Economieën door opwarmen van brandstof?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 18/08/06, 15:53

Andre!
Zou je me tenminste kunnen vertellen wat inconel of nikkelen ballen opleverde?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/08/06, 16:01

Dag

Targol schreef:
Andre schreef:om een ​​ideale temperatuur van 75 C voor de olierace te behouden, denk ik dat we aan iets anders moeten denken dan alleen motorwater.

Andre


Hallo André (en de anderen),

En een koperen spoel rond (of beter: in) het uitlaatspruitstuk (type verwarmer voor pantone), zou het niet beter verwarmen?


C, is de top die ik werk, maar niet een spoel, het blijft altijd een gevangen vloeistof die de stekkers te heet kan maken, ik zal de olie die afkomstig is van het reservoir in een uitlaatwarmtewisselaar, dan in de waterwisselaar, om de regelmaat te hebben, in plaats van water te gebruiken om te verwarmen, zal ik het motorwater gebruiken om de temperatuur van de olie iets te verlagen, omdat de uitlaat die risico loopt om te heet en te variabel te worden, is er een kleine warmtewisselaar nodig, zoals die gemaakt voor de bubbler van de Chevrolet,
Ik hoef immers alleen maar het brandstofverbruik te verwarmen,
Ik heb het rendement geëlimineerd, het stelt me ​​ook in staat om nauwkeurige metingen van het verbruik te doen met een kleine gekalibreerde return van 4-liters
gewoon rollen en consumeren en de berekeningen doen, plus ik kan olie doseren, ik wil in deze kleine testtank.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 30/10/06, 14:41

Salut!

Is het effectief op een benzine?

Opwarmen met een gloeibougie zou het mogelijk zijn?
(zonder de 800 ° te bereiken, meerdere in serie bijvoorbeeld)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/10/06, 20:46

kinderen, als de besparingen die u aangeeft juist zijn, een kleine elektrische verwarming (100 of 200 watts om alles te breken) thermostaat (Ik sta erop) best winstgevend !

(nou 5 liters golf 3 tdi)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 30/10/06, 22:33

ja
de brandstof bereikt ongeveer 60 ° C op de PI. door het te verwarmen vermindert het de spanning van het oppervlak en de viscositeit, waardoor de gemiddelde diameter van de brandstofdruppeltjes = een hogedrukinjectie voor goedkoop wordt verlaagd!

voor benzine of nauwelijks plaats, is er in feite minder dan BCP bp reeks spray: benzine veel minder viskeus dan de gazout en geïnjecteerd bij omgevingsdruk, anders dan diesel of geïnjecteerd in een medium druk, eind compressie
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 30/10/06, 23:14

bob_isat schreef:voor benzine of nauwelijks plaats, is er in feite minder dan BCP bp reeks spray: benzine veel minder viskeus dan de gazout en geïnjecteerd bij omgevingsdruk, anders dan diesel of geïnjecteerd in een medium druk, eind compressie


In een carburateur is er het venturi-effect:

benzine wordt verneveld op de smalste plaats door het fenomeen van plotselinge depressie veroorzaakt door de plotselinge verandering in de snelheid van de aangezogen lucht en houdt ook rekening met het snelheidsverschil tussen deze lucht en de benzine die aankomt in het midden (likken)

voor een dieselverstuiver, het is precies hetzelfde:
de straal dieselolie, door de slag van de zuiger van de injectiepomp, verandert plotseling van snelheid en wordt verneveld de "spiraal" van lucht die hij plotseling met een bepaalde snelheid binnenzuigt
in deze luchtspoel veroorzaakt plotseling veranderende snelheid een depressie (gelijk aan het fenomeen van een venturi, dus toepassing in een deel van Bernouilli's stelling)

hetzelfde principe vernevelt de olie van de kogelbrander André

Ook het likken van een sterke probale werveling in de verbrandingskamer en de opkomst van de T ° die als enige in staat is al verneveld diesel is toe te voegen, maar zonder twijfel onvoldoende, omdat anders de fabrikanten zou niet de moeite hebben genomen om te werpen in op de 1500-balk

weet iemand de uitgangssnelheid bij deze druk :?

Ik ben nieuwsgierig

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/10/06, 03:40

Dag
Niet helemaal mee eens
Ik heb lang verwarmt de eerste brandstof heeft grote plateau van extreme kou, dan ving ik uit het oog dat de hitte was het ook verbeterd voort te zetten, maar er 60c van de limieten voor diesel en 40c voor benzine.
Voor de dieselmotor is er een groot verschil op het motorgeluid, minder op de motor, op de benzinemotor beter stationair en in beide gevallen een economie, geen mirobolante maar meetbaar.

In theorie schrijf ik het niet

Voor benzinemotoren:
Er is geen goede carburatie van gaslucht als de gemiddelde temperatuur van de bestanddelen minder is dan 15c
Vreemd genoeg begint de reactor te verslechteren onder 15 c ..

Voor de diesel
De ontstekingstijd is lager
Dat de ontstekingstemperatuur van de brandstof lager is
Dat de temperatuur van de perslucht hoger is
Dat de brandstof fijner verpulverd wordt
Dat de temperatuur van de geïnjecteerde vloeistof hoger is

Wij hebben alle belang bij motoren om de ontstekingstijd van de brandstof te verminderen of de snelheid van het vlamfront te verhogen in een explosiemotor die de vooruitgang vermindert (goed ontworpen testmotor)
wanneer hij het heeft over de hoogste temperatuur zijn er grenzen.
een inspuitpomp zuigerslag, blijft het volume warme of koude soortgelijke maar heeft -20 EVOLUME C en + 60 en differrent gewichts worden Tausi waarom onder hete brandstof gestuurd dat koude, de economie kan komen in een deel van dit, maar ik betwijfel het, omdat de operator Metterra meer pedaal om dezelfde snelheid te rijden.
Ik weet dat de winter had ik een Rabitt (golf voor EUROPEN) rollend op de vloer ik legerment hoger dan de anderen op de snelweg in plaats van het renderen van een rood licht Rabitt de bestuurder dat ik mijn verzoek had bijgevuld dat Ik had gedaan aan mijn motor? (Je brandstof verwarmen!)
Wanneer we motoren op -20 en meer gebruiken, leren we verschillende dingen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 31/10/06, 08:48

Wel, als ik het goed begrijp, werkt het ook voor gas, maar het is minder voor de hand liggend.
Moet rond 40 graden verwarmen, dus ... het bevalt me, ik dacht 70 of 80 graden.

bedankt jongens voor je luminescentie : Idee:
0 x
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 16/04/07, 08:32

lezen, en vooral het lezen van de geschiedenis van motorfietsen die tijdens de oorlog op diesel liepen ....
ik die graag olie zou willen rijden met mijn benzine ...
ja, ja, ja ...
door een pantone, als je op diesel kunt rijden, kan je ook met olie rijden denk ik ....
dus ik stel me een combinatie voor ....
maar ik wil je deskundige mening, voordat ik begin overal gaten te maken ...
hier is mijn idee ....

eerst begin ik met gas, en wanneer de motor heet is, vervang ik de brandstof met een pijp ...
Ik geef toe dat olie ...
die net voor de koolhydraten in een verwarming gaat, bij ongeveer 80 °
dan de carburateur.
die is verhoogd ..
eronder een eenvoudige warmtewisselaar, gemaakt met een radiator van ongeveer 15 cm op 15 cm, die de warmte van mijn uitlaatpijp neemt, die hij tot meer dan honderd graden kan beklimmen ... waarvoor een systeem nodig is in koper, met een lichte overdruk ... een kleine hydropneumatische citroen-membraanbal zou het mogelijk maken om, hoger dan het systeem, drukverschillen te compenseren ...
de ai / olie van de carbu, al voorverwarmd, zou in de gleuven van deze radiator komen, om naar de hoogst mogelijke temperatuur te gaan, dan naar beneden in de inlaatkanalen, die geïsoleerd moeten worden ... en in het midden van deze kanalen, twee wervels zullen de turbulentie verbeteren ....
wat te denken ???
welke temperatuur heb je nodig om te rennen voor olie in een benzine ...
dit alles op mijn dynane 435, ik heb ruimte om te experimenteren ....
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 26/04/07, 12:58

eh ...
daar, ik heb net gelezen ...
en soms vraag ik me af waar ik naar dat soort idee zal zoeken om te con ....
was ik moe ????
Ik kan een stroom lucht en olie niet goed passeren door een oliekoeler, en ik zie ook geen olie voorverwarmde 80 ° -mix met lucht ....

dus, vergeet me over dit idee ...
Ik heb meestal veel, maar er zijn ook veel dingen in de prullenbak te doen ....
Ik hoop voor mij dat ik nog steeds wat goeds heb ....
anders moet ik alleen maar naar dallas kijken op tv ... hahaha
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten