Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Nikolaj » 20/02/19, 14:10

Janic schreef:het zou interessant zijn om vergelijkende cijfers te geven voor een groot aantal km, op zijn minst een paar duizend, met hetzelfde gedrag.

hallo, waar, dit vereist veel tijd, nauwgezetheid en nauwkeurige aantekeningen... en iedereen hier besteedt er, denk ik, veel aandacht aan, omdat onze budgetten niet elastisch zijn, maar vaak erg bescheiden, dus iedereen is op zoek naar het beste methoden mogelijk, denkbaar, gerealiseerd of te realiseren...
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Janic » 21/02/19, 10:38

hallo, waar, dit vereist veel tijd, nauwgezetheid en nauwkeurige aantekeningen... en iedereen hier besteedt er, denk ik, veel aandacht aan, omdat onze budgetten niet elastisch zijn, maar vaak erg bescheiden, dus iedereen is op zoek naar het beste methoden mogelijk, denkbaar, gerealiseerd of te realiseren...
Dat klopt, maar is dat precies waar de schoen wringt? Hoeveel van degenen die enthousiast waren over deze MET adembenemende resultaten over een paar KM en die uit de getuigenissen verdwenen wegens gebrek aan resultaten gedurende lange perioden.
Persoonlijk heb ik een balans opgemaakt over ruim 100.000 km met flinke schommelingen, maar de eindbalans is nog steeds positief qua verbruik, maar ook en vooral qua extra voordelen zoals minder vervuiling, betere rijflexibiliteit, enz..
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Nikolaj » 23/02/19, 22:39

Janic schreef:
hallo, waar, dit vereist veel tijd, nauwgezetheid en nauwkeurige aantekeningen... en iedereen hier besteedt er, denk ik, veel aandacht aan, omdat onze budgetten niet elastisch zijn, maar vaak erg bescheiden, dus iedereen is op zoek naar het beste methoden mogelijk, denkbaar, gerealiseerd of te realiseren...
Dat klopt, maar is dat precies waar de schoen wringt? Hoeveel van degenen die enthousiast waren over deze MET adembenemende resultaten over een paar KM en die uit de getuigenissen verdwenen wegens gebrek aan resultaten gedurende lange perioden.
Persoonlijk heb ik een balans opgemaakt over ruim 100.000 km met flinke schommelingen, maar de eindbalans is nog steeds positief qua verbruik, maar ook en vooral qua extra voordelen zoals minder vervuiling, betere rijflexibiliteit, enz..

hallo, dus, bijna alleen maar positief, nog geen wonder...
toebehoren
humor.PNG
humor.PNG (47.79 KiB) 5022 keer bekeken
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Opnieuw:




par Nikolaj » 25/02/19, 09:27

denis schreef:we hebben niet dezelfde logica : Cheesy: , voor mij is de lucht beter "wervelend" (het is een mooi woord : Cheesy: ) de andere kant op, dit voorbeeld klopt niet, kijk maar naar de maat van de rubberen slang (die is zelfs ovaal!).
de elice is daar geplaatst, maar het is zeker niet die plek!
vervolgd ...

hallo, cycloon lucht ovaal gemaakt: het werkt perfect...
toebehoren
FORDTD~3.JPG
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Opnieuw:




par Nikolaj » 25/02/19, 09:32

Yvv schreef:en nog iets dat ik vergeten ben. we plaatsen de schoepen aan de cilinderzijde en de rest van de ronde buis aan de luchtzijde die binnenkomt... klopt dat?
Om
Yv

hallo, persoonlijk plaats ik de messen altijd aan de cilinderzijde, en bij uitzondering, afhankelijk van de plaats, omgekeerd..
toebehoren
CYCLONE LUCHT AERODYNAMIC 16-02-2019-SAXO 1,1 LITER BENZINE-UITLAAT VAN LUCHTFILTER-3.PNG
CYCLONE AIR AERODYNAMIC 16-02-2019-SAXO 1,1 LITER BENZINE-UITLAAT VAN HET LUCHTFILTER-3.PNG (1.57 MiB) 5005 keer geraadpleegd
CYCLONE LUCHT AERODYNAMIC 16-02-2019-SAXO 1,1 LITER BENZINE-UITLAAT VAN LUCHTFILTER-2.PNG
CYCLONE AIR AERODYNAMIC 16-02-2019-SAXO 1,1 LITER BENZINE-UITLAAT VAN HET LUCHTFILTER-2.PNG (1.44 MiB) 5005 keer geraadpleegd
CYCLONE AIR AERODYNAMIC 16-02-2019-SAXO 1,1 LITER BENZINE-UITLAAT VAN LUCHTFILTER-1.jpg
CYCLONE AIR AERODYNAMIC 16-02-2019-SAXO 1,1 LITER BENZINE-UITLAAT VAN LUCHTFILTER.jpg
plaatsing van de eerste cycloon.jpg
aanleg van de eerste cycloon.jpg (91.5 Kio) 5005 keer geraadpleegd
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Opnieuw:




par Nikolaj » 25/02/19, 09:38

Misterloxo schreef:in het geval van een MET zou ik het tegenovergestelde hebben gezegd: de bladen gericht naar de binnenkomende lucht.

hallo, terwijl de motor lucht aanzuigt, komt de lucht toch binnen en wervelt... naar rechts of naar links, afhankelijk van de richting van de bochten van de bladen...
toebehoren
cyclonen saxo vts 7 en 8 messen coriolis diameter 58 mm-3.jpg
cyclonen saxo vts 7 en 8 Coriolis bladen diameter 58 mm-3.jpg (24.37 KIO) 5003 keer bekeken
cyclonen saxo vts 7 en 8 messen coriolis diameter 58 mm-2.jpg
cyclonen saxo vts 7 en 8 Coriolis bladen diameter 58 mm-2.jpg (19.44 KIO) 5003 keer bekeken
CYCLOON KROON NAAR DE JUISTE HOEK VAN 26 MM H 60 MM HOEK 60°.jpg
cyclonen saxo vts 7 en 8 messen coriolis diameter 58 mm-1.jpg
cyclonen saxo vts 7 en 8 Coriolis bladen diameter 58 mm-1.jpg (22.33 KIO) 5003 keer bekeken
cyclonen saxo vts 7 en 8 bladen coriolis diameter 58 mm.jpg
cyclonen saxo vts 7 en 8 bladen coriolis diameter 58 mm.jpg (22.82 KIO) 5003 keer bekeken
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Janic » 25/02/19, 09:39

denis schreef:
we hebben niet dezelfde logica : Cheesy: , voor mij is de lucht beter "wervelend" (het is een mooi woord : Cheesy: ) in de andere richting, dit voorbeeld klopt niet, kijk maar naar de maat van de rubberen slang (die zelfs ovaal is!).
de elice staat daar, maar het is zeker niet die plek!
vervolgd ...
hallo, cycloon lucht ovaal gemaakt: het werkt perfect...
zowel lucht als water zijn vloeistoffen die bewegen, ongeacht het kanaal waar ze doorheen gaan. Zo rond, ovaal, vierkant of bizar, ze passeren met slechts verstoringen die precies verband houden met de vormen. VSLA's initiëren alleen een formulier voor deze vloeistoffen om de negatieve effecten van verstoorde snelle stromingen te voorkomen.
Dus experimenteel ongeacht het aantal, de vorm, de grootte van de vinnen, het enige belangrijke punt is het initiëren van deze wervels (deze kunnen hoogstens deze stromingen ook verstoren).
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Nikolaj » 25/02/19, 12:50

Janic schreef:
denis schreef:
we hebben niet dezelfde logica : Cheesy: , voor mij is de lucht beter "wervelend" (het is een mooi woord : Cheesy: ) in de andere richting, dit voorbeeld klopt niet, kijk maar naar de maat van de rubberen slang (die zelfs ovaal is!).
de elice staat daar, maar het is zeker niet die plek!
vervolgd ...
hallo, cycloon lucht ovaal gemaakt: het werkt perfect...
zowel lucht als water zijn vloeistoffen die bewegen, ongeacht het kanaal waar ze doorheen gaan. Zo rond, ovaal, vierkant of bizar, ze passeren met slechts verstoringen die precies verband houden met de vormen. VSLA's initiëren alleen een formulier voor deze vloeistoffen om de negatieve effecten van verstoorde snelle stromingen te voorkomen.
Dus experimenteel ongeacht het aantal, de vorm, de grootte van de vinnen, het enige belangrijke punt is het initiëren van deze wervels (deze kunnen hoogstens deze stromingen ook verstoren).

hallo, ik merk op dat in het geval van aerodynamische luchtcyclonen (MET) de wervels grof zijn met 3, 4, 5 bladen, en fijner worden met 6,7,8,9,10, enz. bladen, als de bladen kort zijn , de stromen worden langer en verliezen hun rotaties, als de bladen langer zijn, gaan de wervels verder op hun pad van de slangen...naar de inlaatkamers...als de hoeken van de bladen ongeveer 45° zijn, draaien de stromen maar bewegen langzaam, als de hoeken 55° tot 65° overschrijden, zijn hun rotaties en hun snelheden effectief...
waarnemingen gedaan door experimenten, en reacties onder het gaspedaal, en de stijging van de snelheid, en ribben...
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Janic » 25/02/19, 13:57

hallo, ik merk op dat in het geval van aerodynamische luchtcyclonen (MET) de wervels grof zijn met 3, 4, 5 bladen, en fijner worden met 6,7,8,9,10, enz. bladen, als de bladen kort zijn , de stromen worden langer en verliezen hun rotaties, als de bladen langer zijn, gaan de wervels verder op hun pad van de slangen...naar de inlaatkamers...als de hoeken van de bladen ongeveer 45° zijn, draaien de stromen maar bewegen langzaam, als de hoeken 55° tot 65° overschrijden, zijn hun rotaties en hun snelheden effectief...
waarnemingen gedaan door experimenten, en reacties onder het gaspedaal, en de stijging van de snelheid, en ribben
je bevestigt alleen maar wat andere onderzoekers ook hebben gedaan. Te grote of te gebogen messen remmen de luchtdoorgang af. Verminder dus effectief hun aantal en daarom kan hun oppervlak alleen maar gunstig zijn en de hoekverlenging hiervan gaat in dezelfde richting. Dit onderstreept duidelijk dat wat telt, het op gang brengen van een draaikolk is zonder er een rem op te veroorzaken.
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Nikolaj » 09/03/19, 09:34

voorbereiding van een nieuwe serie staven voor aërodynamische luchtcyclonen, waaronder één voor grote cilinders, zoals tractoren, vrachtwagens, bussen, boten, waarvan de luchtinlaatbuizen een diameter groter dan 90 mm hebben... dus één staaf hoogte 80 mm steek 30 mm coriolis vleugels (links) hellend onder een hoek van 60°
de anderen hebben verschillende progressieve vertandingen, hoogte 60 mm, lange bladhellingen 60°, voor auto's, bestelwagens, campers, enz...
uiteraard kan iedereen deze modellen kopiëren voor privé- en verenigingsdoeleinden, zonder winstoogmerk, maar tegen de juiste kostprijs (materialen en arbeid zonder sociale of fiscale lasten, want in het kader van "de feitelijke associatie: aerodynamische, economische luchtcyclonen"
toebehoren
aerodynamische luchtcycloon steek 30 mm hoogte 80 mm voor grote roestvrijstalen cilinders 1 mm (3).jpg
aerodynamische luchtcycloon steek 30 mm hoogte 80 mm voor grote roestvrijstalen cilinders 1 mm (2).jpg
aerodynamische luchtcycloon steek 30 mm hoogte 80 mm voor grote roestvrijstalen cilinders 1 mm (1).jpg
07-03-2019-aanvullingen op het assortiment aerodynamische luchtcyclonen (2).jpg
07-03-2019-aanvullingen op het assortiment aerodynamische luchtcyclonen (1).jpg
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten