En aerodynamica?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 23/11/09, 20:03

Er staat geschreven:het is goed om de achterkant van een auto, of het nu op het dak of zelfs de zijwanden is, te blijven verkleinen van 14 tot 15 ° max continu
Daarna is het zeker dat de achterkant het niet allemaal doet, het bewijs met de school, maar het draagt ​​er sterk aan bij (zoals de kuip van het voorwiel blijkbaar : Cry: )


Hum, 14-15 ° het lijkt te veel, zie op een vliegtuig is eerder naar 8-10 °, overigens is het goed omdat een auto met een smalle kont bijna onbruikbaar is (onbestaande kofferbak, intern belachelijk volume) ..
Maar u kunt veel besparen zonder de vorm van het lichaam te veranderen, alleen door te optimaliseren: retro (vervangen door camera's), eliminatie van carrosserieslots, luchtinlaten, afzuigkoeling, kuip bodemplaat, stroomlijnkappen van de achterwielen, enz ... daarnaast gaat het om wat Honda deed met zijn Insight (het ware, dat van 1999 ...)
0 x
Ca
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 19/01/09, 20:37




par Ca » 23/11/09, 20:19

Hoe hoger de snelheid, hoe kleiner de hoek moet zijn, voor onze auto bij 130 km / h max moet hij ongeveer 14 ° zijn.
Ik had het eerder over turbulators, met hen kunnen we naar 30 gaan ° althans voor auto's, de turbulente stroom klampt zich vast aan de oppervlakte.
Op het einde zijn er manieren om mooie dingen te doen met deze kleine wondermachines.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/11/09, 22:09

oiseautempete schreef:(Volg links het aerodynamische en aërodynamische lab van wegvoertuigen)
http://inter.action.free.fr/
: Mrgreen: Welkom bij oiseautempete sur ce forum.
Het niveau van je interventies en de links die je doorgeeft zijn fascinerend. :P
Ik kende inter.actions niet, maar de site is het bekijken waard.
Ik raad ten zeerste aan om te lezen BEZINNINGEN OVER DE ENERGIE VAN WEGVOERTUIGEN (zelf-eco) in de sectie PUBLICATIES.
8)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/11/09, 06:02

Dag
oiseautempete schreef:
voormalige oceanische schreef:Door te kijken hoe de auto's door de straten rijden, zeg ik tegen mezelf dat ze allemaal aërodynamischer zijn in tegengestelde richting dan in voorwaartse richting :schok:


Het aërodynamische ideaal is ongeveer de vorm van een 12.7 machinegeweerkogel, fijne neus, maximaal volume in het midden, achterwaarts versmallend, abrupte abrupt breuk: en dat is precies hoe de huidige auto's eruit zien, met natuurlijk de beperkingen van lengte ...
Het is helemaal verkeerd om te geloven dat de ideale vorm die van een druppel water is: het wordt meer gedicteerd door de zwaartekracht dan door aerodynamica ...


Niet mee eens voor de ideale aerodynamische vormen
Voor het maken van verschillende dekking op vliegtuigen bij snelheden van 200 heeft 260kmh te scherp toelopende kap aanzienlijk minder effectief dan met afgeronde kappen carburateur luchtinlaat extentioner motor en propeller afstandhouder voor extentioner voorwaartse . De aërodynamische voordelen zijn meer bij de luchtuitlaat onder de kap dan bij zijn voorvorm, de uitlaat van de hete lucht van de motor moet de rau desoudoud fuselage blijven
de kleine details zoals de spleten van vinnen en roeren, gewoon verstopt met plakband, we wonnen een extra 18kmh.
Ik ben nu bezig met de tests van een nieuw gebouwd vliegtuig, verander gewoon de hoek van het vaste vlak terug, van 210kmh naar 224kmh ..





Let op het blad onder de kap om de lucht onder de romp te krijgen, we merken ook de sleuven in de vinnen en de hoogte van de lift.
Vlak voor je mond
Je moet telkens een verandering maken, dan een vluchttest, een volledige landing, je moet beginnen met de belangrijkste weerstand, en je concentreren op de kleine weerstand, anders zijn de winsten niet meetbaar.
Voor de wielen passen we een enkele kuip aan en we zien of het vliegtuig aan één kant trekt (voor de wielen is het meer de wielbout-overgang met de carenage die van belang is dat de carenage zelf
Beeld


Hood niet erg effectief van dit recente vliegtuig
Beeld

Efficiënte afgeronde kap van deze 140 Cessan1946
Beeld

Aerodynamisch gezien is deze Quikie 2 zeer verfijnd met een motor afgeleid van VW 2 liter die hoger is dan de 300kmh, een snelle versnelling in duik
Beeld
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 26/11/09, 10:13

Andre schreef:Niet mee eens voor de ideale aerodynamische vormen
Voor het maken van meerdere motorkap op vliegtuigen, voor snelheden van 200 tot 260kmh is de motorkap te scherp gepunt significant minder effectief dan de afgeronde kappen.De aerodynamische voordelen zijn meer bij de luchtuitlaat onder de motorkap dan in de vorm
de kleine details zoals de spleten van vinnen en roeren, gewoon verstopt met plakband, we wonnen een extra 18kmh.

Dit is nogal discutabel: voor een vliegtuig zijn de beperkingen heel anders, omdat het nodig is om een ​​zo laminaire stroming mogelijk te maken achter de propeller en een massieve motorkap gekoppeld aan een kleine propeller is erg inefficiënt (ik ken een constructievlak amateur met VW-motor die echt catastrofaal was met zijn grote originele motorkap en die heel goed ging met een dunne motorkap), als ik spreek van dunne motorkap, zie de Michel Colomban MC 100 die 300km / u haalt met 80cv ..., maar een Dunne kap vereist positionering van de koelluchtinlaat en -inlaatopeningen zeer nauwkeurig in de overdrukgebieden van de kap, waardoor ze 2-3x kleiner kunnen worden (dus met minder weerstand) dan op grote kappen van oude "rustieke" vliegtuigen De stroming onder de motorkap is natuurlijk ook erg belangrijk omdat het de efficiëntie van de koeling bepaalt: autofabrikanten zijn er steeds meer aan gehecht.
De hete lucht die uit de afzuigkap komt onder de motor kan nooit laminair zijn (er is dezelfde soort afzuiging op de meeste auto's met een kuip onder de motor), maar inderdaad, de effecten van Slot heeft een belangrijke invloed, zeer bekend om piloten te zweven die ze altijd vastplakken om de finesse niet te verslechteren.
De aerodynamica van auto's heeft een enorme invloed op het verbruik van meer dan 100km / h, wat niet betekent dat het te verwaarlozen is onder ...
14 ° helling van een auto in 130km / h teveel geen aerodynamische auto zo'n belangrijke waarden (zie bijvoorbeeld de Honda Insight of 1999 GM EV1 die zeer zacht kruip bezitten (Gelijk aan de stroomloze fietsen die op 40km / u lopen ...), met de turbulators waarschijnlijk, maar dit soort fragiele en agressieve apparaten zijn niet realistisch in een auto, vinnen goed geplaatst en veel robuuster zijn d voordeel (zie de kleine vin R16 TX waarvan de efficiëntie destijds enorm werd verrast ...).
Maar goed, we kunnen uren over dit onderwerp besteden, omdat het enorm is :D
0 x
Ca
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 19/01/09, 20:37




par Ca » 26/11/09, 10:33

De discrete maar zeer efficiënte vin van de R16 TX speelt precies de rol van turbulator en voorkomt hercirculaties van lucht zodra de afdaling meer uitgesproken is van de achterklep als deze niet aanwezig was.
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 27/11/09, 13:09

Er staat geschreven:De discrete maar zeer efficiënte vin van de R16 TX speelt precies de rol van turbulator en voorkomt hercirculaties van lucht zodra de afdaling meer uitgesproken is van de achterklep als deze niet aanwezig was.


Ik zou het vergelijken met de vleugeltips van de vleugels van de ADAC-vliegtuigen, uitgevonden door Handley Page in de 20-jaren en uitvergroot op de Fieseler Storch / Morane Criquet, waarvan het doel niet is om turbulentie te creëren, maar om de luchtnetten in laminaire modus te geleiden om te voorkomen dat hun profiel losraakt ...
De turbulators, waarvan de totale luchtweerstand lager is, zijn veel recentere apparaten die het gevolg zijn van vogels kijken, met name roofvogels ... maar we zijn nog ver verwijderd van het bereiken van dezelfde efficiëntie als vogels in alle vluchtfasen ... (variabele incidentie, variabele kromming, variabele geometrie, variabele uitrekking, leading edge, wingtip en stall-less depressie turbulatoren, etc.)
0 x
Ca
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 19/01/09, 20:37




par Ca » 27/11/09, 15:22

oiseautempete schreef:Ik zou het vergelijken met de vleugeltips van de vleugels van de ADAC-vliegtuigen, uitgevonden door Handley Page in de 20-jaren en uitvergroot op de Fieseler Storch / Morane Criquet, waarvan het doel niet is om turbulentie te creëren, maar om de luchtnetten in laminaire modus te geleiden om te voorkomen dat hun profiel losraakt ...

Ik denk dat je laminaire en turbulente stroming moet verwarren.
Heel vaak vindt rond het meesterkoppel een overgang van laminaire stroming naar turbulente stroming plaats.
Kijk naar de 11-pagina van dit document:
http://inter.action.free.fr/publication ... nees-2.pdf
Een eenvoudige illustratie die alle betoogd is, is veel informatiever dan ik :| .
Je kunt op internet zien dat alle bezitters van modelvliegtuigen een plakband knippen met een naaischaar (of iets dergelijks). Ze steken hun lint op het niveau van het hoofdpaar van hun vleugels, soms een beetje eerder, om de luchtstroom turbulent te maken, een regime dat de detachementen erg vertraagt.
Voor de vin van de R16 TX ben ik er vrij zeker van dat de luchtstroom turbulent is.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/11/09, 16:56

Dag
Interessante PDF heeft 13 pagina profiel taps verhouding 3 verrifie praktijk op sommige vliegtuigen (de étand lange romp om redenen van stabiliteit paar op achterstand roeren) is het moeilijk om dit rapport te hebben, maar in de praktijk om te proberen twee modellen van vliegtuigen met dezelfde vleugel, het model zij aan zij is sneller dan het tandemmodel ondanks het verhoogde frontale oppervlak
J3 en Piper J4 op de Aeronca-kampioen 7AC en de leider van de kampioen.
De DC3-versterker Het eerste DC2-prototype had een smallere romp door het uit te breiden op de DC3, waardoor de prestaties verbeterden.

Voor de vleugelsnavels is de reden anders dan dat voor de vortexgeneratoren (klein stukje metaal of plastic dat op het bovenoppervlak van de zeilen is gelijmd) de vleugelsnavel lang heeft bestaan ​​en dat de BF109 dat had een landing toegestaan ​​rond 110 kmh.

Vortex Generator op vleugel van Quickie 2
Beeld

Spoilersprofiel op een Pegasary
Beeld

Wees cd'aile op niet-gekoppelde automatische uitvoer van Pegasaire
Beeld

Junker-planken, vinnen en flappen verwijderd van de vleugel, dit maakt een STOL-vlak (160metre 2,10hp-propellermotor)
Beeld
Dernière édition par Andre de 27 / 11 / 09, 17: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 27/11/09, 17:39

Er staat geschreven:Ik denk dat je laminaire en turbulente stroming moet verwarren.

Gezien mijn aeronautische training, weet ik heel goed het verschil, dank u ...
Ik denk dat je "normale" turbulente stroming en micro-wervelingen gecreëerd door turbulatoren door elkaar haalt: hun effect is heel anders ...
De nozzles waar ik het over heb, maken het mogelijk om de luchtstromen in laminaire modus langer aan het profiel te laten kleven, bovendien biedt de ulm-fabrikant ICP machines met turbulatoren en met nozzles: die met turbulatoren hebben minder weerstand in configuratie van normale vlucht zijn bedoeld voor hun snelle model, maar veel minder krachtig dan de lamellen met de grote hoeken (zeer lage snelheid) van de echte "STOL": het hangt allemaal af van wat men zoekt ...
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 183 gasten