"Wonder"-spaarders: mythen of realiteit?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
candas1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 24/10/08, 10:21
Plaats: Mulhouse




par candas1 » 31/03/10, 10:23

Ik heb deze video juist geplaatst omdat ze uitleggen dat ze door een test op een bankje uit te voeren geen verbetering zien, voor mij zijn de magneten waardeloos.
Het is erg moeilijk om de winst die een wijziging met zich meebrengt te scheiden, omdat de meetomstandigheden te veel veranderen (temperatuur, wind, onderhoud, reis).

Het merendeel van mijn ritten maak ik om naar mijn werk te gaan, dus mijn ritten veranderen weinig, ik doe nog steeds maximaal 1450 km met een volle tank (in de zomer), en minimaal 1190 km (in de winter).

Alleen al vanwege de temperatuur maakt het bijna 20% verschil.
0 x
A4 1.9 90 tdi CH - 300 000 km
Record conso - 4.15 L / 100
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 31/03/10, 11:41

candas1 schreef:Ik heb dit filmpje juist geplaatst omdat ze uitleggen dat ze door het uitvoeren van een test op een bankje geen verbetering zien, voor mij zijn magneten onzin.
...


Dat weten we eigenlijk al heel lang :D, toch bedankt voor de link

Wolkswagen en Audi waren de pioniers van de door de computer (EGR-klep) bestuurde gasherinjectie, en dit is terug te zien in het verbruik

Onze Franse voertuigen zijn dit nu verplicht vanwege de sinds begin dit jaar geldende Euro 5-norm.

Aan de andere kant is het verschil bij prestaties in de winter juist merkbaar op korte ritten, d.w.z. naar rechts. de opwarmtijd van de motor waarbij energie verloren gaat.

Doe dezelfde test tijdens lange ritten en u zult vrijwel geen verschil zien als uw verbrandingsregelketen (computer, lamdasonde enz.) perfect functioneert.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
candas1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 24/10/08, 10:21
Plaats: Mulhouse




par candas1 » 31/03/10, 11:59

0 x
A4 1.9 90 tdi CH - 300 000 km

Record conso - 4.15 L / 100
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 31/03/10, 12:06

Capt_Maloche schreef:
candas1 schreef:Ik heb dit filmpje juist geplaatst omdat ze uitleggen dat ze door het uitvoeren van een test op een bankje geen verbetering zien, voor mij zijn magneten onzin.
...


Dat weten we eigenlijk al heel lang :D, toch bedankt voor de link

Wolkswagen en Audi waren de pioniers van de door de computer (EGR-klep) bestuurde gasherinjectie, en dit is terug te zien in het verbruik

Onze Franse voertuigen zijn dit nu verplicht vanwege de sinds begin dit jaar geldende Euro 5-norm.


De EGR is er alleen voor de zuivering van stookoliemotoren om de stikstofoxiden te verminderen door de verbrandingstemperatuur te verlagen door de toegelaten zuurstof te verminderen... Het is een gewenst anti-mechanisch systeem dat voornamelijk storingen, verminderde prestaties, verstoppingen van de motor en andere veroorzaakt. zulke dingen...

Franse auto's hebben er al sinds het begin van de eeuw recht op... Mijn Voyager uit 1992 was ermee uitgerust... Je kon het aan het verbruik zien... Sterven van het lachen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

WAAROM VERBRUIK JE MEER IN DE WINTER




par Capt_Maloche » 31/03/10, 12:27

candas1 schreef:Ik maak ritten van 30 km...

http://www.hyperkilometreur.com/blog/?p=472


Heel goed, je link, die behoorlijk volledig lijkt
WAAROM CONSUMENTEN WE MEER IN DE WINTER?

1- Meer tijd besteed aan stationair draaien
verwarmen of warm blijven

2- Lage bandenspanning
Omdat de banden niet voldoende worden gecontroleerd

3- Een toename van de rolweerstand
De banden zijn "iets" stijver bij kou

4- Moeilijke wegomstandigheden
dat is waar :D

5- Een lagere gemiddelde bedrijfstemperatuur
In de winter duurt het langer voordat uw motor de bedrijfstemperatuur bereikt en koelt hij sneller af als hij stilstaat.

6- Grotere viscositeit van smeermiddelen
Gekoppeld aan verwarmingstijd
Het gebruik van synthetische smeermiddelen kan dit probleem helpen verminderen (goed punt, ik oefen 5W50)

7- Lagere brandstofdichtheid
Gerelateerd aan antivriesadditieven

8- Veel gebruik van accessoires
- De lichten
- De achterruit- en/of spiegelverwarming
- Verwarmde stoelen
- Ventilatie van de kachel
- De ruitensproeiervloeistofpomp en de ruitenwissers

9- Meer aerodynamische weerstand
...Voor elke 10 graden Celsius varieert de luchtweerstand met ongeveer 3.6%.


Maar bij 20% meer verbruik doe je er toch goed aan om je Lambdasonde te controleren
De auto van mijn vrouw is in dit geval de sensor is slecht en er is een vrij groot verschil in verbruik tussen zomer en winter.

Aan de andere kant is het bij mijn andere recente voertuigen onbeduidend
Dernière édition par Capt_Maloche de 31 / 03 / 10, 12: 48, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 31/03/10, 12:45

Macro schreef:De EGR is er alleen voor de zuivering van stookoliemotoren om de stikstofoxiden te verminderen door de verbrandingstemperatuur te verlagen door de toegelaten zuurstof te verminderen... Het is een gewenst anti-mechanisch systeem dat voornamelijk storingen, verminderde prestaties, verstoppingen van de motor en andere veroorzaakt. zulke dingen...

Franse auto's hebben er al sinds het begin van de eeuw recht op... Mijn Voyager uit 1992 was ermee uitgerust... Je kon het aan het verbruik zien... Sterven van het lachen...


TSS TSS TSS!

Dit is in feite het standpunt van de onzorgvuldige fabrikanten, die het alleen maar als een beperking zagen en aanvankelijk alles deden

Kijk eens naar de EGR-klep van mijn recente Vel Satis na 100 km: ONBERISPELIJK en op de forum : Diesel-car-eat-minder-met-een-beetje-of-sp95-t5849-460.html
Beeld


De EGR-klep is ook en VOORAL een herinjectie van waterdamp


De Perfect Combustion Reaction van gemiddelde GO is als volgt (stikstof is niet aanwezig)
C2H16 34 + = 49 2 O32 CO2 + 34 H2O Nou ja, de verbranding van fossiele brandstoffen levert al veel water op

We reageerden op een interview met Christophe als onderdeel van de vereniging Econologie over waterdoping

Zodra het artikel verschijnt, zullen we er nog eens over praten: exclusiviteit vereist
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 31/03/10, 13:00

Het is echt jammer dat ik niet de middelen had om foto's online te plaatsen op de dag dat de motor van mijn Fiat ontplofte door deze shit...

Stikstof bevindt zich in een kleine hoeveelheid in de lucht... En hoe heter de verbranding (hoge belasting op vol vermogen), hoe meer het stikstofoxidegehalte stijgt...

100 km is vel satis..We spelen niet op hetzelfde veld..In mijn geval is een voertuig aan het begin van zijn levensduur 000 km...Dus eigenlijk komen we niet dezelfde mate van vervuiling tegen...

Mijn nieuwe auto (ID HP gemeenschappelijke oprit) is uitgerust met deze geldval. Ik kijk hoe het werkt, ik ben behoorlijk van streek door twee of drie kleine dingen (waarom gaat hij open bij stationair draaien met een warme motor???) Dat alles Ik weet dat het komt dat wanneer de motor stationair opengaat, de geur uit de uitlaat scherp wordt en in de ogen prikt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 31/03/10, 13:08

Macro schreef:...
Stikstof bevindt zich in een kleine hoeveelheid in de lucht... En hoe heter de verbranding (hoge belasting op vol vermogen), hoe meer het stikstofoxidegehalte stijgt...
...
Mijn nieuwe auto (ID HP gemeenschappelijke oprit) is uitgerust met deze geldval. Ik kijk hoe het werkt, ik ben behoorlijk van streek door twee of drie kleine dingen (waarom gaat hij open bij stationair draaien met een warme motor???) Dat alles Ik weet dat het komt dat wanneer de motor stationair opengaat, de geur uit de uitlaat scherp wordt en in de ogen prikt.


stikstof zit nog steeds voor 78% in volume in de lucht!! het is niet te verwaarlozen (het doet me denken aan de zwendel met het oppompen van stikstofbanden : Cheesy: )

Stikstofoxide wordt geproduceerd vanaf een vlamtemperatuur van ongeveer 1300°C; door de verbrandingstemperatuur onder deze waarde te beperken, worden de stikstofoxiden verminderd.

Ik bevestig dat het prikt in de ogen, maar het komt vooral door de deeltjesfilters
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 31/03/10, 13:24

Bedankt voor de precisie op het stikstofniveau..

Mijn nieuwe auto heeft (godzijdank) geen DPF... En toch prikt het in de ogen zodra de egr opengaat...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 01/04/10, 15:16

Hier kapitein....De voordelen van EGR op TDI VW (dankzij RMF26 van oliomobile)
Beeld
Beeld

Of de Zolie-klep...
Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 218 gasten