Economieën door opwarmen van brandstof?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 05/10/07, 21:31

hallo..Ik kwam met mijn 435 aan op precies 4,6 liter procent..
instellingen, en vortex...

Van de overige 345 cc's weet ik het verbruik niet, ik ga niet meer naar de deuche sites..

dit alles gemeten over meerdere volle tanks, waarbij maximale en minimale snelheden gerespecteerd worden,
en op dezelfde vrij korte reizen...
dus ik denk niet dat het verwarmen van mijn brandstof, met de veiligheidsimplicaties die dat met zich meebrengt, mij in staat zou stellen iets te meten...
op grote motoren, waarbij verschillen van meerdere liters mogelijk zijn, ja..
maar hier aarzel ik...
als ik opwarm en ik bereik 4,3 liter, zal ik er nooit zeker van zijn dat andere onbekende factoren mij niet hebben beïnvloed...
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
septicus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 29/06/08, 18:05




par septicus » 02/07/08, 15:44

Hallo allemaal,

Ter informatie: mijn zeer oude Mercedes 250D 2,5L 5 cilinder 89 heeft dit type verwarming standaard om de vloeibaarheid van de GO bij koud weer waarschijnlijk te verbeteren.

Het is een kleine cilindrische wisselaar met een GO-inlaat en -uitlaat in standaard slangformaat en hetzelfde voor het water dat naar het verwarmingscircuit wordt overgebracht.

Dit apparaat lekte en ik omzeilde het zonder enig verschil in verbruik te zien.

Geïnteresseerden kunnen het als reserveonderdeel aanschaffen, omdat het op elk voertuig kan worden gebruikt.

Dat gezegd hebbende, omdat het Go-filter op de motor en in de buurt van de waterradiator is gemonteerd en daardoor op hoge temperatuur wordt gebracht, is het mogelijk dat het verwarmingseffect toch nog steeds aanwezig is.

A+
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/07/08, 10:07

dit apparaat is niet nuttig in de zomer maar in de winter: hier moet u uw verbruiksmetingen doen!-)

omdat in de winter een motor meer verbruikt.

Bovendien moet je weten dat deze apparaten nuttig zijn als ze worden versterkt: we hebben het over brandstofverwarming, maar je hebt een goede T°C nodig, minder dan 100°C maar een goede T°C! die vervolgens moet worden gekoeld via een wisselaar voordat hij terugkeert naar de tank...

Ik rij op olie (100% zomer- 90% winterherstel met enkele motoraanpassingen, 1 elektrische voorlaadpomp en een elektrische verwarming voor koude start in de winter), ik heb deze verwarming aangepast, die lekt ja ter hoogte van de stelschroef maar er is een manier om het te versterken en het lek te dichten!
mijn basisapparaat is, net als de anderen, ingesteld op 10°C, maar ik stel hem zo in dat hij voortdurend opwarmt, zodat hij tot 40°C of zelfs 50°C kan gaan: dat is effectief. tijdens bedrijf, acceleraties etc...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/07/08, 05:11

Dag

Diesel- of bakolietemperatuur 88c
Reactoruitlaattemperatuur gemeten net vóór het binnenkomen van turbo 182c
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 04/07/08, 09:55

Hallo André, wat voor informatie!, en weet je hoeveel procent “gas” je de reactor verlaat vergeleken met de nieuwe aangezogen lucht?

Gemiddelde temperatuur aan de inlaat van de cilinders? (na de turbo)

dat zou heel interessant zijn om te weten
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
kistinie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 16/11/09, 09:18




par kistinie » 25/05/10, 07:43

ZX 1.9 TD Break 302.000 km vanaf 92

4.7 l/100 bij 90/110 km/u, snel rijden op wegen/snelwegen
meting over 1200 km

Gekregen:

- door het isoleren van de GO-leidingen en de pomp na de GO-boiler van de cilinderkop (origineel)

- Gemodificeerde Altair batterij-desulfator, met de min aangesloten op de gloeibougielijn en + op de + batterij + 18w zonnepaneel om het verbruik te compenseren aangezien deze permanent op het voertuig is aangesloten.
(Ik denk dat het aldus gecreëerde permanente elektrostatische en EM-veld de kwaliteit van de verbranding alleen maar kan bevorderen.)

- Permanente magneten op de GO-lijn

- Geoptimaliseerde cilinderkoppoorten en kamers aan de uitlaatzijde

- 8 tot 10% E85


Rest ons nog een WITH en een passieve Pantone of actieve PWM-elektrolisator toe te voegen, om te zien of het mogelijk is deze verder te verlagen...
0 x
----------------------------------------------

Think global act lokale ...
et
Weet goed, dat is niet emmerdée!

-----------------------------------------------
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 25/05/10, 17:39

hallo

Het zou interessant zijn om de verbruikscijfers vóór wijzigingen te geven om het verschil te kunnen beoordelen.

het zonnepaneel, welk type en welke prijs, dat interesseert mij anders omdat ik een elektrisch lek heb dat ik niet kan identificeren en dit zal voldoende zijn om het verlies aan batterijlading te compenseren.

jeff
0 x
kistinie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 16/11/09, 09:18




par kistinie » 25/05/10, 19:06

Herkomst 6

Cilinderkop 5.5

Magneten 5.2

E85 4.8

Calor+desulfator, 4.7 maar mogelijk beter bij lagere snelheid

Zonnepaneel: Solara van mijn boot omdat deze niet langer waterdicht genoeg is voor gebruik op zee, te duur...+400€ voor 18w ;-((
0 x
----------------------------------------------



Think global act lokale ...

et

Weet goed, dat is niet emmerdée!



-----------------------------------------------
Avatar de l'utilisateur
Juju26
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 27/11/09, 17:37
Plaats: drome




par Juju26 » 26/05/10, 21:27

Dag
Weet je of er een originele dieselverwarming is op een 106 1.5D van 1995, omdat ik in de winter overconsumptie heb dat ik zou willen verminderen.
dank u
0 x
Julian
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 26/05/10, 23:22

Het opwarmen van de brandstof betekent dat deze vloeibaarder wordt

U kunt het eenvoudiger maken met M7 (Maloche 7% :D )

https://www.econologie.com/forums/voiture-di ... t5849.html
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten