Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig uw dieselmotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/10/13, 23:33

Hallo

Het hangt af van het type motor

voor mij was het Renault turbo :P

en voor jou Toyota zonder turbo, eerlijk gezegd anders
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

benzine in diesel




par LOGIC12 » 13/10/13, 06:13

Hallo, ik zou bang zijn dat dit de levensduur van de motor zou verminderen.

Aan de andere kant vraag ik me af of we niet een soort vereenvoudigd filter zouden kunnen uitvinden dat aan het einde van de uitlaatpijp zou worden geplaatst, dat de uitlaat niet zou verstoren, maar de verspreiding van deze deeltjes zou verminderen waarvan ons wordt verteld dat ze gevaarlijk.

De markt zou niet sappig genoeg zijn, en dan van auto veranderen in plaats van te verbeteren wat er bestaat, waardoor handel en industrie werken, maar kunnen onze financiën stand houden.

Waarom een ​​auto kopen, het zou praktisch geen manier zijn om hem uit de garage te krijgen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 19/09/15, 03:13

Ik heb gewoon (hey ja eindelijk na 140 000 km ... einde van hardlopen) om mijn volledige 1er te maken met 5% van SP95 (om te beginnen ...) op een BMW 118d van 2008 ...

Alleen met 5% is er duidelijk meer flexibiliteit, vooral bij herstel bij lage toerentallen (ecorijden vereist). Over het algemeen lijkt de motor minder luidruchtig ...

Vroeger deed ik tussen 900 en 950 km met een volle tank. (52L van tank is 5.1 tot 5.3 L / 100km) ... ik houd u op de hoogte voor het volgende niveau verbruik ...

ps: een vriend stopt 10% kerosine (kerosine) in zijn diesel en hij vond ook een duidelijke verbetering in flexibiliteit ... maar aangezien hij niet te groen is, maakt de consument niets uit beetje (door nadelen is het een prima monteur en beoordeelde prestaties en motorgedrag dat hij kent ...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/09/15, 19:32

1e tijdelijke beoordeling na 5 dagen en 220 km afgelegd met 5% SP95, rijconditie "zoals gewoonlijk":

- zachtere motor bevestigd
- minder luidruchtige en meer koppelrijke motor "onderaan" (ik oefen eco-rijden bij lage toeren genoeg en het klopt helemaal niet meer bij accelereren onder toeren)
- Ik ben op 3 / 4 vanuit de tank na 220km (de boordcomputer schat dat ik nog steeds 780 km autonomie heb) dus uiteindelijk denk ik dat ik 50km zal winnen (nog te bevestigen)
- verbruik volgens de boordcomputer op 4.8 in plaats van 5.3 L / 100km

Het blijft alleen om de praktijk te "democratiseren" ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 25/09/15, 08:21

Voeg 10 toe aan 20% zonnebloemolie ... Het zou het koppel nog moeten verbeteren, vooral als je naar beneden rijdt ... : Wink:

Gevonden met de pc bij het lezen van informatie over de diag-aansluiting op mijn alfa 156 jtd van 2001 (common rail) Het bevordert de drukopbouw van de RC.

Betreffende de SP95 ja, het helpt, maar in mijn geval zou ik liever zeggen dat het de hoge viscositeit van mijn saus een beetje compenseert ... (40 een 50% HV 5 een 10% van 95 de rest in diesel)
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 01/10/15, 08:58

Ah Macro? Rijd je 3-brandstoffen? Je hebt het ons nooit verteld! In wat als een motor? Hoeveel km Welke uitvoeringen?

De olie thuis weet ik niet of het wel verstandig is ... zelfs de diester is "ten strengste verboden" door de handleiding ...

Nou daar heb ik meer dan de helft van de tank geleegd, de boordcomputer toont 4.8 L / 100km, of sinds 2008, onder dezelfde omstandigheden, was ik nooit afgedaald onder de lat van 5.3 L / 100km (en de week voor het plaatsen van de SP was ik op 5.5 L / 100km). Op de snelweg ging ik soms naar 5.1 L / 100km.

Er is dus duidelijk een verbetering in het verbruik tussen 5 en 10% (misschien iets meer). Binnenkort meer ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 01/10/15, 09:58

Christophe schreef:Ah Macro? Rijd je 3-brandstoffen? Je hebt het ons nooit verteld! In wat als een motor? Hoeveel km Welke uitvoeringen?



Alfa Romeo 156JTD SW 1L9 105CV 2001.

Bosch hogedruk-directe injectie met common rail met boosterpomp in de tank die werkt als anti-clearing-apparaat (mijn belangrijkste bron van problemen) loopt sinds de aankoop in maart 2010 op 254 000km meer dan 320 000 km tot nu toe

Ja, het verandert volgens de buitentemperatuur in een mengsel van 2,3 of 4 verschillende brandstoffen. HV gerecycled, diesel, sp95, en soms een olie uit opslagmateriaal (zeer vloeistofvochtabsorberende bruikbare hydraulische hydraulica om bijvoorbeeld giftige vervuiling tijdens slangbreuken te voorkomen) Ik zal de naam en herkomst niet vermelden : een vriend.

Geen wijzigingen aangebracht aan de motor behalve installatie van een groter brandstoffilter om een ​​groter filteroppervlak te hebben om de doorstroming te bevorderen) en blokkering van de originele elektrische brandstofverwarming zodat deze 100% van de tijd verwarmt ( het wordt thermostatisch geregeld in 30 °)

Het verbruik van deze auto is vandaag niet langer erg belangrijk, omdat het me alleen dient voor snelle interventies tijdens de oproep (de 106 is niet noodzakelijkerwijs voldoende opgeladen voor deze onvoorziene ritten en vooral niet snel genoeg) een 25km te doen binnen 30mn uit bed inclusief dekking) en tijdens sleepsessies (heel vaak met meer dan 1 ton in de kont) ...

Laatste lange reis gemaakt met Tours la Norma met 2-mensen aan boord en de stationwagen gevuld met bagage (voedsel en ski-uitrusting) via de snelweg bij 140 GPS 6.2l / 100. Mijn neef die me volgde met zijn snee C4 HDI 90. Met 4 deden mensen en heel weinig bagage aan boord dezelfde reis (we tanken tegelijkertijd bij aankomst in Modane) 6.5L / 100

Perfs ... Nou, het is een 105CV-auto die 1t300 leeg maakt. Deze prestaties zijn enorm afhankelijk van de viscositeit (zeer variabel) van de HV die ik aanbreng. Over het algemeen zet ik sp95 niet in de zomer, maar vanaf het einde van de herfst verbetert het de opstart en vooral het herstel op lage snelheid (een beetje pijnlijk op deze auto die een doos heeft die te lang is voor wat ik doe) ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Christophe » 27/02/18, 01:33

Met de koude snap is het het moment om nooit een beetje benzine in je diesel te doen !! Geldig ook met moderne motoren!

Ongeveer 10% zal een koude start vergemakkelijken (minder kloppen) en de motor zal sneller opwarmen ... we rijden met een "zware kerosen" ...

Vreemd genoeg praat dit artikel er niet over: https://www.rtbf.be/info/societe/detail ... id=9847961
2 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Capt_Maloche » 27/02/18, 12:16

Christophe schreef:Met de koude golf is het moment of nooit om een ​​beetje gas in zijn diesel te stoppen! 1


Botweg! Ik ga daarheen :-) :D
2 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Christophe » 22/01/19, 13:09

Nu benzine goedkoper is geworden dan diesel, moet iedereen (zelfs gierig ... vooral gierig) aan de slag ...

Gisteren heb ik 5L E10 in mijn 58L GO gedaan (dus 8,6%)... ze keken me een beetje raar aan bij de pomp maar dat kan me niet schelen! : Cheesy:

Soepeler, stillere motor ...
2 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 241 gasten