Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig uw dieselmotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 18/04/11, 00:31

Bonsoir,

We rotten de paal niet ok, ik doe ook mijn tests en ik zeg wat er is gebeurd;).

Calva = sterk appelsap;) soort alcohol om op 70 ° te verbranden;) uit een Bretonse kelder !! en benzinemotor.

Anders wist ik van de olie en de alcohol;), alleen met de diesel vroeg ik bedankt voor het antwoord.

Door nadelen loopt de ruimte momenteel goed met 10% super 95.

meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 18/04/11, 03:56

bidouille23 schreef:Calva = sterk appelsap;) soort alcohol om op 70 ° te branden;) uit een Bretonse kelder !!

Nog een laatste opmerking; probeer ook vooraf te mengen met je appelalcohol in een potje want ik heb geprobeerd alcohol op 90 ° te verdunnen verdund met een beetje water in benzine
en alcohol vermengt zich niet langer met benzine!
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 18/04/11, 09:25

Hallo,

Bedankt voor de informatie Gilda, ik zal het proberen :) , dank je, misschien bespaart het me een afvoer van het brandstofcircuit : Mrgreen:

meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 21/05/11, 23:57

Brazilianen voeren een ethanol / diesel-experiment uit op vrachtwagens
Engine Nature schreef:18/05/2011 - De Iveco Trakker snijdt zijn dieselbrandstof met ethanol

Een Braziliaanse cocktail.


Ethanol wordt eerst in de cilinder geïnjecteerd en de diesel volgt om ontsteking mogelijk te maken. De technologie moet nog verder, maar vandaag verbruiken we 60% diesel met 40% ethanol. Het ecologische aspect wordt niet naar voren gebracht, maar degenen die dit project ontwikkelen, zoeken eerder een zuinig gebruik en er is een winst van 6% behaald.

Bron Motor Natuur

Het artikel is erg (te) kort ... het zou leiden tot een "economie" (financieel of brandstofverbruik?)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Juju26
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 27/11/09, 17:37
Plaats: drome




par Juju26 » 26/05/11, 13:43

Ik verhuisde CT met 7% van sp95 in mijn diesel.

gas ondoorzichtigheid metingen: 1.22 en 1.78

Maatregelen van vorige controles:
-2.39 En 2.05
- <= 2.5
- <= 2.5
-2.56
-0.5 (Meetfout?) In 1999

Niets zeer veilig, metingen onnauwkeurig.
0 x
Julian
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

diesel met sp95




par tigrou_838 » 26/05/11, 15:31

hello,

persoonlijk calva ik heb het liever in de mond, vooral een echte uit de juiste regio, om geld te besparen, ik rijd niet meer, dus de auto blijft in de garage staan ​​en ik hoef niet bij te tanken ..

Beeld

ok, ik ga uit.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par tigrou_838 » 14/03/12, 10:48

hi en opla-boom een ​​beetje opgraven van het onderwerp.

Dus na een paar problemen met shitty egr-klep, zit ik in mijn derde vol met normale GO plus 5% van sp95, en raar vind ik dat de auto wat vissen vindt bij lage snelheid en sneller gaat in de draait, ik zal de egr-klep binnenkort demonteren om te zien of het mengsel een beetje decallamineert, voor het verbruik zit ik op 5.7 liter procent, maar het was erg koud deze winter, en geen rook, zelfs de gassen onderaan

FIAT STILO MW CULT 1.9jtd multijet 8V 120pk auto

A ++

tigrou
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 14/03/12, 12:34

Hallo, toen ik met ~ 5% SP reed, merkte ik geen betere koude starts, is dat hetzelfde voor jou?
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

ga meer 5% sp95




par tigrou_838 » 14/03/12, 13:25

hoi, voor een koude start is het vanaf het begin altijd hetzelfde, de verschillen die ik voel zijn vooral het herstel tussen de 2000 en 3000 trm hete motor, ik merk dat ik wat meer vis heb en ik hoop af te dalen bij 5.0 liter procent als bij de start is de auto 5 jaar oud en bijna 100000 km.

wat me ook verrast is:
een tijdje worstelde de auto om te accelereren naar 80kmh in de 5e versnelling, maar boven de 95 accelereerde hij normaal.
en aangezien ik me heb gemengd met sp95, versnelt het goed tot 70 op de 5e, dus ik vind dat het koppel en de kracht die ik eerder had te danken zou zijn aan terugspoelen van sp95 ???? Ik weet het niet, ik zal naar de mond van de egr-klep kijken om te zien of deze schoon is of niet.

het is niet veel, maar als je cool rijdt en je wordt gedwongen om 80 km / u in een versnelling te gaan om naar 90 of 110 of 130 te accelereren, is het een beetje saai.

aan het begin van deze auto, bij 70 km / u in 5e en 1500 toeren accelereert hij zonder problemen, een kleine boost van turbo op 1800 toeren en een seconde rond de 3000 toeren.

tigrou
0 x
Al bundy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 03/11/12, 18:24
Plaats: La Rochelle




par Al bundy » 24/11/12, 13:01

Hallo,

Ik probeerde het experiment, op een fiat ducato, getolereerd busje, 153.000 km.

Merk op dat mijn vrachtwagen enige tijd leed aan het ecorijden-syndroom, namelijk een vervuiling waarschijnlijk ergens, waardoor ik het rode motorlicht oplichtte en een onmogelijkheid om de 2.000 ronden minuten te passeren (dat is goede 70 km / u op de snelle rijstrook :D)

Ik heb dit probleem opgelost door mezelf een afdaling te vinden en terug te schakelen als een sagouin. Als ik een grote zwarte wolk achterlaat zoals de octopus, kon ik mijn reis een tijdje hervatten.

Ik heb 8% van sp95 toegevoegd. En dacht even in een karaf te blijven !!!

De hele dag stopte het niet, rood zien, meer manier om de octopus te maken, tot het punt dat ik ging (geloof me, het werkte zoveel meer), en mijn monteur is echt uitstekend omdat Op 100 meter van zijn vlag, BOUM, als een GROTE octopus, kwam het uit ... en niet alleen een beetje ...

Het is nu 3 weken geleden dat ik geen stroomverlies meer heb.

Soepeler rijden, meer uitgesproken ecorijden.


Qua verbruik is het niet op het rendez-vous waar zoveel op werd gehoopt, mijn verbruik steeg van 0.1 liter naar 100. Maar het is kouder. Ten slotte denk ik niet dat dit bijdraagt ​​aan een verbetering van het brandstofverbruik.

Ik heb veel Go gedaan, ik zal zien of het weer omhoog gaat, gezien de kou.

Om de kapitein te plezieren (hoewel ik me afvraag of hij nog steeds reist forum), Ik heb zijn zakdoekentest gedaan (ik hoop dat hij gelukkig zal zijn :D)

Dit zijn de resultaten:

Beeld

aan de linkerkant, voordat u de sp95 plaatst. Juist, net voordat je gaat tanken. Identieke route, over een korte afstand, vind ik deze meer onthullend (2.5 km). Nou ja, aan het einde van 500 km, stel ik me voor dat het moeilijker is om schaduw van zwart te vinden (bah)

We kunnen gemakkelijk zien dat het veel minder vies is na 800 kms sp95-mengsel ...

MAAR ....

Ik draaide de vodden om ... en laat je oordelen ...

Beeld


Links altijd de 100% Go, natuurlijk ... Wat inhoudt dat de deeltjes veel fijner worden gevonden met de SP95, om dieper in onze long longblaasjes te komen ...

Dat is a priori de FAP-proef, of zou moeten zijn ...
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten