"Wonder"-spaarders: mythen of realiteit?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 01/04/10, 15:37

Ja, dat weet ik... maar het was vóór 2007, sindsdien is dit probleem in principe opgelost

Het is echter beter om de inlaat elke 100 km te demonteren, voor het geval dat.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
STF
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 08/01/07, 20:54
Plaats: Isère




par STF » 01/04/10, 19:03

Zonder op kilometeroverwegingen in te gaan: de Vel Satis is een benzine, toch?
Er wordt dus minder roet geproduceerd en dus minder verstopping (heb ik gelijk?)

Ik heb geen recent voertuig, maar ook al lijkt dit probleem sinds 2007 opgelost te zijn, een demontage om de 100.000, voor mij is het systeem in de war.

Edit: ik weet trouwens dat niemand het gelooft, maar ik had een Passat (tdi 90 pk 1Z motor) waarop ik een magneet had gemonteerd (merk heb ik niet meer, maar destijds kostte dat niets me veel, de man betaalde me terug als ik niet tevreden was) en de computer gaf me een verbruiksdaling van 10%, bevestigd aan de pomp en de afgelegde kilometers.
Verder is er niets veranderd, dezelfde brandstof, dezelfde olie, dezelfde bandenspanning vaak gecontroleerd, dezelfde ritten, dezelfde belading. Ik specificeer dat ik destijds als verkoper werkte in het hele Zuiden, en dat deze consos gedurende 2 jaar stabiel bleven op meer dan 60.000 km per jaar.
0 x
candas1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 24/10/08, 10:21
Plaats: Mulhouse




par candas1 » 01/04/10, 19:18

Heb je daarna geprobeerd de magneten te verwijderen om te kijken?
Hoeveel heb je verbruikt? (Ik heb een A4 1Z)
0 x
A4 1.9 90 tdi CH - 300 000 km
Record conso - 4.15 L / 100
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 01/04/10, 19:50

STF zei:

Ik weet overigens dat niemand het gelooft, maar ik had een Passat (tdi 90 pk 1Z motor) waarop ik een magneet had gemonteerd (merk heb ik niet meer, maar destijds had ik er geen last van) kostte niet veel, de man betaalde me terug als ik niet tevreden was) en de computer gaf me een verbruiksdaling van 10%, bevestigd aan de pomp en de gereden kilometers.
Verder is er niets veranderd, dezelfde brandstof, dezelfde olie, dezelfde bandenspanning vaak gecontroleerd, dezelfde ritten, dezelfde belading. Ik specificeer dat ik destijds als verkoper werkte in het hele Zuiden, en dat deze consos gedurende 2 jaar stabiel bleven op meer dan 60.000 km per jaar.


Nogmaals: geen van deze tests is geloofwaardig zonder een dubbelblinde procedure! De bestuurder mag niet weten of het systeem aanwezig is en mag niet zelf tanken! :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 01/04/10, 23:54

STF schreef:Zonder op kilometeroverwegingen in te gaan: de Vel Satis is een benzine, toch?
Er wordt dus minder roet geproduceerd en dus minder verstopping (heb ik gelijk?)


Nee, je hebt het helemaal mis!!, het is de nieuwste Nissan 2.0 DCI FAP-motor met distributieketting en herziene interne aerodynamica
Beeld

3D-animatie HIER: http://auto-sciences.blogspot.com/2009/ ... 8869054658

Ik heb geen recent voertuig, maar ook al lijkt dit probleem sinds 2007 opgelost te zijn, een demontage om de 100.000, voor mij is het systeem in de war.

Niet meer dan een olieverversing of een distributieriemwissel...


Edit: ik weet trouwens dat niemand het gelooft, maar ik had een Passat (tdi 90 pk 1Z motor) waarop ik een magneet had gemonteerd (merk heb ik niet meer, maar destijds kostte dat niets me veel, de man betaalde me terug als ik niet tevreden was) en de computer gaf me een verbruiksdaling van 10%, bevestigd aan de pomp en de afgelegde kilometers.
Verder is er niets veranderd, dezelfde brandstof, dezelfde olie, dezelfde bandenspanning vaak gecontroleerd, dezelfde ritten, dezelfde belading. Ik specificeer dat ik destijds als verkoper werkte in het hele Zuiden, en dat deze consos gedurende 2 jaar stabiel bleven op meer dan 60.000 km per jaar.


Het is grappig, maar alle magneten die we probeerden deden niets, ik heb het zelfs op mijn oliebrander geprobeerd: WAT VEEL

Bovendien, welke actie zou een magneet hebben op een koolwaterstofketen?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
STF
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 08/01/07, 20:54
Plaats: Isère




par STF » 02/04/10, 00:46

Ik zou terugkomen voor meer, maar gewoon terloops
Olifant: Als ik tot de rand tank, als ik het ben of iemand anders, kun je me dan het verschil vertellen? :|
Kapitein: Bedankt voor de info, ook al is het een auto die mij helemaal niet interesseert (en achteraf gezien realiseer ik me dat ik hem eerder verwarde met de Avantime, die niet alleen in wezen hoeft te bestaan ​​(denk ik!!) )

En nog een laatste ding: ik ben maar een technicus, geen wetenschapper, dus het waarom en hoe heb ik niet altijd, ik merk gewoon op dat ik weet hoe ik het moet doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 02/04/10, 08:42

Capt_Maloche schreef:
Niet meer dan een olieverversing of een distributieriemwissel...


Oké... ik zal de jouwe leegmaken en jij komt en haalt het inlaatspruitstuk uit de mijne... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Het kostte me afgelopen winter 10 uur werk om de klep van het inlaatspruitstuk van mijn Voyager te vervangen...

Daar zien we duidelijk de wetenschapper...Degene die motoren op banken ziet...als ze in kratten zitten, gebeurt het niet altijd hetzelfde...

Stef...De overconsumptie van je reizen...Ik had niet aan deze shit gedacht...Ik had het niet veroordeeld voor de oude melaatse...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 02/04/10, 09:34

Macro schreef:
Oké... ik zal de jouwe leegmaken en jij komt en haalt het inlaatspruitstuk uit de mijne... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Het kostte me afgelopen winter 10 uur werk om de klep van het inlaatspruitstuk van mijn Voyager te vervangen...

Daar zien we duidelijk de wetenschapper...Degene die motoren op banken ziet...als ze in kratten zitten, gebeurt het niet altijd hetzelfde...



Dac o Dac, maar wat wil je, slecht ontworpen voertuigen zijn legio, je moet de motorkap openen voordat je een auto koopt Beeld

Het kostte me twee uur om de EGR en de inlaat van mijn Vel Satis te begrijpen, te demonteren, schoon te maken en weer in elkaar te zetten (foto eerder)

Jouw visie op de eigenzinnige wetenschapper klopt dus niet, vind je niet? Beeld

Ik nodig u uit om te stoppen met onzin en een constructief en geïnformeerd debat te openen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

HERINNERING VOOR HET SCHRIJVEN VAN EEN ANTWOORD




par Capt_Maloche » 02/04/10, 09:47

STF schreef:...
Kapitein: Bedankt voor de info, ook al is het een auto die mij helemaal niet interesseert (en achteraf gezien realiseer ik me dat ik hem eerder verwarde met de Avantime, die niet alleen in wezen hoeft te bestaan ​​(denk ik!!) )
....


Niet wat

Ik wil dat graag verduidelijken op de Forum Econologie, het doel is om geverifieerde informatie te verstrekken, ondersteund door links of bronnen om een ​​onderwerp te construeren;

Als u bijvoorbeeld de Avantime citeert, informeer uzelf dan zo voordat u een gok doet

1) Je typt Avantime in op je zoekmachine en je komt dit tegen wat je als link in je “post” plaatst: http://www.caradisiac.com/php/essai_tun ... antime.php

2) Je citeert de interessante passage voor je kleine vrienden
Zes maanden na de start van de verkoop in Frankrijk heeft de diamantfirma besloten zijn exemplaar te herzien en zijn aanbod uit te breiden. Zo is de Avantime, die aanvankelijk alleen werd aangedreven door de 6v V24, nu voorzien van twee nieuwe motoren: 2.0 liter turbobenzine en 2.2 dCi 150 pk.


Einde van de cursus, en het kostte me 3 minuten, en zo maak je geen vrije gissingen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 02/04/10, 09:53

Over EGR :schok: Een constructief debat over een destructief apparaat...

Onzin??? Wat een onzin: om te zeggen dat de EGR-kleppen van voertuigen ouder dan 10 jaar naamloze onzin zijn die alleen maar verstoppingen, verminderde efficiëntie en overconsumptie veroorzaakt die zo ver kunnen gaan als de regelrechte vernietiging van de motor.

Welk ander bewijs heb je nodig Kapitein???

Je wilt dat ik 200 motoren ga demonteren op een schroothoop om je constructieve statistieken te geven...

De EGR is altijd een hoax....Zelfs bij recente voertuigen...Ik ken een Kangoo DCI uit 2009 die de prijs al heeft betaald...hij heeft nog lang geen 100 km gereden en wordt alleen op de weg gebruikt...

Uw fixatie op alles wat waterdamp opnieuw in een motor kan injecteren, lijkt u onderscheidingsproblemen te bezorgen
Het bouwt niets op, het is slechts mijn mening...

Zoek online naar mooie EGR-kleppen zoals die van jou... En zoek dan naar de verstopte...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten