En als dat waar blijkt te zijn

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
the-scribbler
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 21/04/07, 10:54

En als dat waar blijkt te zijn




par the-scribbler » 04/11/07, 09:34

Ik weet niet of ik op de goede plek zit

Wat betreft het brandstofmonopolie
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 04/11/07, 11:35

Dit is onzin (met andere woorden: het is pipo verspil je tijd niet)... en het is oneconomisch om de brandstofprijs te verlagen...

De prijs van olie hangt minder af van de wet van vraag en aanbod dan van andere overwegingen, onder andere geopolitiek...
0 x
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 04/11/07, 12:06

Ik weet niet wat ik van dit document moet denken. Ik zou zeggen dat de auteur liegt of onwetend is omdat hij zegt dat er nu meer olie is dan voorheen, terwijl olie niet-hernieuwbaar is, neemt de hoeveelheid olie alleen maar af.

Eloi
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 04/11/07, 14:20

Het is zo oud als de tijd en komt naar buiten met elke toename van olie.

Vanuit economisch oogpunt heeft het inderdaad geen voordeel om de prijs van benzine te verlagen (integendeel), maar ik zie vooral niet in waarom de concurrerende bedrijven hun prijzen niet gaan verhogen, aangezien ze niet in staat zullen zijn om de Nieuw verzoek.

Bovendien zijn shell en total waarschijnlijk de bedrijven die aan de meeste andere distributeurs leveren (stroomopwaarts vaak dezelfde oliebron, nadat de distributeur zijn naam heeft genoemd), dus het zal waarschijnlijk niet veel veranderen.

Eindelijk zeg ik dat ik niets zeg, ik doe meer vol :D
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 04/11/07, 15:35

Elooi schreef:Ik weet niet wat ik van dit document moet denken. Ik zou zeggen dat de auteur liegt of onwetend is omdat hij zegt dat er nu meer olie is dan voorheen, terwijl olie niet-hernieuwbaar is, neemt de hoeveelheid olie alleen maar af.

Eloi

Ik werk al 25 jaar bij Total... niet als ingenieur, nee, maar olie, er is nog veel van... :|
Er zijn nog voldoende geldige putten, die tijdelijk gesloten zijn.
Als je een put start, neem je maar een deel van de olie die onder druk staat, pas sinds een aantal jaren probeer je nog meer "sap" te onttrekken, bijvoorbeeld door water te injecteren....
Maar er is ook veel olie in delen van de wereld die moeilijk toegankelijk beginnen te worden (bodem van de oceanen).
Dus de extractietechnieken beginnen duur te worden, en dus gaat de prijs per vat omhoog.
Er is een MAAR ... oliemaatschappijen maken momenteel gigantische winsten ... dus waarom doen ze niet meer onderzoek om meer olie te produceren? als ze het geld hebben om het te doen? ...
Voor mij is het misschien gewoon een manier om veel geld te verdienen, zonder moe te worden; het heet speculatie.
25 jaar geleden, vertelde mijn baas me, zijn er nog reserves voor 25 jaar....
Als je wist wat ze kunnen doen om meer te verdienen...
0 x
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 04/11/07, 15:48

Ik ben het niet die het hen kwalijk neemt dat ze niet alle olie op de planeet exploiteren. Elke liter verbrande olie komt overeen met een bepaalde hoeveelheid CO2 die vrijkomt in de atmosfeer.
Dus als we een onaangeboorde olievoorraad aanhouden, is dat vrij positief voor de planeet.
Maar ik denk niet dat de oliemaatschappijen dat zo zien.

Eloi
0 x
the-scribbler
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 21/04/07, 10:54




par the-scribbler » 04/11/07, 18:31

Aangezien ik een nieuweling ben, stelde ik alleen de vraag
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 04/11/07, 18:45

nonoLeRobot schreef:Bovendien zijn shell en total waarschijnlijk de bedrijven die aan de meeste andere distributeurs leveren (stroomopwaarts vaak dezelfde oliebron, nadat de distributeur zijn naam heeft genoemd), dus het zal waarschijnlijk niet veel veranderen.


Toutafé...100% van de Franse raffinaderijen behoren tot deze 2 groepen als ik me niet vergis...

Ik moet er dus om lachen als E.Leclerc zichzelf op tv laat zien voor een concurrent van Total...

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 04/11/07, 19:53

Je kaart is zeker interessant, maar niet (erg) leesbaar.

De Griffonneur, er is geen probleem, integendeel, het is interessant om te weten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 04/11/07, 20:45

nonoLeRobot schreef:Je kaart is zeker interessant, maar niet (erg) leesbaar.


Ik weet het, maar ik heb geen betere kunnen vinden... in ieder geval spreekt het alleen over de raffinagecapaciteit en niet over raffinaderij-eigenaren... dus eigenlijk een beetje HS...
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten