Ecocarb, nog een brandstofbespaarder

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/01/12, 17:11

De gedetailleerde fysica van het kleinste fenomeen, zoals het gieten van een fles in een container (bubbels), het schudden van een hoop zand, is zeer complex, genoeg om honderden serieuze proefschriften te schrijven, en het begrijpen van alles in een motor is enorm.

Het is net als met een politieagent: je mag de geringste aanwijzing niet missen en kijkt en luistert daarom met grote aandacht.

Simpelweg, het ene luchtfilter blokkeerde de luchtdoorgang en het andere niet eerder???????????????????????????????? ???? ????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/01/12, 17:22

Christophe schreef:[Grappig" hoe hun twee producten lijken op die van hypnow... de exacte kopie van de magnus, behalve de naam

Ik heb de Magnus op mijn 2 auto's geïnstalleerd. Subjectief gezien heb ik het gevoel dat de motoren iets soepeler zijn. Maar als u hoopt uw ​​investering winstgevend te maken door brandstofbesparing, sorry dat ik uw dromen in duigen laat vallen...
0 x
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 09/01/12, 17:48

dedeleco schreef:
Het is net als met een politieagent: je mag de geringste aanwijzing niet missen en kijkt en luistert daarom met grote aandacht.

Simpelweg, het ene luchtfilter blokkeerde de luchtdoorgang en het andere niet eerder???????????????????????????????? ???? ????


1°) Ik heb uiteindelijk niet veel veranderd aan deze motoren, of ze nu zuinig worden of niet (maar systematisch, luchtfilter, admin pijp + groot, MET of magneten)
2°) Ik heb uren besteed aan het wijzigen van een klein aantal parameters van de recalcitranten (lengte van de admin-pijp, locatie van de WITH, afmetingen van de magneten).

Net als Cuicui merkte ik een grotere rijflexibiliteit. En ik ben blij dat ik voor de optie ‘Doe het zelf’ heb gekozen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/01/12, 18:10

Geprojecteerd, vergeet niet dat een moderne motor de lucht die hij binnenlaat "weegt" op basis van de stand van het gaspedaal en de T° van de lucht.

Het resultaat wordt uiteraard na verbranding beoordeeld door de lambdasonde, die het gehalte aan onverbrande zuurstof meet.

Als je de luchtinlaat vervormt ten opzichte van de gasklepstand, lijkt het mij normaal dat je bij een van de auto's een verschil had.

Hallo allemaal, dit is mijn 5000ste bericht! Beeld
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 09/01/12, 19:12

Een ander ding, voor moderne injectiepompen en injectoren, is hun smering met een brandstof die kortere moleculen heeft en daarom a priori minder smeervermogen heeft...
Wat zullen de fabrikanten zeggen als de injectie mislukt?
Wie vergoedt?
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 09/01/12, 20:41

Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk genoeg geweest. Ik heb hetzelfde type aanpassing aangebracht aan 4 van mijn auto's plus 2 van de auto's van mijn vrienden EN ik kreeg uiteindelijk verschillende resultaten. In feite twee soorten resultaten; óf niets significants, óf een economie die flirt met 10% (ik vind het niet doorslaggevend als het verschil kleiner is dan voorheen). Dus over het geheel genomen twee positieve resultaten op zes en niet de eerste keer.

Voor ex-oceano wist ik niet dat de lengte van de ketens van moleculen verband hield met hun smerende kracht. Bijna 100.000 km gereden met één van deze auto's en nooit het minste motorprobleem.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/01/12, 22:32

Projetheus schreef:persoonlijk heb ik mijn auto's om twee redenen altijd overgeschakeld op een groen luchtfilter; één door systematisch een "meer ademend" filter aan te passen in relatie tot het motorvermogen, twee voor de ecologische kant omdat het wasbaar is. Dit vereist vaak het veranderen van de diameter van een deel van de inlaat. Maar zelfs na het uitvoeren van dezelfde wijzigingen aan twee motoren van een bijna ontwerpleeftijd (meerpuntsinjectie, 16 kleppen, enz.), gaf de ene zeer goede resultaten en de andere geen. Hoe ik het probleem ook omdraaide, het was onmogelijk om een ​​logische relatie te leggen tussen een sluitende poging en mislukking.
Ja, ik denk dat er onafhankelijkheid is tussen optimalisatie en spaarder, zelfs als de twee moeten samenwerken. De motor verandert van geluid na de installatie van het groenfilter (over het algemeen een beetje luider), en verandert dan zijn geluid vooral bij een snelheid die in verhouding moet staan ​​tot het aantal en de vorm van de vinnen van de AVEC (veel heeser, een beetje als een geprepareerde molen) als hij werkt zoals het hoort. Dit regime komt ook overeen met maximale efficiëntie en potshot voor mij, niet al te slecht geplaatst, tussen 3000/3500 tpm. En ik heb nog nooit de uitlaat van een van mijn auto's aangeraakt.


Op mijn R19 Diesel heb ik de test al gedaan door vóór het luchtfilter een verwarmingsradiator te monteren, + iets verderop een chokevlinder die uit de carburateur van een benzinemotor is gehaald. Ik heb deze vlinder afgesloten met een pollepel 3/4 om een ​​pseudo-absolute druk van 0.95 bar te krijgen bij 90 km/u in het inlaatspruitstuk...... Nou ja, ondanks al dit extra drukverlies (hete lucht geremd in de radiateur + gas geven), kon ik geen verschil in verbruik en gedrag aan het voertuig zien over honderden kilometers!!!

Op de vraag "Is een lambda-luchtfilter beter dan het origineel?" Het antwoord is dat het verschil bij atmosferische diesel onbeduidend is.

Bij een benzinemotor zou normaal gesproken, zolang er geen overdrijving is voor de verstopping van het luchtfilter, regeling met de lambdasonde het fenomeen transparant moeten maken bij toergebruik.

Dit vereist vaak het veranderen van de diameter van een deel van de inlaat.

Het veranderen van de diameter van de inlaatkanalen verandert de verzwakte frequentie van het geheel (kanaal-/luchtfiltercapaciteit), het is deze variatie die je hoort. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 309-gasten