En als dat waar blijkt te zijn

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 04/11/07, 22:35

Ik zou liever in het omgekeerde proces zitten, dat wil zeggen hoe wij consumenten de prijs van een vat kunnen laten exploderen naar bijvoorbeeld 200 dollar ...

om dit te doen, had ik het absurde idee om de natuurlijke paranoia van sommige van mijn kennissen wat meer aan te wakkeren (jagers en degenen die extreemrechts stemmen zijn over het algemeen goede kandidaten : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: ) door hen te laten geloven dat ik diesel opsloeg en dat ik zoveel mogelijk kocht (kofferbak vol met 20 liter blik vol diesel ter ondersteuning) omdat de COXNUMX-belasting het risico liep de prijs van brandstof te verdubbelen, het was beter vooruitziend te zijn ...

omdat paranoia vaak besmettelijk is, stelde ik me al voor dat alle automobilisten paranoïde zouden worden en genoeg brandstof zouden inslaan terwijl het goedkoop is ...

Deze besmettelijke paranoia zou natuurlijk tot gevolg hebben dat de prijzen stijgen (als de vraag groter is dan het aanbod is wat er gebeurt ...) wat deze paranoia natuurlijk zal voeden ...

maar naar mijn mening zal deze prijsstijging niet langer duren dan een paar maanden, want zodra voorraden van enkele maanden door individuen zijn aangelegd, zullen de prijzen kelderen omdat de vraag dan het laagst zal zijn ...

slechts een klein jojo-effect naar mijn mening zonder gevolgen voor de prijs van het vat op de lange termijn ....

bovendien is het aanwakkeren van paranoia een beetje als spelen met vuur en de gevolgen kunnen catastrofaal zijn (burgeroorlog, staatsgreep enz ...)
Dus zelfs als het dringend is om te handelen, denk ik dat we moeten denken en niets doen ... onder het voorwendsel van handelen ...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten