Eco-drive, zuinig rijden

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)

Eco-drive, zuinig rijden




par binbins4 » 15/12/05, 21:22

maanden verbruiken door een nieuwe rijstijl aan te nemen

1. door eerlijk te versnellen,
2. door de versnelling hoger dan 2500 omwentelingen te schakelen en zo laat mogelijk terug te schakelen,
3. door de hoogst mogelijke verhouding te hanteren,
4. door te anticiperen en regelmatig te rijden.

Het resultaat: meer fair play, meer veiligheid en een vermindering van het verbruik tot 10%.

http://www.eco-drive.ch/fr/f_ecodrive.htm

http://www.energie-schweiz.ch/presse_ar ... 11061f.htm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 15/12/05, 21:25

Lees in hetzelfde genre het artikel:

https://www.econologie.com/polluer-cons ... ins-route/

En bovendien had ik het over ecodrive :) (link en .pdf hieronder)
Dernière édition par Christophe de 14 / 10 / 08, 18: 25, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes

Re: eco-drive, zuinig rijden




par nlc » 17/12/05, 17:26

binbins4 schreef:2. door de versnelling hoger dan 2500 omwentelingen te schakelen en zo laat mogelijk terug te schakelen,


Om zo laat mogelijk te downgraden, hangt het van de voertuigen af!

Met de mijne bijvoorbeeld, is het beter dat ik zo snel mogelijk terugschakel, het bespaart me remblokken en brandstof, omdat de elektronische injectie niet langer benzine in de cilinders stuurt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 16/09/08, 20:22

hier is een ecologische rally door Europa met productiewagens, ik laat je de beste resultaten zien maken van de 3,6 liter benzine en 3,4 in diesel, elke dag veranderen de auto's van bestuurder
http://www.ecotour2008.eu/
0 x
Avatar de l'utilisateur
groar
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 02/11/08, 17:53
Plaats: Toulouse




par groar » 08/11/08, 04:16



Goede doc :)

Uit mijn ervaring sinds afgelopen juni, zijn hier mijn opmerkingen:

:pijl: brandstof besparen mag niet ten koste gaan van de veiligheid of hoffelijkheid.

Banden zijn erg belangrijk. De fabrikant vertelt u het minimum waaronder de banden warm worden en barsten. De band geeft het maximum aan waarboven de wegligging verslechtert. Hoe minder ze zijn opgepompt, hoe meer comfort er is, maar hoe meer er rolweerstand is (tot 50-60 km / u is de grootste weerstand die van de banden, verder is dat de aerodynamica). Tussen 2.3 bar en 3.5 bar (min en max van mijn banden) koos ik 3.2. Ik verloor een beetje comfort, maar de auto behoudt zijn traagheid veel langer.
Controleer in elk geval uw banden minstens één keer per maand en zodra de temperaturen meer dan 10 graden zijn veranderd. Herinnering: voeg, wanneer de auto is geladen of op de snelweg, minimaal 0,3 bar toe.

Ik heb mijn onderhoud gedaan door mijn monteur, maar ik gebruik sinds juni high-end diesel (e ... m). Ik zag snel een verschil in gedrag met mijn dT-motor. Daarvoor was het moeilijk om een ​​constante snelheid op 1500 tpm te houden. Vandaag stemt hij ermee in om op 1200 te blijven en vanaf daar zelfs te versnellen. :) Door de nadelen lijkt mijn dCi-motor minder gevoelig voor de kwaliteit van diesel en ik vind nu dat het koppel bij lage snelheid ontbreekt in vergelijking met mijn oude dT :( wat des te bizarder is, omdat het maximale koppel van de dT 2000 tpm is, terwijl dat van de dCi 1500 is.
Deze diesel heeft een hoger cetaangetal en reinigingsadditieven die het betere gedrag van bepaalde motoren, waaronder mijn dT, kunnen verklaren.

:pijl: brandstof besparen mag niet ten koste gaan van de veiligheid of hoffelijkheid.

Soepel rijden betekent een constante snelheid aanhouden, maar ook zoveel mogelijk anticiperen. Een manier om dit te zien is om zonder het rempedaal te rijden, dwz vertragen met de motorrem. Je zult snel zien dat je heel weinig tijd in de stad zult verliezen, omdat degene voor je altijd wordt gestopt als je gedwongen wordt jezelf te stoppen. Voor haltes, voorrang, rotondes, verkeerslichten, gevaarlijke bochten ... gebruik dezelfde strategie. Op alle auto's met directe injectie worden de injectoren afgesneden omdat het de traagheid van de auto is die de motor laat draaien en daarom is het verbruik nul.

:pijl: brandstof besparen mag niet ten koste gaan van de veiligheid of hoffelijkheid.

Het gebruik van neutraal is effectiever wanneer het wordt bestuurd, maar het is illegaal in Frankrijk (iirc) omdat het gevaarlijker is: je hebt alleen je remmen om je auto te besturen en geen motorrem of gaspedaal . Afhankelijk van de motorrevolutie moet u bovendien instinctief weten welke snelheid u moet passeren.
Het lijkt vreemd dat de neutrale positie, die verbruikt omdat de motor moet worden aangedreven om te kunnen draaien, de injectoruitschakeling bespaart. De reden is dat de motorrem de auto remt, in neutraal zal de auto een veel langere afstand afleggen, vooral omdat uw banden minder rolweerstand hebben.
Ik beveel neutraal niet aan voor degenen die anticipatie nog niet onder de knie hebben. Je zou het oranje licht op 150m en het remlicht van de 3e auto voor je moeten kunnen zien.

Wanneer u weet hoe de branden die u kruist zich gedragen, kunt u net genoeg vertragen zodat u niet hoeft te stoppen. Dit voorkomt starten omdat het erg duur is.

:pijl: brandstof besparen mag niet ten koste gaan van de veiligheid of hoffelijkheid.

Kies ten slotte nationale wegen naar snelwegen. Het verhogen van de snelheid met 10 km / u verhoogt het verbruik met 10%, de kosten worden snel onbetaalbaar. En haal dan al die onnodige dingen uit je auto die hem zwaar maken ...

Mijn beste voorbeeld is een Bayonne via de snelweg in Toulouse:
. 2u55 = 6,9 L / 100 => altijd met de maximaal toegestane snelheid
. 3u15 = 4,8 L / 100 => altijd 115-125 en 105-110 op langzame trajecten
dat wil zeggen tijd + 10% = verbruik - 30%
De cursus was 313 kms.
In 3h15 maakt het 96,3 km / u.
In 2h55 maakt het 107,3 km / u.
De snelheid is toegenomen met 11 km / h, het verbruik zou moeten zijn toegenomen met 11-12%, of het is vermenigvuldigd met 6,9 / 4,9 = 1.44 of 44% toename !!!

Je moet weten hoe je je snelheid intelligent kunt variëren over valse gerechten en ribben om zoveel mogelijk te besparen.
Bovendien betaalde de economie een derde van de tol :)

:pijl: brandstof besparen mag niet ten koste gaan van de veiligheid of hoffelijkheid.

Tip: denk dat je auto een benzine-, traagheids- en zwaartekrachthybride is: je zult snel begrijpen hoe je gas kunt besparen met andere vormen van aandrijving :)

Maar bovenal:
1) bereid uw route voor. Is er geen andere route die u elke dag neemt en die u tijd zou besparen? Persoonlijk ging ik van 10 tot 14 km en van 45 tot 15 minuten :)
2) noteer uw verbruik bij elke vulling en kijk hoe uw score verandert. Mogelijk gemaakt in een spel met anderen;)
3) let op uw onmiddellijke verbruik als uw auto het aan u kan tonen. U zult zien wanneer u verspilt en ontdekken hoe u kunt besparen.

:pijl: brandstof besparen mag niet ten koste gaan van de veiligheid of hoffelijkheid.

Goed ecodriving,

Denis.

PS was ook je auto, het geeft het een betere aerodynamica ...
arf nee, ik maak een grapje, we moeten zo snel gaan als een vliegtuig;)
0 x
ecodriver en ecomodder:
megane 1.9 dT 1997: 3.8 L / 100 in plaats van 6.7
schilderachtige 1.9 dCi 2001: 4.9 L / 100 in plaats van 5.9
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/11/08, 16:21

groar schreef:[...] Het gebruik van neutraal is effectiever wanneer het onder controle is, maar het is illegaal in Frankrijk (iirc) [...]
Grappig, het is al meerdere keren dat ik dat hoor ... Kun je iets koppelen dat deze verklaring verfraait?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 08/11/08, 18:05

Ik veronderstel dat Bucheron het heeft over illegaliteit en niet over efficiëntie?
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/11/08, 18:20

Absoluut, want voor efficiëntie heb ik twee jaar geoefend en ik kan daarvan getuigen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Eco-drive, zuinig rijden




par Christophe » 22/01/20, 13:01

0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Opnieuw:




par GuyGadebois » 22/01/20, 13:11

Houthakker schreef:
groar schreef:[...] Het gebruik van neutraal is effectiever wanneer het onder controle is, maar het is illegaal in Frankrijk (iirc) [...]
Grappig, het is al meerdere keren dat ik dat hoor ... Kun je iets koppelen dat deze verklaring verfraait?

Neutraal gebruiken om brandstof te besparen? Het is niet alleen gevaarlijk, maar het is ook contraproductief omdat de injectie, zodra je je voet optilt, nul brandstof verbruikt. In neutraal blijft ze consumeren.
https://www.ornikar.com/code/cours/meca ... point-mort
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten