En aerodynamica?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Ca
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 19/01/09, 20:37




par Ca » 28/02/10, 20:32

Bonsoir,
Beslist deze winter, het tempo verdubbeld dat werd opgelegd door mijn nieuwe werk, was voor mij geen bron van grote moed als het gaat om DIY op auto's.
Allereerst is een belangrijk punt waarop ik me verontschuldig dat ik te zeker was van mezelf tijdens de laatste berichten, toen ik uiteindelijk niet per se gelijk had.
Sindsdien heb ik meer geleerd op het gebied van aerodynamica.
Dus ik moet zeggen dat de spoiler van de R16 TX geen vortexgenerator is zoals ik die heb ondersteund, maar de luchtstroom omleidt zodat hij zo lang mogelijk blijft hangen in de achterklep, of tenminste zo dat het gebied van re-circulatie is verminderd
Ik heb nog twee andere voorbeelden die in deze richting gaan:
- Al als ik naar de nieuwe kever rsi kijk op deze afbeelding bijvoorbeeld Beeld
- En ook als ik een sleep goed zie worden verminderd, moet deze worden toegelaten op vrachtwagens met een klein plastic element (vergeleken met de mastodontmaat): http://www.sdr-sys.com/
(naast een vraag: wat is het gebruik van langwerpige of rechthoekige groeven op de neerwaartse bocht van de spoiler? verminderen de druk?)

Ik probeerde Javafoil te gebruiken, maar deze applicatie is te veel gericht op het luchtvaartterrein.
Als je ooit weet waar ik aërodynamische simulatiesoftware kan krijgen tegen lagere kosten, leen ik me graag en probeer ik er mee om te gaan.

Wat betreft mijn verbruiksmetingen, heb ik sinds het begin van het jaar een kleine tabel gemaakt, momenteel zonder enige wijziging behalve "intern" (bandenspanning, olietoevoeging, die begint niet slechte invloed die ik me kan voorstellen)

Volgende stap voor mij, schimmel ruwe hars vortex generatoren met 2 kubieke magneten van 5 mm rand geïntegreerd, elk met 1 kg sluitkracht, en vijl ze voor een iets minder scherpe randvorm.
Ik moet gewoon een bal wol, dunne tape, de controle van de videomodus van mijn pas verworven mobiele telefoon en een paar pond moed vinden.
Na tests met de originele spoiler van corsa een gsi-fase 2, meer esthetisch dan prestatie naar mijn smaak (die van de 1-fase is veel meer bestudeerd), zou het goed zijn als ik het ook zonder, dan met verschillende configuraties installatie van turbulators.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 01/03/10, 10:47

Er staat geschreven:... Wat betreft mijn verbruikswaarden, heb ik sinds het begin van het jaar een kleine foto gemaakt, voorlopig zonder enige wijziging behalve "intern" (bandenspanning, olie-additief, dat beginnen nogal wat invloed te hebben, kan ik me voorstellen).
Ik maak ook conso-verklaringen voor meer dan 25-jaren ... op papier en spreadsheet.
Ik vond zelfs online sites zoals PRK-web. : Arrowl: Ik heb onlangs contact opgenomen om verbeteringen voor te stellen ...

Ik zie dat je vooruitgang boekt in je begrip van complexe aërodynamische verschijnselen. 8)
Ik grijp deze gelegenheid aan om een ​​aerodynamisch proces te herinneren dat Citroën op de GS X gebruikte (ik weet niet of het X2 of X3 was :? ).
Dit waren verticale zwarte banden van afnemende breedte die op de achterste zijruiten waren geplakt om de luchtstromen te laten "lijmen".
Het eenvoudige en goedkope proces is toegestaan ​​met andere aerodynamische elementen (spoiler, bécquet) om een ​​CX van 0.32 te verkrijgen.

Ik heb geen foto's gevonden ... :|

Het is interessant om aan te tonen, zoals je ontdekte, dat kleine aerodynamische elementen grote effecten kunnen hebben.
8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 01/03/10, 10:53

Citro schreef:Het is interessant om aan te tonen, zoals je ontdekte, dat kleine aerodynamische elementen grote effecten kunnen hebben. 8)


Roooooh en pkoi dus het is niet gemonteerd serie en oorsprong?
Roooooh de lobby's kijken toe! PB speciaal! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Interessante Spaanse spoiler met vrachtwagens!
0 x
Ca
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 19/01/09, 20:37




par Ca » 01/03/10, 11:57

Ik vond een interessant beeld van een Citroën GS (denk ik):



Beeld



Ik zag hetzelfde op een dag op een Citroën CX:



Beeld



Is dit soort kunstgrepen de beroemde zwarte bands?

Gepubliceerd door Christophe: stp gebruikt onze beeldhost om het forum https://www.econologie.com/forums/comment-me ... t1176.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 01/03/10, 12:16

De koe een CX GTI-turbo ... Het was vreselijk als autokaart ... De toerenteller hield nooit op : Mrgreen:
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 01/03/10, 12:57

De lamellen op het zijpaneelvenster waren slechts een "rage" en hadden weinig aerodynamisch belang: de GS had dat niet nodig om 0.318 te wachten op het basisclubmodel, op de X2 X3 een kleine spoiler voor compenseren voor het verlies in de bredere banden en dubbele spiegels ...
Merk op dat op de CX-turbo de spoiler een doorzichtig plastic "venster" heeft dat de achterkant sluit waarvan wordt aangenomen dat deze open staat: aerodynamici hebben ontdekt dat de doorstroming zo beter was ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 01/03/10, 18:28

Er staat geschreven:Is dit soort kunstgrepen de beroemde zwarte bands?


:? Helemaal niet. :? : Arrowu:
De tapes in kwestie waren slechts "striping", dat wil zeggen kleefstoffen ... :?

Het principe was afkomstig van de huid van haaien en andere aerodynamisch of hydrodynamisch efficiënte dieren waarvan werd vastgesteld dat ze een ongelijk oppervlak hadden.
0 x
Ca
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 19/01/09, 20:37




par Ca » 03/03/10, 20:51

Ik dacht meteen aan wat er op de foto's staat als ik "zwarte banden" las.
Ik zou geneigd zijn te zeggen dat het de luchtstroom helpt te vallen op een trap waarop het aan het einde van de treden van deze trap blijft hangen,
eindelijk wil ik geen onzin schrijven, hoewel het al gedaan is : Cheesy:

Vandaag heb ik wat gesleuteld, ik heb een relatief zwakke mal gemaakt, maar meer dan genoeg:

Beeld

Beeld

Beeld

Aan de eerste kant magneten leggen:

Beeld

Bij het leggen op de tweede zijde waren de eetstokjes te dik, zodat de binnenmagneten van hetzelfde compartiment aan elkaar kleven, en soms had ik kettingreacties (vol met magneten die bij elkaar komen) :x ) relatief onvriendelijk om weer op hun plaats te krijgen.
Ze maken 5 mm aan de zijkant, met 1 kg aan sluitkracht elk, en zelfs als ik geen weerstandsberekening heb gemaakt,
vertel me niet dat met 2 kilo's gehechtheid op het dak en de afmetingen die ze hebben (aan het eind gespecificeerd) ze zullen gaan ^ ^ zelfs 130 Ik geloof niet te veel.
Ik verminderde de dikte van de toverstaf en hield die daarna goed vast, en toen besefte ik dat ik de compartimenten niet had gescheiden, wat een beetje laat was gedaan:

Beeld

Beeld

Ik ruimde het zorgvuldig op, want als ik het raakte, kon het alle magneten in de lucht neuken, en daar veranderde ik in een superstrijder :onheil:
Het is nog steeds nodig om hars te gieten zonder de hoogte van de magneten in de mal te overschrijden, wetende dat de dikte van 5 mm correct is.
Ter informatie: de delta-vormige vinnen zijn 40 mm lang en 20 mm hoog en vormen een rechthoekige driehoek, wat ongeveer de meest voorkomende vorm is in de automobiel- en ruimtevaartgebieden.
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 04/03/10, 14:47

Citro schreef:
Er staat geschreven:Is dit soort kunstgrepen de beroemde zwarte bands?


:? Helemaal niet. :? : Arrowu:
De tapes in kwestie waren slechts "striping", dat wil zeggen kleefstoffen ... :?

Het principe was afkomstig van de huid van haaien en andere aerodynamisch of hydrodynamisch efficiënte dieren waarvan werd vastgesteld dat ze een ongelijk oppervlak hadden.


Nee, noch Citroën, noch enige autofabrikant heeft ooit andere kleefstoffen gebruikt dan decoratieve, en zeker niet van het type "sharkskin", aangezien het fenomeen van de grenslaag van haaien toen nog niet eens bekend was. .
Testen werden uitgevoerd op vliegtuigen, maar het voordeel was te dun voor algemeen gebruik, gezien het gewicht van de haaienvelfilm, de moeilijkheid van schoonmaken en bescherming ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/03/10, 15:20

oiseautempete schreef: Nee, noch Citroën, noch enige autofabrikant heeft ooit andere kleefstoffen gebruikt dan decoratieve, en zeker niet van het type "sharkskin", aangezien het fenomeen van de grenslaag van haaien toen nog niet eens bekend was. .
:? Ah, ik zou het uitgevonden hebben ... :?
Het lijkt mij dat ik de info had van de Citroën-agent die de DS van mijn vader bijhield ... Het was een punt dat me had uitgelegd dat het de luchtnetten toestond om op te pikken ... Ik herinner het me opnieuw hoe hij het fenomeen nabootste met zijn handen en mond ...
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 250 gasten