Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig uw dieselmotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/11/12, 14:12

Hallo Al Bundy, welkom.

Al Bundy schreef:Hallo,

Ik probeerde het experiment, op een fiat ducato, getolereerd busje, 153.000 km.

Merk op dat mijn vrachtwagen enige tijd leed aan het ecorijden-syndroom, namelijk een vervuiling waarschijnlijk ergens, waardoor ik het rode motorlicht oplichtte en een onmogelijkheid om de 2.000 ronden minuten te passeren (dat is goede 70 km / u op de snelle rijstrook :D)

Ik heb dit probleem opgelost door mezelf een afdaling te vinden en terug te schakelen als een sagouin. Als ik een grote zwarte wolk achterlaat zoals de octopus, kon ik mijn reis een tijdje hervatten.

Ik heb 8% van sp95 toegevoegd. En dacht even in een karaf te blijven !!!

De hele dag stopte het niet, rood zien, meer manier om de octopus te maken, tot het punt dat ik ging (geloof me, het werkte zoveel meer), en mijn monteur is echt uitstekend omdat Op 100 meter van zijn vlag, BOUM, als een GROTE octopus, kwam het uit ... en niet alleen een beetje ...

Het is nu 3 weken geleden dat ik geen stroomverlies meer heb.

Soepeler rijden, meer uitgesproken ecorijden.


Wanneer u te lang, te vaak op korte / koude ritten rijdt, is het bijna normaal om uw motor te beschadigen. Van tijd tot tijd moet je een stuk snelweg maken met 130 km / h om bijvoorbeeld op te ruimen. Achter zullen ze bijten : Mrgreen: ... nou als ze je kunnen zien met je rook ...

Qua verbruik is het niet op het rendez-vous waar zoveel op werd gehoopt, mijn verbruik steeg van 0.1 liter naar 100. Maar het is kouder. Ten slotte denk ik niet dat dit bijdraagt ​​aan een verbetering van het brandstofverbruik.

Ja, voor 30 ° verschil in omgevingstemperatuur heb je ongeveer 10% verschil in verbruik.


Om de kapitein te plezieren (hoewel ik me afvraag of hij nog steeds reist forum), Ik heb zijn zakdoekentest gedaan (ik hoop dat hij gelukkig zal zijn :D)

: Mrgreen:

MAAR ....

Ik draaide de vodden om ... en laat je oordelen ...

Beeld

Van mijn kant geef ik de voorkeur aan de interpretatie met ingewanden van geofferde dieren ....: Mrgreen:

In ieder geval, gezien de vlekken die op het doek verschijnen (dicht bij de cirkel), fungeert de stof als een extra rem op de uitlaat, zoals de FAP ... een dubbel onbeduidend resultaat.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Al bundy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 03/11/12, 18:24
Plaats: La Rochelle




par Al bundy » 24/11/12, 18:27

Flytox schreef:Hallo Al Bundy, welkom.
Wanneer u te lang, te vaak op korte / koude ritten rijdt, is het bijna normaal om uw motor te beschadigen. Van tijd tot tijd moet je een stuk snelweg maken met 130 km / h om bijvoorbeeld op te ruimen. Achter zullen ze bijten : Mrgreen: ... nou als ze je kunnen zien met je rook ...


Vui vui, maar de eerste snelweg ligt op 20 minuten afstand, dus ...

Flytox schreef:Ja, voor 30 ° verschil in omgevingstemperatuur heb je ongeveer 10% verschil in verbruik.


Vui vui ook, maar ik kwam precies in La Rochelle wonen om geen Groenlands klimaat te hebben : Lol:

We moesten 10 ° nauwelijks verliezen tussen de twee vol (en opnieuw tel ik erg groot)


Flytox schreef:Van mijn kant geef ik de voorkeur aan de interpretatie met ingewanden van geofferde dieren ....: Mrgreen:

In ieder geval, gezien de vlekken die op het doek verschijnen (dicht bij de cirkel), fungeert de stof als een extra rem op de uitlaat, zoals de FAP ... een dubbel onbeduidend resultaat.



Het is waar dat dit verre van een laboratoriumtest is, maar omdat de twee tests onder identieke omstandigheden worden uitgevoerd, merken we nog steeds een verschil. Voor vlekken aan de buitenkant van de mooie roetrondes is het het vuil van de uitlaat. (ha ja, ik had het niet schoongemaakt oeps! :? ) de stof was uitgerekt als een huid van z .. eh ;; Ik bedoelde als een boog en een niet te strakke inslag (een oud echtelijk laken : Roll: )


Wat betreft de ingewanden, welke dieren in prioriteit ??? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 24/11/12, 18:45

Al Bundy schreef:Wat betreft de ingewanden, welke dieren in prioriteit ???


Hallo Al Bundy, over jou vermijd je het roze konijn : Cheesy:

www.google.fr/imgres?hl=fr&client=firef ... 60 & bih = 642
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Al bundy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 03/11/12, 18:24
Plaats: La Rochelle




par Al bundy » 24/11/12, 19:37

delnoram schreef:
Hallo Al Bundy, over jou vermijd je het roze konijn : Cheesy:

www.google.fr/imgres?hl=fr&client=firef ... 60 & bih = 642



HOOOOO! een kenner : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Zeg, ik droom of je hebt Bugarach als avatar : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/11/12, 20:44

Al Bundy schreef:Zeg, ik droom of je hebt Bugarach als avatar : Lol:


Nee, het is de Mont de Mitterrand ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 24/11/12, 22:58

ja Christophe, het is de rots van Solutré, prehistorische site waar de naam Solutreen vandaan komt http://fr.wikipedia.org/wiki/Solutr%C3%A9en

En dit bericht sloot het onderwerp Off af
8)
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/11/12, 18:35

Het is duidelijk leuk om te zien dat sommigen zich zullen reproduceren om dit soort testen te bevestigen :D :D :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 25/11/12, 23:26

Goedenavond Al Bundy,
Al Bundy schreef:Dit zijn de resultaten:

Beeld

aan de linkerkant, voordat u de sp95 plaatst. Juist, net voordat je gaat tanken. Identieke route, over een korte afstand, vind ik deze meer onthullend (2.5 km). Nou ja, aan het einde van 500 km, stel ik me voor dat het moeilijker is om schaduw van zwart te vinden (bah)

We kunnen gemakkelijk zien dat het veel minder vies is na 800 kms sp95-mengsel ...

MAAR ....

Ik draaide de vodden om ... en laat je oordelen ...

Beeld

Links altijd de 100% Go, natuurlijk ... Wat inhoudt dat de deeltjes veel fijner worden gevonden met de SP95, om dieper in onze long longblaasjes te komen ...

Dat is a priori de FAP-proef, of zou moeten zijn ...

AMHA, ik betwijfel of je het doek aan de rechterkant hebt teruggestuurd, want hier zijn er twee details die hadden moeten worden teruggedraaid.
Beeld
Het doek aan de rechterkant is alleen rondgedraaid door 1 / 4, de stoffenmails zijn groter maar de foto is groter.
Beeld

Dit is mijn mening voor de ingewanden, : Cheesy: maar ik kan het verkeerd hebben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/11/12, 18:02

Al Bundy schreef:Wat betreft de ingewanden, welke dieren in prioriteit ??? : Mrgreen:


Om milieuvriendelijk te blijven, moet je weten hoe je middelen kunt besparen / ontwikkelen, er moet een nog warme trol zijn .... : Mrgreen:

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Mike12721
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 10/10/13, 14:35

Wat is het juiste percentage?




par Mike12721 » 11/10/13, 15:37

Auto: Toyota Corolla 1,4 Diesel, nieuw sinds februari 2007.
Common Rail, Geen Turbo, geen katalysator.

Een kleine 1360cc-motor op een carrosserie die bijna 1300kg weegt als hij leeg is, hij maakt geen raceauto, maar hij rolt.

Ik begon heel langzaam, dat wil zeggen dat ik 2 liters sp95 en de rest in diesel stopte, voor een totaal van 55l of 3,6%.

Ik voelde vanaf de eerste kilometers dat de auto meer vermogen had, gemakkelijker op de ronden klom.

Toen ik echter op het gaspedaal trapte, zag ik nog steeds rook in de auto 's achter me.

Ik dacht dat het niet genoeg was.

De volgende keer stopte ik 3,1 liters sp95 en de rest in diesel, voor een totaal van 55l of 5,6%.

De toename van het vermogen was voorbij, plus ik had misfires.
Dus op het eerste gezicht was het teveel.
Na 212 km te hebben gereden, heb ik 11l diesel toegevoegd en nu draait het weer zoals het hoort.
Op mijn 212 km verbruikte ik 11l diesel of 1 / 5e van de tank, dus bleef er 3,1l x 4 / 5 = 2,48l over
Ik heb 11l diesel toegevoegd, dus nu heb ik een mengsel van 2,48l op een totaal van 55l of 4,5%

Resultaat: Voor mij ligt het juiste percentage eerder tussen 4 tot 5%, zoals voor Le Lyon

Ik weet niet hoe de kapitein zijn voorkeurspercentage tussen 7 en 10% heeft bereikt, voor mij was 5,6% al te veel!

Misschien moet iedereen voor zijn eigen geval zien wat het beste percentage is?


Een plus
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten