Ecologische impact van een oud voertuig

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/04/09, 22:01

Hallo Maximale Leo
Leo Maximus schreef:...slechts enkele slijtdelen zijn vervangen, bijvoorbeeld: alle voorste remblokken 150000 kilometer.


Welk merk zijn je remblokken??? Of rem je met de schoen tegen de band of op het asfalt om de remblokken niet te verslijten!? : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Chartrousin
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 66
Inschrijving: 28/11/08, 23:37
Plaats: allemaal hoog




par Chartrousin » 04/04/09, 01:01

Christophe schreef:Sommigen slagen er ook in te geloven dat 11 september Saoedi's waren ... : Mrgreen:

: Cheesy: : Cheesy:

Leo Maximus schreef:Ik had een auto die bij 90000 km een ​​echte ruïne was, nadat ik een groot aantal pechgevallen had gehad en een groot aantal reserveonderdelen had verbruikt, waardoor olie, LDR, remvloeistof en zelfs lavavloeistof -ijs lekte

Ik geloof dat op dit vlak zowel je portemonnee als het milieu het goed zouden doen zonder deze auto! Aan de andere kant, met 90 km op de teller, zou de gerapporteerde grijze energie per km geen goede resultaten moeten opleveren...[/quote]
0 x
"Het heeft geen zin voor de mens om de maan te winnen als hij de aarde verliest."
[François Mauriac]
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/04/09, 11:19

Flytox schreef:....Of rem je met de schoen tegen de band of op het asfalt om de remblokken niet te verslijten!?


Ik heb het meerdere keren gedaan, niet aan de voorkant, maar vaak aan de achterkant.

Het is gewoon een kwestie van 'zuinig' rijden: rem zo min mogelijk (onthoud dat elke remslag verspilde brandstof is - 'het zou beter zijn geweest om je voet iets eerder af te zetten', moet je dan tegen jezelf zeggen, en 'gebruik "deze kinetische energie).

Je MOET natuurlijk wel eens remmen... Het hangt er dus ook van af of je op de snelweg rijdt, op het platteland, in de stad...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 04/04/09, 11:55

Did67 schreef:Ik heb het meerdere keren gedaan, niet aan de voorkant, maar vaak aan de achterkant.
Het is gewoon een kwestie van 'zuinig' rijden: rem zo min mogelijk (onthoud dat elke remslag verspilde brandstof is - 'het zou beter zijn geweest om je voet iets eerder af te zetten', moet je dan tegen jezelf zeggen, en 'gebruik "deze kinetische energie).


Aan de achterkant hebben de meeste auto's trommels met voeringen en geen remblokken en ik bevestig dat hij eigenlijk zo'n 150000 km meegaat als je het rustig aan doet. Vooraan, waarbij de remblokken het grootste deel van de remkracht op zich nemen, is het meer dan 25000 km als je niet te veel bergen aflegt, of als moeder niet te snel is in de stad!

Did67 schreef:Natuurlijk MOET je af en toe remmen...
: Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 04/04/09, 12:28

Flytox schreef:Hallo Maximale Leo
Leo Maximus schreef:...slechts enkele slijtdelen zijn vervangen, bijvoorbeeld: alle voorste remblokken 150000 kilometer.

Welk merk zijn je remblokken??? Of rem je met de schoen tegen de band of op het asfalt om de remblokken niet te verslijten!? : Mrgreen:
A+

Geen reclame. 150000 km voor de remblokken voor en bij 300000 km zijn de remblokken achter nog goed. De AV- en AR-schijven zijn origineel.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 04/04/09, 12:34

Chartrousin schreef:
Leo Maximus schreef:Ik had een auto die bij 90000 km een ​​echte ruïne was, nadat ik een groot aantal pechgevallen had gehad en een groot aantal reserveonderdelen had verbruikt, waardoor olie, LDR, remvloeistof en zelfs lavavloeistof -ijs lekte

Ik geloof dat op dit vlak zowel je portemonnee als het milieu het goed zouden doen zonder deze auto! Aan de andere kant, met 90 km op de teller, zou de gerapporteerde grijze energie per km geen goede resultaten moeten opleveren...

100% mee eens, een voorbeeld: AV-schijven vervangen na een CT waren bij de volgende CT weer defect! Bij 90000 km lekte de radiateur nog steeds, het was de 3e! De oorzaak: een corrosieve LDR, een ELF-fout zo lijkt het. :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/04/09, 12:46

Flytox schreef:
Aan de achterkant hebben de meeste auto's trommels met voeringen en geen remblokken en ik bevestig dat hij eigenlijk zo'n 150000 km meegaat als je het rustig aan doet. Vooraan, waarbij de remblokken het grootste deel van de remkracht op zich nemen, is het meer dan 25000 km als je niet te veel bergen aflegt, of als moeder niet te snel is in de stad!



"De meeste"... Ik verwees naar mijn oude Xantia, het is geen reclame, hij wordt niet meer verkocht, met schijven op de achterkant. Ik volhard. Er is 350 km mee gereden, de remblokken achter zijn slechts één keer vervangen. Aan de voorkant, slechts twee of drie keer...

EN dit zijn vervangingen van een van de banale merken van "alle merken" die in commerciële gebieden te vinden zijn... Het is dus niet noodzakelijkerwijs een kwestie van merk!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 04/04/09, 13:04

Leo Maximus schreef:Geen reclame. 150000 km voor de remblokken voor en bij 300000 km zijn de remblokken achter nog goed. De AV- en AR-schijven zijn origineel.

Na een zoektocht op internet kun je alles vinden over de levensduur van de remblokken, afhankelijk van het model, het rijden, het terrein etc... Jij zit in de langste levensduur en ik in de laagste :|

Ik had herhaaldelijk het klassieke probleem met remklauwen met één zuiger en zeer asymmetrische slijtage van dezelfde rem. De remklauw komt niet goed terug na het remmen en het remblok schuurt voortdurend lichtjes :frons: Bovendien slijt de schijf niet plat en stierf hij na 150000 km.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 04/04/09, 22:59

Flytox schreef:Ik had herhaaldelijk het klassieke probleem met remklauwen met één zuiger en zeer asymmetrische slijtage van dezelfde rem. De remklauw komt niet goed terug na het remmen en het remblok schuurt voortdurend lichtjes :frons: Bovendien slijt de schijf niet plat en stierf hij na 150000 km.
A+

Geen geluk... maar het zijn geen klassieke remklauwen met één zuiger, het zijn klassieke remmen van slecht ontwerp en kwaliteit, sorry. Ik heb mijn laatste remblokken behouden, het is een remklauw met één zuiger en de slijtage van de remblokken is aan beide zijden vrijwel gelijk en gelijkmatig. Ik zal binnenkort foto's plaatsen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 04/04/09, 23:50

Ik draai de pads op een gegeven moment om, het compenseert de asymmetrische slijtage...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten