Economieën door opwarmen van brandstof?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 27/05/10, 08:24

Juju26 schreef:Dag
Weet je of er een originele dieselverwarming is op een 106 1.5D van 1995, omdat ik in de winter overconsumptie heb dat ik zou willen verminderen.
dank u


Ja, er is een oververhitter op de XUD5 ... Alleen als je de manipulatie uitvoert om de thermostaat in files te onderdrukken, ga je naar T ° te hoog voor pure diesel ...

Volgens bepaalde criteria kunt u overschakelen naar M30 : Cheesy: (Macro30%) : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: door uw viscositeit, uw energieonafhankelijkheid te vergroten en uw voetafdruk op de planeet te verkleinen : Mrgreen:
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 27/05/10, 14:31

Juju26 schreef:Dag
Weet je of er een originele dieselverwarming is op een 106 1.5D van 1995, omdat ik in de winter overconsumptie heb dat ik zou willen verminderen.
dank u


Overconsumptie in de winter bestaat op alle motoren en is te wijten aan de noodzakelijke toename van verrijkingstijd tijdens de veel langere opwarmfase van de motor in koude toestand, en ook vanwege de toename van viskeuze wrijving in de transmissie, vooral op aandrijving (achteras) ... Om dit (gedeeltelijk) te voorkomen, gebruiken ze in Canada en andere landen met zeer koude winters een elektrische motorverwarming (vaak permanent!), maar het is niet gratis ... Ik ben ook het frequentere gebruik van verlichting, ontdooien en ruitenwissers vergeten ... : Lol:
Ter info: een vriend die een AX bezit met dezelfde 1.5D-motor als uw 106, verbruikt 4.5L / 100km gemiddeld gedurende het jaar en woont in de bergen, die het gemiddelde verbruik meestal opdrijft ... denk ik dat dit een zeer bevredigend cijfer is voor zo'n oude auto ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Juju26
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 27/11/09, 17:37
Plaats: drome




par Juju26 » 27/05/10, 17:48

Ter info: een vriend die een AX bezit met dezelfde 1.5D-motor als uw 106, verbruikt 4.5L / 100km gemiddeld gedurende het jaar en woont in de bergen, die het gemiddelde verbruik meestal opdrijft ... denk ik dat dit een zeer bevredigend cijfer is voor zo'n oude auto ...


Wat mij betreft zit ik tussen 4.4 en 4.7 in de winter en tussen 4 en 4.2 in de zomer, maar ik woon niet in de bergen!
Ik richt me gemiddeld op 4l / 100 en mijn probleem ligt vooral in de winter.
0 x
Julian
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 27/05/10, 19:08

Je kunt het vrolijk tussen 20 en 30% gerecyclede frituurolie plaatsen.
Dan Heel belangrijk voor deze auto's met een laag vermogen. 4-banden in 135 of 145 maxi enigszins opgeblazen, de achterste baanquette blijft in de garage evenals het reservewiel dat wordt vervangen door een anti-lekbom ... Ze zijn zeer gevoelig voor gewicht (minder dan 1.4). Dan een zeer schone luchtfilter en jij bent mijn koningin van de econocroques ...
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 28/05/10, 16:48

Macro schreef:Je kunt het vrolijk tussen 20 en 30% gerecyclede frituurolie plaatsen.
Dan Heel belangrijk voor deze auto's met een laag vermogen. 4-banden in 135 of 145 maxi enigszins opgeblazen, de achterste baanquette blijft in de garage evenals het reservewiel dat wordt vervangen door een anti-lekbom ... Ze zijn zeer gevoelig voor gewicht (minder dan 1.4). Dan een zeer schone luchtfilter en jij bent mijn koningin van de econocroques ...

4L tot 100 in de winter met de oude 1.5L, zelfs met de ultralichte AX mag niet worden gedroomd tenzij u op de mobiele schotten speelt en de motor op de afdalingen afsnijdt ... En de toevoeging van olie, minder energie dan de diesel, zal eerder het verbruik verhogen ...
Wanneer banden smaller dan de originelen plaatsen: gevaar!
het is al strikt verboden (passeer de CT niet), het zal de omtrek veranderen en dus de ontwikkeling (en in de verkeerde richting bovendien), meer wordt het remmen ondoeltreffend (ik heb lange tijd met een auto gereden in 135 om erachter te komen !!!): waarom denk je dat de fabrikanten 205 breed inzetten voor de kleinste auto? het is om de remafstanden te verkorten! (en niet alleen een beetje!)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 144 gasten