Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig uw dieselmotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 10/08/08, 06:43

Capt_Maloche schreef:Bedankt André,

degenen die voorzichtig zijn en degenen die voorkomen dat ze uit de doos komen, zullen zichzelf in vraag moeten stellen

als het zou verknallen, zou het bij volledige 1er hebben gedaan
Ik ben bij de vierde op de clio als op de ruimte, en ik ga niet stoppen

Hallo Capt en gefeliciteerd met je tests. Ik ben liever aan de voorzichtige kant, stelde André me een beetje gerust, ik denk dat ik de oude ZX maar eens ga proberen.
Aan de andere kant, is uw clio uitgerust met de ellendige Delphi-injectiepomp? Nou, blijkbaar is het het soort pomp dat kapot gaat, zelfs als hij alleen op GO draait. Voor geïnteresseerden, zie http://tdb70.blogspot.com/
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 10/08/08, 11:31

Ik wil graag een bijdrage leveren aan deze draad. Ik heb een 1.9 dieselatmo van vag met een lucas-pomp. Ik ben verschillende mengsels aan het testen en de beste in mijn ogen is go+hvb. Gisteren heb ik 10 l go met 9 liter hvb en 1 liter benzine gedaan en eerlijk gezegd loopt het...goed.
Niets abnormaals te melden.Anderzijds meer geluid door slechte verbranding van de olie.Lawaaierige pomp ook.
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/08/08, 12:11

carburologue schreef:Ik wil graag een bijdrage leveren aan deze draad. Ik heb een 1.9 dieselatmo van vag met een lucas-pomp. Ik ben verschillende mengsels aan het testen en de beste in mijn ogen is go+hvb. Gisteren heb ik 10 l go met 9 liter hvb en 1 liter benzine gedaan en eerlijk gezegd loopt het...goed.
Niets abnormaals te melden.Anderzijds meer geluid door slechte verbranding van de olie.Lawaaierige pomp ook.

Hallo carburoloog,
Het mengsel waar je het over hebt is PRECIES het mengsel dat ik in de zomer gebruik, het is geweldig... met een nissan blauwe duif die 18 jaar oud is en 270.000 km.
Ik zou zeggen dat uw voorgestelde mengsel goed is om in de zomer mee te beginnen, zonder ernstig risico, als u een geschikte injectiepomp heeft.
Dan komt de winter, en ook de wens om lager te gaan in oliepercentage :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/08/08, 14:12

Aangezien we het erover hebben

Ik heb net getankt met het vee (ruimte IV 2.2DCI 1850Kg), 95% snelwegrit met airco

Conso weergegeven door de computer 7.9L/100 met de laatste ritten
Werkelijk verbruik 7.4 L/100 (915km voor 68L brandstof) is beter dan het fabrieksblad!!

Ik herlaadde met 7% SP95 in gewone diesel (Carrefour)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 19/08/08, 18:58

Hallo weer!

Ik heb niet gekeken met welk type GO-pomp de Clio III 1.5 DCI 70Cv was uitgerust, maar ik zit zonder poespas aan mijn 5e tankbeurt

op de ruimte IV 2.2DCI Ik ben op mijn 6e nog steeds zonder problemen, en eerlijk gezegd geen zichtbare rookvoet naar de vloer

het verbruik is min of meer stabiel gebleven op de 2700 terminals die ik zojuist heb geraakt tijdens mijn vakantie, volle bak met de airco :D , 7.6 L/100 op de voorlaatste vol in de bergen

resultaten op een generatorset?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/08/08, 22:05

1e resultaat voor mij.

XM 2.1 TD 193.000 km, LUCAS pomp

Mengsel: 46.11 l GO, 4 l SP98 en 20 l HVP + 100 ml aceton.
Route 100 km "radarsnelheid" snelweg + de rest op de landweg (berg) en een stukje stad.

Na zes tankbeurten van 6.19, 6.04, 6.04, 5.99, 6.13, 6.01 zakte ik naar 5.64 l/100... (record op 5.53 l/100)

Niet significant want slechts één vol en de meting is maar over 436 km uitgevoerd, maar het is wel bemoedigend.

Ik ga door!

Aan jou de studio's! 8)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/08/08, 22:08

Oh, dat belooft wat!

Maar ?? Zit er een tank van 70 liter in een XM?

De aceton die je erin deed voordat je de SP aanbracht?
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 20/08/08, 22:29

Christophe schreef: De aceton die je erin deed voordat je de SP aanbracht?


Goed, want Lumberjack is er niet meer, antwoord ik in zijn plaats :D

Ja, hij gebruikte eerder aceton.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/08/08, 22:33

Ja jmen twijfelde...

Heeft hij ooit een druppel met aceton gezien?

Gewoon om te weten of de 2 "cumulatief" zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 20/08/08, 22:44

Christophe schreef:Ja jmen twijfelde...

Heeft hij ooit een druppel met aceton gezien?

Gewoon om te weten of de 2 "cumulatief" zijn?


Om eerlijk te zijn, als ik het me goed herinner, waren onze "praktijken relatief vergelijkbaar (olie en aceton) en onze resultaten ook.

Nu stel ik mezelf dezelfde vraag, namelijk is sp95 gelijk aan aceton + SP95 of lager?
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 215-gasten