En aerodynamica?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/01/11, 12:04

Ik denk niet dat je het over hetzelfde hebt:

1) auto's een beetje oud: aan het einde van de motorkap is er een deel van de carrosserie min of meer horizontaal, dan de voorruit met de ruitenwisser geplateerd op ...

Daar, in dit lagere deel, is men in overdruk, met over het algemeen kieuwen voor de binnenkomst van lucht ... die werkt zonder ventilator

2) recentere modellen, met de motorkap die een beetje als een "spoiler" eindigt en die een voor de luchtstroom "beschutte" ruimte verbergt, waarin de ruitenwissers daadwerkelijk opklappen ...

Daar denk ik dat we in een depressie zitten in het centrale deel verborgen door de lip van de motorkap in "spoiler" ... ik kletste niet onder alle motorkappen, maar op mijn C5 zit er geen stekker tussen; er stroomt gewoon water ...

De kieuwen worden dan meer aan de zijkant vergoten, waar de afstand van de lucht stroomt, met een lek aan de zijkant ter hoogte van de retro, in de buurt van de hoeveelheden, zal een lichte overdruk of op zijn minst een turbulentie genereren ... Dus bij dit niveau, ik denk dat we nogal overbelast zijn ...

Ik ben het ermee eens dat de natuurlijke ventilatie minder goed is, maar het bestaat (bijvoorbeeld op mijn C5, die deze niche en dit spoilereffect heeft)


Ik heb het gevoel dat Citrox het over 1 heeft) en die storm heeft het over 2) ... Nee?

NB: de interne ventilatie, naast het effect van overdruk op de luchtinlaat, kan ook worden gekoppeld aan het extractie-effect ter hoogte van de uitlaatopeningen in een zone van depressie aan de achterkant (soms achter de staanders). achterklep en / of kofferbak)
0 x
OBY
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 29/10/08, 11:29




par OBY » 28/01/11, 13:56

Hallo,

Natuurlijk bestuderen motorfabrikanten en auto-ontwerpers de Cx van de voertuigen die ze ontwerpen. De vraag is niet alleen "met een lagere Cx zullen we minder verbruiken", maar ook "wat moet er apart gezet worden om een ​​lagere Cx te hebben?".

U spreekt over de ventilatieopeningen, eigenlijk is het een wrijving van de lucht (ten minste een stroomafwaartse roosterurbulentie, dus de energiedissipatie), maar een slecht gekoelde motor verbruikt meer (we zitten niet op dezelfde plaats op de Carnot-cyclus) ...

Simplistische antwoorden van dit type zijn daarom volkomen onvolledig.

Ik sta mezelf deze opmerking toe omdat, zoals in veel energievelden, wanneer een "detail" verstoort, de geboden oplossingen momenteel over het algemeen slechter zijn dan de voorgaande oorzaken (katalysatoren, E10 enz.).

Met vriendelijke groet,
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 28/01/11, 14:15

Als ik mezelf kan toestaan ​​...

De E10 heeft geen oplossing gebracht. Het is een antwoordgeschenk van onze denkende hoofden aan de bietsuikergraangewassen lobby .....

Op zo'n punt een pop in de zieuzieu die zegt 10% op te nemen en die bevat nauwelijks 7.5 ... Omdat we niet kunnen zeggen of de auto's het probleemloos op onze breedtegraden kunnen verbranden. ..

Dit product heeft de afhankelijkheid van ons land in olie niet verminderd ... Integendeel ... De mensen die dachten dat ze het goed deden door hun oude trolleys te vernieuwen door dit patent te slikken ... Zie hun brandstofbudget verhoging van ...
0 x
OBY
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 29/10/08, 11:29




par OBY » 28/01/11, 14:52

parfaitement
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/01/11, 00:48

Macro schreef:De E10 is geen oplossing. Het is een antwoordgeschenk van onze denkende hoofden aan de lobby van graansuiker suikerbietentelers .....
...
Dit product heeft de afhankelijkheid van ons land in olie niet verminderd ... Integendeel ... De mensen die dachten dat ze het goed deden door hun oude trolleys te vernieuwen door dit patent te slikken ... Zie hun brandstofbudget verhoging van ...
+2
Suikerlobby's lobbyden bij de overheid voor een nieuwe financiële meevaller (onze belastingen) ter compensatie van het aangekondigde verlies aan EU-subsidies die ze ontvingen in het kader van het gemeenschappelijk landbouwbeleid (GLB)

Ik herinner u eraan dat er onder de eerste begunstigden van het GLB grote "boeren" waren, zoals Prins Charles van Groot-Brittannië of Prins Albert van Monaco ...

Voor de energie-efficiëntie van ethanol zijn deskundigen het erover eens dat de productie van 1-liter op bieten gebaseerde ethanol meer dan één liter olie verbruikt (brandstof voor landbouwmachines, transport, meststoffen en andere inputs ...), het tegenovergestelde van het gewenste effect ...
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 29/01/11, 09:49

Did67 schreef:Ik denk niet dat je het over hetzelfde hebt:

1) auto's een beetje oud: aan het einde van de motorkap is er een deel van de carrosserie min of meer horizontaal, dan de voorruit met de ruitenwisser geplateerd op ...

Daar, in dit lagere deel, is men in overdruk, met over het algemeen kieuwen voor de binnenkomst van lucht ... die werkt zonder ventilator

2) recentere modellen, met de motorkap die een beetje als een "spoiler" eindigt en die een voor de luchtstroom "beschutte" ruimte verbergt, waarin de ruitenwissers daadwerkelijk opklappen ...

Ik ben het ermee eens dat de natuurlijke ventilatie minder goed is, maar het bestaat (bijvoorbeeld op mijn C5, die deze niche en dit spoilereffect heeft)


Ik heb het gevoel dat Citrox het over 1 heeft) en die storm heeft het over 2) ... Nee?


Inderdaad ... op een R12 bijvoorbeeld. de luchtinlaat stijgt zelfs iets, maar dit type auto is nog "een beetje" achterhaald, het bewijs, de SM is ontworpen in 1969 en heeft al een relatief moderne configuratie ... de eerste auto die Ik had en die niet de minste ventilatie had zonder ventilatormotor (de ene of deze ging kapot) was een VW Scirocco serie 2 en de luchtinlaat was echter horizontaal voor de voorruit (er is geen had geen deflector voor ruitenwissers) zoals wat we niet persé overdruk hebben op deze plek (hangt af van de vorm van de carrosserie) ... er was ook een accessoire, een schep, die we kon installeren om de ventilatie te verbeteren, het was in die tijd een heel gewoon gadget (we konden het zelfs in supermarkten vinden ...) ...
0 x
Ca
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 19/01/09, 20:37




par Ca » 30/01/11, 11:41

Wao, sinds tijd : Cheesy:

Eindelijk had een apotheker me moeten vertellen dat de hars polystyreen at : Cry:
In het kort bestelde ik de vortexgeneratoren rechtstreeks in de Verenigde Staten, met tegelijkertijd douanekosten (zwelband).

Als we ooit openingen hebben aan het einde van de motorkap net voordat de voorruit opkomt en we geen natuurlijke ventilatie hebben (en we willen er een), is er een luchtinlaat (zoals op de subaru in het midden van de kap bijvoorbeeld) die de lucht dwingt om de kieuwen binnen te komen, is dit mogelijk?
Omdat de luchtsnelheid "horizontaal" op de kap hoog is, en daarom de druk klein, als de lucht noodzakelijkerwijs de kieuwen binnenkomt,
nadat de snelheid laag zal zijn en vice versa voor de druk.

Zo niet op een paar recente voertuigen, merkte ik aan het einde van de motorkap, net voor het veegcompartiment, een soort springwind, een klein herstel van de motorkap gevolgd door een zuivere snede, of zelfs een kleine platte horizontale lijn (Ik weet het niet meer)
Is dit het soort spoiler dat je noemde?
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 30/01/11, 11:50

Je vragen hebben al een antwoord in eerdere berichten ... en op de Subaru, de luchtinlaten van de kap zijn voor de lucht / luchtwisselaar ...
0 x
eco_mobile
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 09/12/11, 22:16




par eco_mobile » 11/12/11, 18:53

basis van een kwaliteitssysteem => je moet de begintoestand kennen.
Dus we moeten meten

Om uw verbruik onder aerodynamische stress te meten, zolang we geen toegang hebben tot windtunnels : Mrgreen:
Er is nu voor een 40ene van euro's de kits ELM323 of elm327 + software obdII welke dialogen in dynamiek met het beheer van de motor (ECU).

Hiermee kun je met constante snelheid uit het hoofd leren
gasklepopening (gaspedaal elektrische bediening)
-instantie consumptie
-speed
motor

Omdat de aerodynamica met hoge snelheden de overhand heeft, is het voordelig om bij 130 KM / h constante snelheid te meten.
Verander een aerodynamisch element van de auto
voer een meting opnieuw uit

Ik zal proberen om de aero AR van een Twingo 2 (ruwe en rechtdoor gesneden kont, door een spoiler met de beroemde 14 ° // luchtstroom op de carrosserie te verbeteren.

Hebben anderen al geprobeerd?
Ik heb net een ELM327 aangeschaft en ik heb een aantal niet-overtuigende gratis software getest.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/12/11, 19:54

Eenvoudigere methode om windkracht te meten (vierkant van windsnelheid):
In de mistral meet je de kracht op het voertuig gehangen aan het einde van een kabel onder een grote portaal of kraan, door het meten van de hoekafwijking als gevolg van de wind (en een anemometer voor de windsnelheid) !!
Eenvoudiger met een model met dezelfde vorm als de auto, met de veranderingen, niet te klein!
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten