Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Nikolaj » 19/11/17, 13:46

Olivier22 schreef:
nikolaj schreef:
Olivier22 schreef:Een luchtfilter is sowieso star, dit argument gaat niet op

Hallo, het karkas van het luchtfilter is vaak van metaal, de omtrek is een geperforeerde plaat of een roestvrijstalen rooster, maar de interne honingraatstructuur is gemaakt van verschillende vezels die zijn samengesteld, zoals kartonnen weefsels, maar ademend, anders zou de lucht nooit passeren ...maar hij beweegt veel meer dan je zegt...elke keer als de motor draait en +/- lucht aanzuigt (vandaar de vergelijking met de longen, of een accordeon)...
Ik had nooit gedacht dat ik ooit zou moeten argumenteren tegen zo'n gekke uitspraak... maar ok:

1- Een accordeonstructuur kan vervormen, maar het oppervlak verandert niet.
2- In 90% van de gevallen passeert de lucht het filter van buiten naar binnen, dus volgens uw redenering zou het de neiging hebben om samen te drukken, niet om op te blazen.
3- Zoals u al zei, zijn de flexibele filters (schuim of katoen) gewapend en bilateraal. Ze worden daarom in beide richtingen stevig vastgehouden. Wat betreft de papieren filters, deze zijn van nature stijf (hierop wordt de versteviging voornamelijk gebruikt om te voorkomen dat ze worden geplet vanwege de ondersteuning van de luchtkast op de gewrichten).

Als dat nog niet genoeg is, zou ik dit weekend een video moeten kunnen maken...

Hallo voor jou, de meeste luchtfilters zuigen lucht langs hun randen aan, vervolgens door de gevormde cellen oefent de lucht die ze binnendringt druk uit op alle oppervlakken die +/- doorlatend zijn voor lucht (strakke weefsels of +/- los), en hebben vaak een interne metalen rooster dat ongewenste overmatige vervorming stopt, dan circuleert de toegelaten lucht in de verbindingsbuizen richting de turbo en de toelatingskamers, wat op het eerste gezicht weinig of niet waarneembaar lijkt, onvermijdelijk gebeurt, zoals in de zeilen van een boot of de gordijnen van onze huizen....die de lucht filteren +/-... maar oké als je een video maakt, speel die dan ook in slow motion af om te vergelijken...
Vloeistofmechanica...
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Nikolaj » 20/11/17, 08:07

@ Olivier 22:
kijk naar de effecten van de kracht van de lucht die in directionele paden stroomt:
http://www.maxisciences.com/exp%E9rienc ... 33745.html
vergeleken met de circulatie van lucht in de luchtinlaatpijpen, geforceerd door VSLA's of luchtcyclonen...de principes van vloeistofmechanica zijn inderdaad een realiteit, zwakke of krachtige luchtprojectie.. ..
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Flytox » 20/11/17, 23:02

Het raken van het karton produceert een golf, dat is zeker. Voor de "projectie" van de lucht, als deze niet is gesynchroniseerd met de motortijden en voor bepaalde snelheden (Kadenacy-effect), kan deze ook averechts werken (energieverspilling). Ik weet niet zeker of het fenomeen dat met de kaart wordt getoond en de werking van uw "MET" op hetzelfde principe berusten.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Nikolaj » 21/11/17, 18:21

Flytox schreef:Het raken van het karton produceert een golf, dat is zeker. Voor de "projectie" van de lucht, als deze niet is gesynchroniseerd met de motortijden en voor bepaalde snelheden (Kadenacy-effect), kan deze ook averechts werken (energieverspilling). Ik weet niet zeker of het fenomeen dat met de kaart wordt getoond en de werking van uw "MET" op hetzelfde principe berusten.

Hallo, het was gewoon een vergelijking van de effecten die vloeibare lucht produceert (hier visueel met rook) maar in rubberen buizen ??? het volgt noodzakelijkerwijs de muren ... naar de inlaatkamers ... naar de snelheid en de druk in verhouding tot de omwentelingen per minuut en de toegelaten luchtvolumes ... :pijl:
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Olivier22 » 21/11/17, 21:02

Interessant. Maar het heeft niets te maken met je turbulator!?

Nou, ik had dit weekend niet de kans om de auto te starten (een paar problemen met de brandstofpomp om op te lossen...)
Dat gezegd hebbende, ik had een video kunnen maken van het filter wanneer het was gestopt, het zou hetzelfde zijn geweest omdat er niets te zien is 8)

Anders heb ik een flowbench, het is een windtunnel om de stroming in de inlaatkanalen te meten. Tot nu toe heb ik het alleen voor cilinderkoppen gebruikt, maar ik ben van plan vergelijkende tests uit te voeren op verschillende luchtfilterkits (alleen of gemonteerd op de cilinderkop + plenum)
We lijken ons in hetzelfde gebied te bevinden, het zou een gelegenheid zijn om een ​​turbulator te testen en aan de hand van de feiten aan te tonen dat deze niets oplevert : Cheesy:

Je zult alleen nog even geduld moeten hebben want hij staat opgeborgen achter een hoop rommel terwijl hij wacht op een kamer, als het goed is zal dat voor het eerste kwartaal van 2018 zijn
1 x
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Nikolaj » 25/11/17, 17:33

hallo allemaal hier is mijn laatste prestatie voor een ruimte 4 td 2l (2007) met een eerste dubbelbladige luchtcycloon geplaatst in de luchtinlaatpijp, na de luchtstroomsensor, in twee dagen brandstofcontrole ging het voertuig omlaag van 6.6 l tot 6.5 l (gemiddeld alle trajecten)...
deze luchtcycloon met 2 x 6 bladen deltavleugels + hoogte 85 mm bladen van 35 mm centrale kroon 15 mm diameter 62 mm...is ook gemaakt om snel lucht in het luchtfilter te blazen...enz...
toebehoren
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +9.jpg
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +8.jpg
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +7.jpg
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +6.jpg
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +5.jpg
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +4.jpg
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +3.jpg
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +2.jpg
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +1.jpg
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +.jpg
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Nikolaj » 25/11/17, 17:34

meer foto's..
toebehoren
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +15.jpg
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +14.jpg
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +13.jpg
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +12.jpg
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +11.jpg
CYCLONE AIR 12 BLADE DELTA +10.jpg
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
balandar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 14/10/12, 23:26
x 1

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par balandar » 27/11/17, 00:16

hallo
Ik heb dit soort product geprobeerd op een oude niet-turbo iveco, het heeft niet veel invloed op het verbruik, het geeft de motor iets meer flexibiliteit omdat het reageert als een kleine turbo in de toelating, ik heb mijn voertuigen niet meer. Ik heb er 2 te koop als je zijn geïnteresseerd niet meer nodig voor mij
0 x
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Nikolaj » 27/11/17, 17:09

balander schreef:hallo
Ik heb dit soort product geprobeerd op een oude niet-turbo iveco, het heeft niet veel invloed op het verbruik, het geeft de motor iets meer flexibiliteit omdat het reageert als een kleine turbo in de toelating, ik heb mijn voertuigen niet meer. Ik heb er 2 te koop als je zijn geïnteresseerd niet meer nodig voor mij

welk merk, welk jaar, welke diameter en hoeveel gebruikt?
Met vriendelijke groeten...
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Nikolaj » 28/11/17, 04:50

balander schreef:hallo
Ik heb dit soort product geprobeerd op een oude niet-turbo iveco, het heeft niet veel invloed op het verbruik, het geeft de motor iets meer flexibiliteit omdat het reageert als een kleine turbo in de toelating, ik heb mijn voertuigen niet meer. Ik heb er 2 te koop als je zijn geïnteresseerd niet meer nodig voor mij

hallo, kun je foto's, voorkant, profiel en hoek bijvoegen? bedankt ... evenals de metingen zo nauwkeurig mogelijk? bedankt @+ :pijl: :D
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 227-gasten