Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig uw dieselmotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 19/07/10, 13:55

oiseautempete schreef:
coucou789456 schreef:hallo

Met een oplegger van 38 ton, zouden we met dezelfde vermenging kunnen rekenen als er wordt gemixt?

jeff

het zaaien is lange tijd 40 ton geweest ... en we onderzoeken de mogelijkheid van 60 ton (reeds toegelaten in bepaalde Europese landen)
Gezien de enorme kosten van de gebruikte machines en hun lange levensduur, denk ik dat geen enkele transporteur (behalve op een vrachtwagen aan het einde van de rol) plezier zou hebben in het doen van experimenten die de motor zouden kunnen beschadigen ... behalve de tanks van een PL zijn "iets" groter dan die van een auto ...


De 2-assige opleggers op een tweeassige tractor zijn nog steeds relevant (vooral op TP-kippers voor minder schakelen) en het totale GVW is 38 ton ...

Franse maatschappijen worstelen om eeuwenlang naar 44 ton te gaan en komen niet aan ... 60 ton ... Gelukkig is het voorlopig niet ...

Een vervoerder zou zo'n ervaring niet hebben om de eenvoudige reden dat hij geen belastingteruggave zou ontvangen op de sp95 ...
Alles is goed voor hen om minder te verbruiken ... Je kunt me geloven ... Aangezien de meeste tractoren gehuurd zijn, kan ik ook garanderen dat ze niet veel te maken hebben met een kapotte motor. ..Het onderhoud dat aan dit soort machine wordt uitgevoerd, wordt vaak samengevat of verkocht ... Ik zie het onder mijn raam passeren tussen 120 en 200 per dag ... In de tuin van mijn werk vinden we hielkussens remmen puffen regelmatig tot het schroot ... een grote meerderheid van de chauffeurs zijn gutsen die niets te maken hebben met de dingen die hun zijn toevertrouwd ... Het enige dat belangrijk voor hen is, is om zo snel mogelijk naar huis te gaan mogelijk ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 19/07/10, 15:35

re

zich er feitelijk van bewust dat de tank bij dit type voertuig 1000 l of zelfs dubbel kan bereiken ... bovendien hebben zij (vervoerders en in het algemeen transportprofessionals) een substantiële vergoeding van de TIPP op brandstof. Ik denk niet dat zelfs een besparing van 10% op de agenda staat, tenzij ze op een andere manier kunnen winnen, bijvoorbeeld door een overschot aan macht. (naast btw-terugvordering)

mijn vraag ging niet over deze bijzonderheid, maar over een mogelijkheid om brandstof te besparen, niets anders.

jeff
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 07/08/10, 21:55

44 heeft een halve ton en we tellen tien ton per as ... als dat kan helpen : Cheesy:
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 07/08/10, 21:57

coucou789456 schreef:re

zich er feitelijk van bewust dat de tank bij dit type voertuig 1000 l of zelfs dubbel kan bereiken ... bovendien hebben zij (vervoerders en in het algemeen transportprofessionals) een substantiële vergoeding van de TIPP op brandstof. Ik denk niet dat zelfs een besparing van 10% op de agenda staat, tenzij ze op een andere manier kunnen winnen, bijvoorbeeld door een overschot aan macht. (naast btw-terugvordering)

mijn vraag ging niet over deze bijzonderheid, maar over een mogelijkheid om brandstof te besparen, niets anders.

jeff


duizend liter, nee het is teveel ... over het algemeen ongeveer vijfhonderd liter ...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 01/10/10, 08:50

Maximaal 900 liter, zo niet meer dan 1000, zijn onderworpen aan de transportvoorschriften voor gevaarlijke stoffen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 01/10/10, 12:59

Macro zei:

een grote meerderheid van de chauffeurs zijn gutsen die niets te maken hebben met de spullen die hun zijn toevertrouwd ... Het enige dat voor hen belangrijk is, is om zo snel mogelijk naar huis terug te keren ...


Goujat !, Macro! en nogmaals, je weegt je woorden af : Mrgreen: :onheil:

Wat me het meest irriteert, is dat ze cruisecontrol aandoen en je hoorn als ossen liever toeteren in plaats van te vertragen!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
lelyon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 21/01/10, 18:57
Plaats: Poitiers (86)
x 1




par lelyon » 01/10/10, 15:25

[HS aan]
Konden ze de cruisecontrol in de bebouwde kom maar op 50 zetten in plaats van sneller te rijden! :onheil:
[HS uit]

Anders dwalen we een beetje af van het onderwerp van het begin, kunnen we praten over SP95 in diesel : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lelyon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 21/01/10, 18:57
Plaats: Poitiers (86)
x 1




par lelyon » 22/10/10, 08:48

Hallo, hier is wat informatie over mijn bericht voor de maand juni over het monteren van magneten en het gebruik van de SP95:
https://www.econologie.com/forums/voiture-diesel-consommer-moins-avec-un-peu-de-sp95-t5849-790.html


Ik probeerde mijn ervaringen en ontdekkingen op een andere samen te vatten en uit te leggen forum waar ik deel van uitmaak:
http://www.civicyume.com/forum/viewsujet.php?f=11&t=5933&p=231280#p231280

550 km afgelegd met de helft van de inhoud, d.w.z. 25 liter:
Beeld

Ik noemde duidelijk mijn CAD-bronnen, de forum econology. : Cheesy:
Veel leesplezier
0 x
Avatar de l'utilisateur
Juju26
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 27/11/09, 17:37
Plaats: drome




par Juju26 » 03/01/11, 18:56

Dag

Ik geef je de rest van mijn tests met een kleine SP95 in diesel.
Mijn voertuig is een 106 1.5d van 95.

Ik herinner je eraan dat ik afgelopen winter al 3 navullingen had met SP:
-4.4% = 4.3 l / 100
-7.2% = 4.9 l
-6.8% = 4.2 l

Ik heb toen 3 volledige diesel gemaakt:
-3.9l / 100
-3.9l
3.7l

Daarna ben ik weer begonnen met SP:
-6.7% = 3.7 l / 100
-10.4% = 4 l
-5.1% = 3.9 l

En tot slot met diesel:
-4.1l / 100

Voor mij is het resultaat vrij duidelijk dat er geen merkbaar verschil is in het verbruik van mijn auto met de toevoeging van SP95. Door nadelen met een dosis van 10% kon ik een toename van het klikken van de motor en een meer acuut geluid zien. Er verscheen ook een trilling in de motorruimte die nog nooit eerder was gehoord. Mijn olieverbruik is ook toegenomen sinds ik SP gebruik, maar het is niet noodzakelijkerwijs gekoppeld.

Ik zet de grafiek van mijn verbruik. Het gebruik van SP wordt aangegeven door rode stippen en het is duidelijk dat er geen impact is. Het verbruik wordt afgevlakt door gemiddeld 3 opeenvolgende navullingen.

http://www.hostingpics.net/viewer.php?i ... 8graph.png

Om brandstof te besparen, raad ik aan om milieuvriendelijk te rijden en de banden te hard op te pompen.

PS: ik heb TCB uitgevoerd, maar ze zijn minder overtuigend dan tijdens mijn eerste tests. Als je de foto's wilt, vertel het me.
0 x
Julian
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 24/03/11, 18:54

Hallo,

Vandaag heb ik een vodentest (Dimensie 50par50) uitgevoerd 21 KM met mijn diesel clio met een mengsel experimenteel van: ~ 15% koolzaadolie + 7% SP 95 + 78% diesel.
Beeld
(De clio reed 500 KM met dit mengsel voordat hij de test deed)
Conclusie; Vergelijkbaar met de tests van Capt_Maloche,
https://www.econologie.com/forums/voiture-diesel-consommer-moins-avec-un-peu-de-sp95-t5849.html
mijn clio heeft echter geen katalysator (jaar95)
Beeld


Daarnaast zit er minder geur in de uitlaat en lijkt de motor aan kracht te winnen.
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten