"Wonder"-spaarders: mythen of realiteit?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 03/12/07, 14:11

Capt_Maloche schreef:er is nog steeds een raar "ding"

in het genoemde voorbeeld voor een Picasso 1.8i 16v 117Cv is het verbruik 11.5 l/100!! :schok: en gaat met de gadget naar 10.5 l/100

Ik heb een ruimte, zwaarder, 1550 kg uitgerust met een 2.0i 16v 140Cv die tussen de 8.5 en 9.5 l/100 verbruikt op gemengd traject en snelweg (gemiddeld 140 km/u) en dit beladen als een muilezel...

Het is al aan de basis dat u uw voertuig moet kiezen


De rijomstandigheden zijn niet gespecificeerd...het verbruik kan variëren van eenvoudig tot het dubbele in de stad...
Een ruimte is niet bijzonder zuinig: de verbruiken die je aangeeft zijn onmogelijk met een benzine aangezien je met een diesel al evenveel eet bij 140km/u gestabiliseerd... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/12/07, 20:25

???

Zelfs tijdens de stakingen, waarbij ik minimaal 8 tot 00 uur file had in Parijs + een paar in de provincies op de betreffende brandstoftank, deed ik 10 l/00

Nou, en onlangs heb ik een halve dosis Metal 5 in elk van mijn auto's gedaan, het is veel effectiever dan Caps! en duurzamer, en zeker schoner

:D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/12/07, 20:53

Bovendien zijn de voertuigprestaties ook afhankelijk van de motorkeuze.

eigen prestaties (verhouding cilinderinhoud/vermogen/koppel)
maar ook de keuze op basis van het gewicht van het voertuig, ik zal het uitleggen:

Ik ben momenteel van plan mijn space III te vervangen door een dieselmodel IV, waarvan de kenmerken als volgt zijn:

2.2 DCI http://fiches-auto.lacentrale.fr/fiche- ... -2002.html
Maximale snelheid: 190 km/u
Acceleratie naar 100 km/u: 11,5 seconden
Fiscaal vermogen: 10 pk
Vermogen din: 150 ch
Cilinderinhoud: 2188 cc
Motorkoppel: 320 Nm
Vermogen (kW): 110 kW
Verbruik buiten de stad: 6,3 l / 100 km
Gecombineerd verbruik: 7,7 l/100 km
Verbruik in de stad: 10,3 l / 100 km

3.0 DCI http://fiches-auto.lacentrale.fr/fiche- ... -2003.html
Maximale snelheid: 205 km/u
Acceleratie naar 100 km/u: 10,9 seconden
Fiscaal vermogen: 12 pk
Vermogen din: 180 ch
Cilinderinhoud: 2958 cc
Motorkoppel: 350 Nm
Vermogen (kW): 130 kW
Verbruik buiten de stad: 7,4 l / 100 km
Gecombineerd verbruik: 9,5 l/100 km
Verbruik in de stad: 13,3 l / 100 km

Voor een minimale koppelwinst en vrijwel gelijke prestaties ligt het verbruik van de 3.0 DCI bijna 25% hoger!

Toegegeven, de motor mag wat langzamer lopen en de levensduur mag langer zijn, maar ik zie het nut van de 3.0 niet in.
misschien flexibiliteit?

Dit alles om te zeggen dat de motorkeuze belangrijk is.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/12/07, 21:42

Eerlijk gezegd ! wat wil je met een 3 liter: nog meer betalen voor je reserveonderdelen?

En nogmaals, je hebt geluk dat je in Frankrijk bent, in België zou je halsoverkop vallen voor de wegenbelasting van de 3 liter (1000 euro of meer geloof ik) om nog maar te zwijgen van de duurdere verzekeringen, enz.. . .

met alle snelheidscamera's geloof ik dat de 2.2 meer dan genoeg is om je alle boetes te betalen die je wilt : Cheesy:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/12/07, 22:02

Nou, ik zie het nut niet in, te veel CO2-uitstoot! Ik stop liever mijn geld in een panoramisch schuifdak, om de wolken, de regen en de duivenpoep te zien : Cheesy:
Beeld

Hé, de 1.9 DCI ontbrak http://fiches-auto.lacentrale.fr/fiche- ... -2003.html
Maximale snelheid: 180 km/u
Acceleratie naar 100 km/u: 13,2 seconden
Verbruik buiten de stad: 5,8 l / 100 km
Gecombineerd verbruik: 6,8 l/100 km
Verbruik in de stad: 8,6 l / 100 km
Fiscaal vermogen: 7 pk
Vermogen din: 117 ch
Motorkoppel: 270 Nm
Vermogen (kW): 85 kW

De DCI hebben een goed koppel, wat uitstekende prestaties mogelijk maakt, met maar liefst 0.3 liter (12%) cilinderinhoud, 13% minder verbruik vergeleken met de 2.2 DCI

we zijn ver verwijderd van de Picasso met 12l/100!!

in wezen is de situatie nog steeds heel anders
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/12/07, 22:03

Eigenlijk wil ik dat een diesel waterinjectietests doet :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/12/07, 09:28

hoe dan ook een vergissing, want het enige dat ik heb geleerd van mijn beroemde auto-elektronicacursussen is dat elektronica alles regelt, inclusief de exacte hoeveelheid lucht die door de motor wordt opgenomen (gecompenseerd in T° en druk) en de lambdasonde controleert of alles goed is verbrand en vergelijkbaar is met vooraf geregistreerde parameters

het is daarom raadzaam om na de meetapparatuur te injecteren en te kijken wat de lambdasonde zegt: als hij te veel zuurstof vindt, veroorzaakt hij een overinjectie van brandstof

in feite zijn deze systemen niet echt zelfregulerende feedbacklussen: de beroemde injectiemapping, dit zijn standaard geregistreerde gedragingen

Vergeet de garantie niet! :D

Dat gezegd hebbende, ter vergelijking had ik in 806 een 2,1 110 Tdi (niet Hdi) 1998 CV
gemiddeld gemengd verbruik 8,5, met de ladder op het dak. (gemengde cyclus, maar weinig daadwerkelijke tijd in de file)
in de winter iets meer vanwege koude starts
8,1 tot 8,2 op vakantie zonder tralies of ladder, maar met de airco op 23°

het verbruik van de 1,9 is goed: hij ligt in lijn met de standaard van de Mercedes C220, veel lichter en met een kleiner frontaal oppervlak.

Ik merk dat er een conflict bestaat tussen transparant dak en airconditioning: hoe lichter het in de auto is, hoe meer we het nodig hebben.

Opmerking voor ultra's: sorry, een minivan zonder airconditioning is in de zomer onleefbaar: zodra je de ramen opent bij 80 km/u, is er een uiterst onaangename en vermoeiende laagfrequente beat en omdat het glasoppervlak erg groot is, is er is heel heet. Het debat is of we zo'n grote auto nodig hebben, maar dat is een ander verhaal...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 04/12/07, 10:26

elephant schreef: toch een foutje, want alles wat ik heb geleerd van mijn beroemde cursussen auto-elektronica...

Vergeet de garantie niet! :D ...

ja, trouwens, deze cursussen, heb je de sleutels om bepaalde manipulaties uit te voeren, bijvoorbeeld een element loskoppelen om blindelings met basiswaarden te werken?

In het ergste geval is het de pot die nodig is, ik koop altijd tweedehands


elephant schreef:
Ik merk dat er een conflict bestaat tussen transparant dak en airconditioning: hoe lichter het in de auto is, hoe meer we het nodig hebben.

Ja, dat is de vraag die ik mezelf stelde, maar wat een zicht in zo'n voertuig! Er is een binnenzonwering om direct zonlicht te verbergen, en gezien de luchtverversing in een auto zou dat geen probleem moeten zijn; aan de andere kant zal het bij blootstelling aan direct zonlicht binnen heet zijn.

elephant schreef:
Opmerking voor ultra's: sorry, een minivan zonder airconditioning is in de zomer onleefbaar: zodra je de ramen opent bij 80 km/u, is er een uiterst onaangename en vermoeiende laagfrequente beat en omdat het glasoppervlak erg groot is, is er is heel heet.

Ik bevestig de ondraaglijke lage frequenties, tenzij je deflectoren installeert, of... een schuifdak :D

elephant schreef:
Het debat gaat over de vraag of we zo'n grote auto nodig hebben, maar dat is een ander verhaal...

Het is een keuze, hoge positie (zichtbaarheid in het verkeer), zolang ik de kinderen heb, kan ik de bagage scheppen, groot volume om hout mee te nemen, motorfietsen mee te nemen... KIJK HIER
het is waar dat er ook aanhangers zijn, die minder praktisch zijn...

daarna zou het meer zo zijn: 300C:cheesy: ...niet zeker
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/12/07, 10:44

heb je de sleutels om bepaalde manipulaties uit te voeren, bijvoorbeeld het loskoppelen van een element om blind te werken met basiswaarden?


Voor bepaalde elementen wel ja, maar je moet wel de voertuighandleiding hebben en zien welk type sensor (vooral om het type injectie te kennen) Voor de lambdasonde is het een geweldige klassieker, deze is relatief gemakkelijk te misleiden voor tests

en wat betreft de 300C, bêêêêk :onheil:

Het is een auto die je hebt gezien en de onderdelen zijn blijkbaar te duur.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 04/12/07, 13:12

elephant schreef:
en wat betreft de 300C, bêêêêk :onheil:


:D :D :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten