En aerodynamica?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 04/03/10, 16:00

Mijn eerste krat was een feest met sinaasappelschilverf....Ze dronk meer dan ik... : Cheesy:
0 x
Thibaud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 25/01/11, 13:51




par Thibaud » 26/01/11, 21:40

De foto's geplaatst op dit discussiedraadje zijn niet meer zichtbaar, die van de aanpassingen zoals de plaat voor de radiateur en de platte bodem interesseren mij bijzonder maar ik begreep het principe van het opzetten van de overdruk in de compartiment motor om de aerodynamica te verbeteren.
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 27/01/11, 08:50

Overdruk motorruimte?
Normaal gesproken wordt hij in depressie gebracht dankzij een stroomlijnkap onder de motor (systeem identiek aan de vliegtuigen met motor met zuigers), stroomlijnkap voorzien van een deflector die een depressie veroorzaakt om de hete lucht aan te zuigen... om de luchtinvoer te sluiten is riskant omdat het depressie-effect alleen werkt als het voertuig voldoende snel rijdt, dus niet bij stilstand en ook niet bij lage snelheid in de stad...
Op bepaalde auto's die qua koeling zeer nauwkeurig zijn berekend, zoals bijvoorbeeld de Citroën SM, zijn door de eigenaars doeltreffende wijzigingen aangebracht: roosters met lamellen richting de wielkasten (depressiezone), verwijdering van een deel van de afdichting bij de achterkant van de motorkap (een ander depressiegebied) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/01/11, 11:01

oiseautempete schreef:... verwijdering van een deel van de afdichting aan de achterkant van de motorkap (een ander drukgebied)...
:frons:
Ah, daar verras je me.
Normaal gesproken is het gebied tussen het uiteinde van de motorkap en de onderkant van de voorruit een gebied van overdruk en niet van onderdruk.
Dit bevordert de hechting van de ruitenwissers, de afvoer van regenwater, maar ook het binnenlaten van nieuwe lucht voor het passagierscompartiment, waarvan de inlaten zich traditioneel tussen de achterkant van de motorkap en de basis van de voorruit bevinden... dus onverenigbaar met uw veronderstelling dat lucht die waarschijnlijk vervuild is, in de passagiersruimte wordt toegelaten omdat deze uit de motorruimte komt...

Wie een 2CV heeft gereden begrijpt mij... : Lol:
0 x
Thibaud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 25/01/11, 13:51




par Thibaud » 27/01/11, 14:19

Ik heb gelezen over de forum dat door een plaat voor de grille te plaatsen, de lucht gedwongen wordt om met meer kracht de motorruimte in te gaan, waardoor er meer druk ontstaat en er een onderdruk onder de auto ontstaat, waardoor de warmte efficiënter afgevoerd kan worden warmte en daarmee zou de Scx en dus het verbruik afnemen. Ik zal proberen het allemaal te vinden.
0 x
Thibaud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 25/01/11, 13:51




par Thibaud » 27/01/11, 14:28

Andre schreef:Hallo mountainbike

De grootste winst in een radiator is niet bij de ingang van de radiator maar vooral bij de uitgang van de radiator van de experimenten die zijn gedaan met de Subaru-motoren in het vliegtuig
de wisselwerking tussen het hebben van een efficiënte radiator op lage snelheid en hoge belasting tijdens het rijden versus rijden op maximale snelheid
het is om de uitgang van de lucht na de radiator te werken en met name de depressie aan de achterkant die afhangt van de efficiëntie van de koeling en die met de minste weerstand
Dat wil zeggen dat alle lucht die de radiator passeert en die rond de motor slentert, op een aerodynamische manier onder het voertuig moet afkomen met een eenvoudig laken, zijn vorm maakt een indrukking in het motorcompartiment en zendt hete lucht bijna parralelle onder de vloer.
Zeer weinig auto's konden een goede luchtstroom onder de motor en de inlaat van de radiator hebben, de DS had een mooi ontwerp voor stroming onder de auto.
Er is nog een ander punt dat je zeker zal verrassen
het is het voorste gedeelte van een romp
een brede romp 2-mensen naast elkaar en aanzienlijk aerodynamischer dan een achter elkaar geplaatste romp en dat ondanks het grotere zijvlak
Veel bekende vliegtuigen met dezelfde vleugel en dezelfde motor
alleen de romp die daar verandert, is een 15% naar 20% meer op snelheid ernaast.
De eerste DC2 had een smallere romp, de DC3 werd vergroot en ze werden sneller, er zijn regels tussen de lengte en het voorvlak.

Andre


Hier is het, en ik had een persoon gevonden die had geprobeerd een polystyreen plaat te installeren, maar ze was door de regen op de weg naar de Ardèche gevallen, het enige dat overblijft is om de boodschap te vinden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/01/11, 16:20

Thibaud schreef:Hier is het, en ik had een persoon gevonden die had geprobeerd een polystyreen plaat te installeren, maar ze was door de regen op de weg naar de Ardèche gevallen, het enige dat overblijft is om de boodschap te vinden...
Ja, in de luchtvaart ... in auto's zijn de parameters anders, omdat een voertuig dat in een file of voor een rood licht stopt, zijn calorieën moet kunnen afvoeren, zonder te profiteren van luchtstromen als gevolg van beweging...

Ten slotte zijn deze stromen niet vergelijkbaar tussen een auto en een vliegtuig...

Er was echter een precedent in de auto...
Een Voisin had als koelsysteem een ​​contrisch systeem met de uitlaatbuis die door het venturi-effect de calorieën van de motor aan de achterkant "onttrok".
Voisin was ook een vliegtuigbouwer...
0 x
Thibaud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 25/01/11, 13:51




par Thibaud » 27/01/11, 22:10

Oké, ik begrijp het nu beter, dus tenzij ik 400 km/u rijd, is dit proces niet van toepassing : Lol:
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 27/01/11, 23:20

Citro schreef:
oiseautempete schreef:... verwijdering van een deel van de afdichting aan de achterkant van de motorkap (een ander drukgebied)...
:frons:
Ah, daar verras je me.
Normaal gesproken is het gebied tussen het uiteinde van de motorkap en de onderkant van de voorruit een gebied van overdruk en niet van onderdruk.
Dit bevordert de hechting van de ruitenwissers, de afvoer van regenwater, maar ook het binnenlaten van nieuwe lucht voor het passagierscompartiment, waarvan de inlaten zich traditioneel tussen de achterkant van de motorkap en de basis van de voorruit bevinden... dus onverenigbaar met uw veronderstelling dat lucht die waarschijnlijk vervuild is, in de passagiersruimte wordt toegelaten omdat deze uit de motorruimte komt...

Wie een 2CV heeft gereden begrijpt mij... : Lol:


Een eend is iets anders: de luchtinlaat is perfect frontaal en bovendien kanaliseert de open klep de lucht dynamisch (handig als het regent)... dit is absoluut niet het geval op een moderne auto waarop een ruimte veel lager is dan het niveau van de motorkap en die met name dient als "opslag" voor de ruitenwissers die daar verborgen zijn om turbulentie te voorkomen: deze zone bevindt zich daarom noodzakelijkerwijs in een depressie, d elders op een auto met een modern design waarin de airconditioninginlaat in deze plaats, zonder een gemotoriseerde ventilator is er geen scheet lucht, bovendien heb ik het ervaren op een van mijn oude auto's waarvan de ventilator de ziel had opgegeven...
(merk op dat op de SM (op de CX trouwens ook) de luchtinlaat van de airconditioning op de motorkap zit en niet voor de voorruit, wat de "vervuiling" van de aangezogen lucht uitsluit) .
Ik had de gelegenheid om de motorkap van een ULM te bestuderen en je zou zeer verbaasd zijn over de moeilijkheid om een ​​zone te vinden die echt onder overdruk staat (om de luchtinlaat van de motor en de koelluchtinlaten van de cilinder optimaal te plaatsen) vanwege de complexiteit van de stromen (afwijkend is het waar door de spiraalvormige menging van de propeller en door de variabele inval volgens de snelheid van de machine tijdens de vlucht)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/01/11, 11:41

oiseautempete schreef:Een eend is iets anders: de luchtinlaat is perfect frontaal en bovendien kanaliseert de open klep de lucht dynamisch (handig als het regent)... dit is absoluut niet het geval op een moderne auto waarop een ruimte veel lager is dan het niveau van de kap en die met name dient als "opslag" voor de ruitenwissers die daar zijn verborgen om turbulentie te voorkomen: deze zone bevindt zich daarom noodzakelijkerwijs in een depressie, bovendien op een auto met een modern ontwerp die de luchtinlaat van de airconditioning op deze plek heeft, zonder een gemotoriseerde ventilator is er geen scheet lucht, bovendien heb ik het ervaren op een van mijn oude auto's waarvan de ventilator de geest had gegeven...
Weet je het zeker. :?
Ik herinner me een schets van de aerodynamische drukzones op een Citroën Visa waar ze ter ondersteuning mijn eerdere verklaring toelichten. Omdat ik meerdere Visa's heb gehad, informeer ik u dat de koude luchtventilatie werd gedaan zonder een elektrische ventilator, alleen in dynamiek...
Hoe verklaar je het als de luchtinlaat onder druk staat... :?


Op "moderne voertuigen" is de luchtverdeling veel complexer geworden, wat aanzienlijke drukverliezen veroorzaakt door de talrijke ventilatieopeningen (het is niet ongebruikelijk om ventilatieopeningen op de achterbank van een minibus te hebben), 2 wisselaars (airconditioningverdamper en verwarmingselement) en het cabinefilter. Het is dan ook niet gek dat we de dynamische luchtstroom niet voelen in vergelijking met auto's zonder airco en zonder cabinefilter... :?
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten