Ecologische impact van een oud voertuig

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/04/09, 14:00

Hallo Bucheron
Houthakker schreef:Ik draai de pads op een gegeven moment om, het compenseert de asymmetrische slijtage...


En je hebt nog nooit grote schrik gehad bij het eerste remmen, alsof je niet aan het remmen was, dus je trapt het pedaal openhartig in en het blokkeert de auto maar aan één kant, die uitwijkt .... Ik heb het maar één keer geprobeerd .... en ik at bijna de stoep op met mijn R5 : Mrgreen: Gelukkig had ik voorzien dat het slecht zou aflopen en ging het langzaam. Ik zal het niet nog een keer doen : Mrgreen: beloofd! En dan de auto die elke keer dat je remt naar één kant trekt, het is gemiddeld ... zelfs nadat de remblokken zijn "ingereden" ...: Cry:

Het kan bespeelbaar zijn als de remschijven vlak zijn afgesleten en de schijfdikte van boven naar beneden gelijk is. Maar als je al een paar kleine groeven en een enigszins "conische" schijf hebt (een paar 1/10 mm is genoeg), wordt het veel willekeuriger.

In feite beperkt het aanzienlijk het oppervlak van de pad dat echt in contact komt met de schijf en het doet alles, de tijd dat de pad aan zijn nieuwe track went. De veiligheid van de mensen die we vervoeren en die we ontmoeten is nog steeds meer waard dan een spelletje pads!!!
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 05/04/09, 14:17

Bonjour à tous,
Als de autofabrikanten stoppen met c..
Er zal dus geen reden zijn om van auto te wisselen voor een ja of een nee..
Vaak gaan de discussies over de stijl, ho Ford, die verbruikt te veel, ho, Franse auto, de carrosserie.. niet verschrikkelijk, Japans, ha! het is goed, maar de reserveonderdelen zijn duur...
Kortom, fabrikanten willen geen goede auto maken, dat is het probleem! je hoeft geen ingenieur te zijn om het uit te zoeken.
Laat ze een "standaard" auto maken vanuit het oogpunt van veiligheid, roest, met de mogelijkheid om een ​​motor aan te passen aan technologische ontwikkelingen, en alles wordt beter :D
Neen?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 05/04/09, 14:28

Om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden, hier is wat ik denk.
Een oude auto heeft zeker een hoger verbruik, een hogere vervuiling per afgelegde km. Maar...
Zoals eerder vermeld, heeft een auto al een aanzienlijk oliegewicht als hij de fabriek verlaat.
De klap van een nieuwe auto is veel zwaarder.
Een oude auto reageert beter op pantone-achtige modificaties, WITH, hvb, waterstof,... Zelfs tot het punt dat hij kan wedijveren met een nieuwe auto.
Om nog maar te zwijgen van het gewicht dat steeds belangrijker wordt en dat over het algemeen de bloedsomloop beïnvloedt (bx break1992: ~ 1000kg, Getz 2008: ~ 1400kg)
Om nog maar te zwijgen van het feit dat het wisselen van auto niet altijd intelligent gebeurt. Het veranderen van een sedan voor een SUV doet absoluut niets voor de planeet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/04/09, 22:50

het zijn niet alleen moderne auto's waarvan het verbruik afneemt

Ik heb verschillende citroen g's en gsa's: hun verbruik daalt ook zonder enige aanpassing: simpelweg omdat ik langzamer rijd

20 jaar geleden reed ik 150 zolang de weg het toeliet en het was 12 liter per 100

nu is het 6 liter per 100 bij langzaam rijden en vaak erg beladen: dit zijn stationwagons die gemakkelijk te laden zijn: met nieuwere auto's zou ik nooit hetzelfde kunnen vervoeren: je zou meerdere ritten moeten maken...

Ik heb altijd met hetzelfde model auto gereden, ik heb het allemaal in de tuin staan: daardoor heb ik een goede voorraad reserveonderdelen!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/04/09, 06:37

:D
Ik heb alles in de tuin

Nou, dat maakt tenminste drie van hen die het op economie doen :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 06/04/09, 15:04

Remblokken voor na 150000 km. Het is een stijgbeugel enkele zuiger maar de slijtage is ongeveer hetzelfde voor beide remblokken. Kwaliteit bestaat.

Het lipje aan de zijkant is een stemvork. Wanneer het kussentje goed te vervangen is, schuurt de stemvork over de rand van de schijf en maakt een hoog geluid, het is AMHA veel eenvoudiger, betrouwbaarder en zuiniger dan de elektrische aansluiting die een waarschuwingslampje op het dashboard laat branden. Je kunt de pads niet omdraaien, maar het zou hoe dan ook nutteloos zijn omdat de slijtage hetzelfde is.

Lange levensduur, twee of zelfs drie keer langer dan gewone maandverbanden, ultraeenvoudige en effectieve slijtagewaarschuwing, dit zijn milieuvriendelijke maandverbanden! 8)



Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/04/09, 18:47

Hallo Max leo

Bij de volgende vervanging van remblokken demonteer ik de zuiger en vervang ik de O-ring met een lipje. Het systeem dat de zuiger na het remmen een paar 1/10 mm naar achteren moet bewegen. Ik weet niet zeker of ze dit gewricht gedetailleerd beschrijven, meestal verkopen ze alleen de minikit die alleen de essentiële onderdelen bevat (wiel, band, naaf, kogelgewrichten, ophanging, kruiskoppeling, schijf, remklauw, remblokken, hydraulische slang, stabilisatorstang... en ik moet er een paar vergeten) en voor het bescheiden bedrag van 1200 euro inclusief belasting. :onheil: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/04/09, 21:23

Flytox schreef:Hallo Bucheron
Houthakker schreef:Ik draai de pads op een gegeven moment om, het compenseert de asymmetrische slijtage...


En je hebt nog nooit een grote schrik gehad bij de eerste remmen, alsof je niet aan het remmen was, dus je drukt echt op het pedaal en het blokkeert de auto maar aan één kant, die uitwijkt
Nee nooit !

Flytox schreef:En dan de auto die elke keer dat je remt naar één kant trekt, het is gemiddeld ... zelfs nadat de remblokken zijn "ingereden" ...: Cry:
Het is mij ook nooit overkomen...

Flytox schreef:Het kan bespeelbaar zijn als de remschijven vlak zijn afgesleten en de schijfdikte van boven naar beneden gelijk is. Maar als je al een paar kleine groeven en een enigszins "conische" schijf hebt (een paar 1/10 mm is genoeg), wordt het veel willekeuriger.
"Hoek" slijtage, ik weet het niet, misschien is het aan beide kanten gelijk? En groeven, daar heb je helemaal geen last van, net zomin als het plaatsen van nieuwe remblokken op een versleten schijf (misschien zelfs minder!)

Flytox schreef:In feite beperkt het aanzienlijk het oppervlak van de pad dat echt in contact komt met de schijf en het doet alles, de tijd dat de pad aan zijn nieuwe track went. De veiligheid van de mensen die we vervoeren en die we ontmoeten is nog steeds meer waard dan een spelletje pads!!!
Nou luister, of je verpest het of ik heb geluk, maar ik heb nooit een "alles, de tijd dat de plaat klaar is op zijn nieuwe baan"en toch heb ik het veel slechter gedaan in termen van schijf / plaat-huwelijk ...

Tegelijkertijd ben ik niet helemaal dom en "voel" ik heel goed hoe mijn auto reageert: als het remvermogen afneemt, weet ik dat.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 06/04/09, 22:03

Flytox schreef:Hallo Max leo
Bij de volgende vervanging van remblokken demonteer ik de zuiger en vervang ik de O-ring met een lipje. Het systeem dat de zuiger na het remmen een paar 1/10 mm naar achteren moet bewegen. Ik weet niet zeker of ze dit gewricht gedetailleerd beschrijven, meestal verkopen ze alleen de minikit die alleen de essentiële onderdelen bevat (wiel, band, naaf, kogelgewrichten, ophanging, kruiskoppeling, schijf, remklauw, remblokken, hydraulische slang, stabilisatorstang... en ik moet er een paar vergeten) en voor het bescheiden bedrag van 1200 euro inclusief belasting. :onheil: : Mrgreen:

Houd ons op de hoogte, maar het zou me niet verbazen als dat de asymmetrische slijtage niet zou veranderen.
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten