Eco-rijden in de praktijk: Tips die werken!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Christophe » 22/01/20, 14:30

izentrop schreef:Voor ecorijden moet je anticiperen, de motorrem gebruiken en zo min mogelijk remmen, maar de stromende pijp moet ook zijn kruissnelheid snel bereiken door zijn verhoudingen op nominaal vermogen te monteren.


Bof bof bof ... het nominale vermogen wordt alleen bereikt bij de maximale snelheid van het voertuig! : Cheesy: Misschien wilde je het maximale koppelregime zeggen?

Dus je moet eerlijk accelereren, maar niet naar de vloer!

Als we redeneren door het absurde, in mechanica (niet kwantum), zou een oneindige versnelling een oneindige kracht / energie vereisen!

Nadat het waar is dat slechte voertuigopbrengsten dit kunnen compenseren: we verbruiken minder per 100 km bij 90 km / u dan bij 20 km / u ... dus het is in ons belang om zo snel mogelijk op de minimale consumptiesnelheid komen!

Zorgen: de fabrikanten geven het nooit ... je moet proberen het te vinden met je boordcomputer ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par plasmanu » 22/01/20, 17:03

Ik heb een Toyota Yaris 2 D4D turbodiesel 200000 km.
Boordcomputer met korting op elk moment van gemiddeld verbruik.
De dag dat ik het kreeg. 30 km diepgang beperkt tot 90. 3,7l / 100
Now. 30 km vanaf een melklimiet van 80. 2,6 l / 100
Bridgestone-voorbanden achterin geplaatst. 185-60-15
Voorband GREEN-MAX HP-consumptieklasse B 35 € per stuk exclusief montage.
IMG_20200122_144903.jpg

Een apparaat (tussen 50 en 90 € op eBay: ik ben vergeten, vast in de luchtinlaat) op de elektronica van de injectie die lijkt te interveniëren op de computer met de lambdasonde, meer koppel, minder cons. Te verwijderen voor CT. Heel eenvoudig: inlaat / uitlaat stiksel.
Regelbaar elke 10% van 0 tot 100, op 70 of 80 (het is oud).
IMG_20200122_142522.jpg

Méca run diesel (niet gevonden in de kelder) Het is een spuit van 10 ml voor 40 liter diesel. Stapelstapel en zuinig. Vermindert het motorkoppel gedurende de minuut toeren en reinigt de injector.
Dit is de foto van wat er over is, Murphy heeft de juiste gestolen.
Meca voert P18 uit voor de volgende olieverversing, nog niet ingesteld.
Rijden als voorheen. Een kleine verzameling in de niet-rechte lijnen van de passen vanaf hier soms op te ruimen door achterom te kijken of de turbo in overvoeding zwart spuugt of niet.
Heel vaak beginnen kleine reizen koud.
Stabiel verbruik rond 4,2 of 4,3l / 100
IMG_20200122_144733.jpg
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Did67 » 22/01/20, 17:15

Ik denk dat er veel is veranderd, met name het feit dat het gaspedaal niet langer direct op een gasklep "vlinder" werkt. Maar dat dit gaat via de computers, die ook de luchtdebieten kennen, via het meetventiel ...

Je versnelt een beetje, duidelijk, of voet naar de vloer, de calculator stuurt alleen de hoeveelheid brandstof, afhankelijk van wat de motor schoon kan verbranden.

Dit is een ander gebied waar "opa's advies" kan worden weggevaagd met ... Maar dit zijn degenen waar de menigte op zwerft!

Er zijn in wat hierboven vermeld, twee dingen die niet hetzelfde zijn:

a) wat is de snelheid / het regime waar het kilometerverbruik het laagst is? Daar is het maximale koppelregime een lokvogel: we hebben zeker het hoogst mogelijke koppel, maar ... we hebben het niet nodig !!! Dus verbranden we voor niets benzine. Gewoon om spieren te laten zien!

b) wat is de versnelling die het mogelijk maakt om deze snelheid te bereiken die het minste verbruikt? Moeten we hard maar voor een kortere tijd of langzaam maar voor een lange tijd accelereren? Ik denk dat zolang het niet "rookt", het verschil niet groot mag zijn, de energie wordt correct omgezet ...

Ik ben verbaasd over het feit dat platte, versnelde stationaire snelheden het minst verbruiken bij recente motoren! Ik reed onlangs met deze teefauto, de FIAT 500, voor het eerst in zijn versie uitgerust met de Twin Air-benzinemotor met twee cilinders. Heel verrassend. Vlak, bij 80/90 km / u verbruikt het weinig - nou ja, een weg is nooit vlak. Maar soms minder dan 3 l / 100 km, afhankelijk van de computer.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9805
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par sicetaitsimple » 22/01/20, 17:28

Did67 schreef:deze teef die de FIAT 500 is,


Wat is dit vocabulaire !!! Bah belooft volume 2 : Mrgreen: !
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Macro » 22/01/20, 19:57

GuyGadebois schreef: een automatische versnellingsbak met dubbele koppeling die minder verbruikt dan het equivalent van een handgeschakelde versnellingsbak.


Sorry ... Dezelfde motor met de fantastische VW DSG-dozen verbruikt meer dan met hun handmatige equivalenten (getest op twee identieke tourans een handmatige één auto) ... aan de andere kant zijn ze minder hebzuchtig dan continu variabele transmissie (met converter hydrauliek gekoppeld aan een kettingvariator) getest op twee audi A6s (dit alles is een taxivoertuig dat 100 / jaar rijdt).

Voor freewheelen ... Getest op een VW caravel op de flat op 130 op de snelweg als ik het bord zie kilometerstand op 2000m, til ik mijn voet op en het ding gaat in freewheeling en ik land op kilometerstand door te remmen op 5 meter ... .a 0.9l / u ... bij motorrem doe ik 1000 meter tot 0l100 om op nul te landen
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par GuyGadebois » 22/01/20, 20:28

Macro schreef:
GuyGadebois schreef: een automatische versnellingsbak met dubbele koppeling die minder verbruikt dan het equivalent van een handgeschakelde versnellingsbak.


Sorry ... Dezelfde motor met de fantastische VW DSG-boxen verbruikt meer dan met hun handmatige equivalenten (getest op twee identieke tourans één handmatige één auto) ...

Waarom stoot dan hetzelfde model minder Co2 uit in een automatische versnellingsbak dan in een mechanische versnellingsbak?
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3797
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1320

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par pedrodelavega » 22/01/20, 20:44

GuyGadebois schreef:Waarom stoot dan hetzelfde model minder Co2 uit in een automatische versnellingsbak dan in een mechanische versnellingsbak?

Capture.JPG
Capture.jpg (68.38 KB) keer bekeken 3081
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Did67 » 22/01/20, 20:53

sicetaitsimple schreef:
Did67 schreef:deze teef die de FIAT 500 is,


Wat is dit vocabulaire !!! Bah belooft volume 2 : Mrgreen: !


De redacteur kijkt !!! Ik ventileer hier !!!

PS: Maar zeg het tegenovergestelde ???

PS2: Maar ik vond het erg leuk - de (huur) auto, niet de teef achter het stuur; ten slotte als, als je me volgt: het mijn vrouw was (al meer dan 30 jaar hetzelfde; een paar uur vliegen toch; nou ja, dingen zoals een zyg zoals ik, moet het ook doen; minder gemakkelijk om te rijden dan een Fiat 500 Twin Air!) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Did67 » 22/01/20, 21:08

Macro schreef:Voor freewheelen ... Getest op een VW caravel op de flat op 130 op de snelweg als ik het bord zie kilometerstand op 2000m, til ik mijn voet op en het ding gaat in freewheeling en ik land op kilometerstand door te remmen op 5 meter ... .a 0.9l / u ... bij motorrem doe ik 1000 meter tot 0l100 om op nul te landen


Ja, dat heb ik hierboven beschreven. In het eerste geval moet de motor zijn stationair toerental behouden en verbruiken. In het tweede geval remt het, snijdt de brandstoftoevoer af en gaat het in de compressormodus ... Het verbruikt niets meer.

Het bestond niet vóór injecties en elektronica. Maar we blijven maar wandelen over de oude recepten!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9805
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par sicetaitsimple » 22/01/20, 21:25

Did67 schreef:nou, doe zoiets als ik, jij moet het ook doen; minder gemakkelijk te besturen dan een Fiat 500 Twin Air!) ...


Ik schreef bijna iets een beetje in dezelfde geest : Mrgreen:!
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 246-gasten