automatisch met schep (paragliding-stijl), met inzet vanaf een bepaalde snelheid.

Ik vind het leuk, en ik kan me de gezichten voorstellen van mensen die ik zou kunnen ontmoeten aan het stuur van mijn "waterdruppel".
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/12/13, 23:19

Ik had al heel lang hetzelfde idee: opblaasbare puntige kont

geplastificeerd pvc zoals een strandspeelgoed is niet erg stevig, vooral transparant: om het steviger te maken, heb je nylon canvas nodig bedekt met pvc, in de stijl van een vrachtwagenzeil

om het transparant te maken is er beter: polyurethaan: ik zag een volledig transparante bestuurbare ballon, de elektropluim gebruikt door Nicolas Hulot: een van deze elektropluimen werd het prototype van een veel krachtigere machine
http://www.a-nse.com/fr/a-n400/
deze transparante polyurethaan envelop van 0,4 mm dik heeft alle kleuren gezien ... ik heb een tijdje voor ze gewerkt

Ik ken het lassen van dit soort materiaal, maar heb helaas niet de financiële middelen om naar de realisatie te gaan

deze opblaasbare tip zou praktisch zijn: als je hem laat leeglopen, kan hij op het dak van de auto worden neergeklapt met een touw dat de tip naar voren trekt: geen extra rommel in de stad

en op de hoofdweg zou de congestie van dit punt geen overlast hebben

heel vaak hebben auto's een achterkant die te snel krimpt: hij trekt omhoog op dakniveau, dus de opblaasbare bodem moet zich op dakniveau aan de auto hechten en de hele vorm van de achterkant opnieuw doen

de opblaasbare oplossing maakt het erg licht

Polyurethaan is sterker dan PVC, krast minder en blijft transparanter, dus goede doorzichtbaarheid
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten