Eco-rijden in de praktijk: Tips die werken!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par plasmanu » 22/01/20, 21:31

En de ingebouwde GPS is gemaakt voor astronauten. Ik gaf het op : Mrgreen: maar het is leuk.
Die van mijn tante
IMG_20190607_110809.jpg
Mijn zus
IMG_20190505_091609.jpg
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par GuyGadebois » 22/01/20, 21:43

pedrodelavega schreef:
GuyGadebois schreef:Waarom stoot dan hetzelfde model minder Co2 uit in een automatische versnellingsbak dan in een mechanische versnellingsbak?

93 Co2 / Km voor de automatische versnellingsbak, 96 Co2 / Km voor de 6 mecan versnellingsbak voor de Leon GNV 2019 en idem voor bijna alle andere modellen.
We hadden het over auto's van de VAG-groep, erg duur, maar toch bedankt voor je interventie.
https://www.caradisiac.com/fiches-techn ... iVersions=
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Macro » 22/01/20, 22:30

GuyGadebois schreef:
Macro schreef:
GuyGadebois schreef: een automatische versnellingsbak met dubbele koppeling die minder verbruikt dan het equivalent van een handgeschakelde versnellingsbak.


Sorry ... Dezelfde motor met de fantastische VW DSG-boxen verbruikt meer dan met hun handmatige equivalenten (getest op twee identieke tourans één handmatige één auto) ...

Waarom stoot dan hetzelfde model minder Co2 uit in een automatische versnellingsbak dan in een mechanische versnellingsbak?


Ik heb het niet over frauduleuze gegevens van de fabrikant ... Ik heb het over gebruikersgegevens van meer dan 300 km met voertuigen ... Met een gemiddelde bewegingssnelheid van 000 km / u gedurende hun levensduur ... Het was een de tijd dat we 72 konden rijden ... Vandaag is onze snelheid 90 ... En onze consumptie steeg met 66 l op de Alhambra Kodiaq tourans ... verhoogd met 0.3 l op de A0.5 en A6, verlaagd 7l op de caravel ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par GuyGadebois » 22/01/20, 22:42

Macro schreef:
GuyGadebois schreef:
Macro schreef:
Sorry ... Dezelfde motor met de fantastische VW DSG-boxen verbruikt meer dan met hun handmatige equivalenten (getest op twee identieke tourans één handmatige één auto) ...

Waarom stoot dan hetzelfde model minder Co2 uit in een automatische versnellingsbak dan in een mechanische versnellingsbak?


Ik heb het niet over frauduleuze gegevens van de fabrikant ... Ik heb het over gebruikersgegevens van meer dan 300 km met voertuigen ... Met een gemiddelde bewegingssnelheid van 000 km / u gedurende hun levensduur ... Het was een de tijd dat we 72 konden rijden ... Vandaag is onze snelheid 90 ... En onze consumptie steeg met 66 l op de Alhambra Kodiaq tourans ... verhoogd met 0.3 l op de A0.5 en A6, verlaagd 7l op de caravel ...

Welke jaargangen? Omdat de automatische versnellingsbakken constant zijn verbeterd.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par izentrop » 23/01/20, 00:31

Christophe schreef:
izentrop schreef:Voor ecorijden moet je anticiperen, de motorrem gebruiken en zo min mogelijk remmen, maar de stromende pijp moet ook zijn kruissnelheid snel bereiken door zijn verhoudingen op nominaal vermogen te monteren.
Bof bof bof ... het nominale vermogen wordt alleen bereikt bij de maximale snelheid van het voertuig! : Cheesy: Misschien wilde je het maximale koppelregime zeggen?
Dus je moet eerlijk accelereren, maar niet naar de vloer!
Ja, het maximale koppel, je hebt gelijk ... de versnelling naar het kussen dat degenen die volgen irriteert, is meer energieverbruikend dan een goede enscenering van rapporten. Ik ga vaak van de 3e naar de 6e, zelfs op de weg met 110 km / u. Ik denk dat het geen pijn doet in beklimmingen in korte tijd, maar daar is het gewoon intuïtief.

Eindelijk zeggen we allemaal bijna hetzelfde als wat ik zie. : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Macro » 23/01/20, 08:25

GuyGadebois schreef:Welke jaargangen? Omdat de automatische versnellingsbakken constant zijn verbeterd.


De laatste handgeschakelde versnellingsbak in de vloot was van 2015 (één touran gekocht tegelijk met de andere in een dsg-doos) omdat alle voertuigen worden gekocht in een automatische versnellingsbak.
alles in 2l TDI 140 / 150pk (behalve de A7 die een 6 in vierwielaandrijving is)

DSG 6-rapporten over de laatste Touran (2018), het Alhambra (2019), de Kodiack (2019)
DSG 7 op de 2 A6 (2018), A7 (2018), le caravelle (2019)

We hebben het over voertuigen die minder dan 3 jaar oud zijn en die gemiddeld 10 tot 12000 km / maand worden gereden door 6 verschillende bestuurders (inclusief ik) in rotatie ... Periurban taxi-voertuig tijdens de week, snelwegritten in het weekend (het overkomt ons doen meestal meer dan 1000 km / dag op WE)

Geen voertuigen sleutelen aan minimale perceptie races ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Christophe » 23/01/20, 12:16

Macro schreef:Voor freewheelen ... Getest op een VW caravel op de flat op 130 op de snelweg als ik het bord zie kilometerstand op 2000m, til ik mijn voet op en het ding gaat in freewheeling en ik land op kilometerstand door te remmen op 5 meter ... .a 0.9l / u ... bij motorrem doe ik 1000 meter tot 0l100 om op nul te landen


Hé macro, het is lang geleden!

Goed voorbeeld, het blijft het verschil berekenen tussen de 2000m bij 0,9 l / u en de 1000m vóór de motorrem! : Cheesy:

Anders een kleine reflectie ten opzichte van het vrijloopwiel.

"We zeggen" we kunnen het niet op de weg doen ... om veiligheidsredenen?

Toch oefenen elektrische auto's freewheelen toch? Wanneer je meer accelereert en nog niet remt ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par izentrop » 23/01/20, 12:51

Christophe schreef:Anders een kleine reflectie ten opzichte van het vrijloopwiel.

"We zeggen" we kunnen het niet op de weg doen ... om veiligheidsredenen?

Toch oefenen elektrische auto's freewheelen toch? Wanneer je meer accelereert en nog niet remt ...
Het lijkt erop dat de motorrem nog belangrijker is
Door uw voet van het gaspedaal te halen, kunnen elektrische auto's aanzienlijke motorremmen genereren. Tot het punt dat sommige fabrikanten beloven dat rijden met één pedaal mogelijk is. https://www.sciencesetavenir.fr/high-te ... ein_127666
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Macro » 23/01/20, 13:29

Christophe schreef:
Macro schreef:Voor freewheelen ... Getest op een VW caravel op de flat op 130 op de snelweg als ik het bord zie kilometerstand op 2000m, til ik mijn voet op en het ding gaat in freewheeling en ik land op kilometerstand door te remmen op 5 meter ... .a 0.9l / u ... bij motorrem doe ik 1000 meter tot 0l100 om op nul te landen


Hé macro, het is lang geleden!

Goed voorbeeld, het blijft het verschil berekenen tussen de 2000m bij 0,9 l / u en de 1000m vóór de motorrem! : Cheesy:

Anders een kleine reflectie ten opzichte van het vrijloopwiel.

"We zeggen" we kunnen het niet op de weg doen ... om veiligheidsredenen?

Toch oefenen elektrische auto's freewheelen toch? Wanneer je meer accelereert en nog niet remt ...


DSG VW-dozen gaan in vrijloop wanneer u uw voet optilt (en u bevindt zich niet in de sport- of handmatige modus op de doos) zodra u op de rem drukt, schakelt deze terug naar motorrem, zelfs als u uw voet van de rem haalt ... nadat er andere functies zijn met de regelaar zonder ...

En ja het was lang geleden ... Geen vrije tijd meer ... Ik nam een ​​tweede baan ... Laten we zeggen dat ik nu parttime werk (gemiddeld 12 uur per dag) : Cheesy: ) ... En ik heb sommigen de mooie utopie kunnen laten gaan die ecologie is ...

voor elektrische auto's (voor zover ik weet) nee, ze lopen niet vrij uit, maar bij regeneratief remmen daarom bij motorrem min of meer regeneratief, afhankelijk van uw manier om te ontspannen ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Christophe » 23/01/20, 13:50

Macro schreef:En ik heb sommigen de mooie utopie kunnen laten gaan die ecologie is ...


Zou Greta er niets mee te maken hebben? Ah ja, de volgende generatie is hier ... en wat een toekomst!

Macro schreef:voor elektrische auto's (voor zover ik weet) nee, ze lopen niet vrij uit, maar bij regeneratief remmen daarom bij motorrem min of meer regeneratief, afhankelijk van uw manier om te ontspannen ...


Min of meer regeneratief ... we spelen daar op woorden ... : Cheesy:
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 249-gasten