Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig uw dieselmotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13702
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par izentrop » 28/05/19, 15:29

bleusideral schreef:Voor een gemiddelde consument zou ik het alleen kunnen berekenen door een aantal keer vol te maken voor een grote reis
Als u altijd zorgvuldig wilt vullen, heeft u betrouwbare metingen.
Ik heb al vergelijkingen gemaakt, het computerbord van mijn fusie is verre van zo accuraat als vol tot vol.
Ik zeg niet dat dat van bepaalde voertuigen niet zo is, maar hoe meer de meting wordt gedaan op lange reizen, hoe meer het geldig zal zijn, vooral bij zulke kleine variaties.

Zo niet, hoe zit het met uw koelkast? : Wink:
1 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par bleusideral » 28/05/19, 20:09

Hallo Izentrop! het geeft me plezier om je opnieuw te lezen :D
Ik merk mijn volledige precisie en mijn tafel excel doet de rest!
Voor de koelkast: HS-kaart, sonde ok, het werkt heel goed, continu shuntant, ik bestelde een dubbele digitale thermostaat die ik zojuist van Ali heb ontvangen ... en ik heb nog steeds meer dan installeren dat, een omzetter 1500-3000w de set op de 12V zal draaien (de startstroom is hoog)! Nogmaals bedankt voor je waardevolle hulp!
Excuses voor het off-topic Christophe!
Prettige avond :D
1 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Occip
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/06/19, 22:24
x 2

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Occip » 04/06/19, 22:43

Bonsoir
Ik net toegevoegd 4% van sp95 mijn Picasso HDi 115 (de 5.7 / 100 laatste volledige gemeten op de pomp) .Met de temperatuur tilt zal het moeilijk zijn te meten boven een Gain ODB (variatie op de meeste10% met echt). Als ik 1000km met de volledige 57 doe, zal ik gelukkig zijn :)
Ik sta sceptisch tegenover het belang van het toevoegen van sp95 in diesel, de sp95 heeft minder energie dan diesel.
Volgen ... op sommige vol
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Christophe » 05/06/19, 13:13

Hallo en welkom hier!

Je zult zien dat het werkt: heb je het niet al gemerkt (een beetje) meer flexibiliteit en minder knock / engine-geluid?

Occip schreef:Ik sta sceptisch tegenover het belang van het toevoegen van sp95 in diesel, de sp95 heeft minder energie dan diesel.
Volgen ... op sommige vol


Natuurlijk, maar een motor is een complex systeem: het is niet alleen "ruwe" energie die zijn prestaties bepaalt. De voorwaartse prestatie van een auto is de combinatie van verschillende opbrengsten ...

Ter vereenvoudiging in het extreme, er minstens volgende 2 opbrengst: Opbrengst = huidige motorrendement (= rdt verbrandingscyclus rdt * ...) * overdrachtsrendement (= rdt box * rdt band)

De vlamsnelheid is bijvoorbeeld een belangrijke parameter die de verbrandingsefficiëntie beïnvloedt en het is grotendeels gunstig voor benzine ... Vooral in een slecht voedingspatroon, zoals het geval is bij diesel ...

Deze truc verbetert de verbrandingsefficiëntie (en vermindert daardoor het verbruik en vervuiling ...)

Kom terug en vertel ons vooral wat je proces is! Zelfs als je niets anders vond dan ik betwijfel, zelfs mijn 1re opmerking hierboven 8)
0 x
Occip
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/06/19, 22:24
x 2

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Occip » 06/06/19, 09:34

christophe,

Bedankt voor dit lange antwoord :)

Na 500 km met het mengsel, vind ik de motor een beetje ruwer, ik voel dat hij iets sneller reageert op verzoeken. Normaal gesproken zou ik mijn volledige finish na dit weekend moeten voltooien. Volgens de meter (niet erg betrouwbaar), heb ik iets meer dan 50% diesel, 1000km zijn speelbaar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par bleusideral » 06/06/19, 09:51

Bonjour!
Ah, het wordt interessant! eindelijk feedbacks om elkaar aan te moedigen :P Wie gaat het proberen met E85?
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Christophe » 06/06/19, 23:29

Occip schreef:christophe,

Bedankt voor dit lange antwoord :)

Na 500 km met het mengsel, vind ik de motor een beetje ruwer, ik voel dat hij iets sneller reageert op verzoeken. Normaal gesproken zou ik mijn volledige finish na dit weekend moeten voltooien. Volgens de meter (niet erg betrouwbaar), heb ik iets meer dan 50% diesel, 1000km zijn speelbaar.


niets 8)

Ik heb meer dan 20-jaren aan motoren gewerkt en ik heb de term ruw nog nooit gehoord? Kun je het uitleggen?

Vooral omdat het in tegenspraak lijkt te zijn met het feit dat het flexibeler is ... flexibiliteit krijgt, had ik je voorspeld hé : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Christophe » 06/06/19, 23:30

bleusideral schreef:Wie gaat het proberen met E85?


Ik deed het een paar weken geleden, lees hierboven ...
0 x
Arnault
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 07/06/19, 07:15

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Arnault » 07/06/19, 07:46

Bonjour à tous,

Ik wil niet het onderwerp van deze draad te breken, maar ik heb gelezen verwijst naar het feit dat diesel en olie lichtjes overdraagbare zou zijn, etc ... en artikel uit 2006, stormachtige periode over het onderwerp.
Ik reed 10 voor 2004 voor 2014 (totdat het herstelkanaal van rotte gefrituurde oliën uit restaurants onafhankelijke restaurants bereikt zoals onze goede Vietnamese restaurants bijvoorbeeld). Ik deed het op 3-auto's, waaronder mijn laatste en resterende HDI van 2008. Ik verzamel een ervaring van 10-jaren die ik kan delen met wie dat wil. In het kort: het werkt heel goed en houdt uw motor goed, reinigt injectoren, etc ... Alles is een filtratie kwestie van deze rotte frituurolie en dosering omdat de olie is minder vloeibaar dan diesel en pompen Injecties zijn ontworpen tot een bepaalde viscositeit.
Kortom, als uw motor is vies en dat de rook niet transparant is, voor meer zorgvuldige / voorzichtiger, zet 10% (winter) naar% (zomer) olie 20 voor 2000km in plaats van iets of reparatie.
Ik verzamel al mijn technische controles die al hebben aangetoond 0.0% dekking wat auto's 3: 205 mijn linker achterdemper wrak (ik heb goed bewaakt!) 575000km mijn Berlingo verdeling van het breken van de motor: 275000km, mijn huidige partner 250000km inclusief 150000km met stookoliemengsel, ze leeft nog steeds en 1 keer per jaar, kleine preventieve schoonmaak zoals geschreven.
Waarschijnlijk zou deze ervaringsfeedback beter zijn in een andere post, maar ik begin met jouw forum.
Bonne voortzetting
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Christophe » 07/06/19, 09:10

Arnault schreef:Bonjour à tous,

Ik wil niet het onderwerp van deze draad te breken, maar ik heb gelezen verwijst naar het feit dat diesel en olie lichtjes overdraagbare zou zijn, etc ... en artikel uit 2006, stormachtige periode over het onderwerp.

(...)

Waarschijnlijk zou deze ervaringsfeedback beter zijn in een andere post, maar ik begin met jouw forum.
Bonne voortzetting


Eigenlijk hebben we het hier over het zetten van BENZINE op de GO ... maar we zouden ons heel goed kunnen voorstellen om GASOLINE IN GO + FRUITOLIE te zetten ... om de ongemakken die gepaard gaan met de olie te vergroten. ..het zou (misschien) mengbaarheidsproblemen kunnen oplossen ...

Hier zijn enkele (oude) onderwerpen over olie:

Biobrandstoffen / roll-al-olie-in-friteuse-advies-the-fans-t11606.html
Biobrandstoffen / roll-100-olie-te-bakken-t10983.html
Biobrandstoffen / roll-al-plantaardige olie diesel-td-TDI-HDI-dci-t5878.html

ps: Welkom hier! 8)
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 269-gasten