Depollutie van benzinemotoren met alcohol te verbranden?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Depollutie van benzinemotoren met alcohol te verbranden?




par gildas » 06/05/11, 18:29

Hallo,

Ik creëer dit nieuwe onderwerp omdat ik denk dat het de wereld kan interesseren. Na verschillende tests op mijn maaier met een mengsel van benzine en alcohol en na minder geur in de uitlaat en minder rook te hebben waargenomen, heb ik daarom een stoffen test.
Ik lijmde een doek rond de geluiddemper en begon door de motor eerst 10 seconden te laten draaien met het mengsel van benzine en alcohol. [10% alcohol op 90 ° (die 3% methanol bevat) en 90% benzine SP 95]
Toen heb ik de brandstoftank en de carburateur leeggemaakt om alleen benzine te plaatsen, 15 minuut later start ik de 10 seconden van de maaier opnieuw, maar daar kwam het doek zwart !: Schok:

Beeld

De volgende dag deed ik deze test opnieuw, maar start met benzine en laat het brandstofsysteem leeglopen om te mengen, het resultaat was net zo spectaculair!

Ik weet niet of het water in alcohol of de werking van methanol is, maar in elk geval 10% alcohol moet in een schone tank veel meer worden verbrand dan 10% !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/05/11, 19:43

Uw tests zijn interessant, maar AMHA kunnen zoiets niet concluderen.

Een motor die start, bevindt zich helemaal niet in gestabiliseerde toestand wat betreft temperatuur, rijkdom enz. Bovendien kan er, als u net de brandstof hebt afgetapt, ook lucht in het carburateurcircuit dwalen. De ontsteking kan moeilijk zijn om dit regelmatig aan te steken ... daarom moeten conclusies worden getrokken met een pincet met wat uit de uitlaat komt. : Cry: : Mrgreen:

Meestal maaiers (4 tijd), dit rookt geen massa's ...
Kun je de manipulatie aan ons beschrijven?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 06/05/11, 22:05

Goedenavond Flytox, bedankt voor je interesse in mijn ervaringen!

Dus ik voerde gisteren de 1er-test uit, beginnend met het alcoholessence-mengsel gedurende 10 seconden, kijk in de hand. Starter maximaal gebruikt. Ik verwijder de doek. Daarna leegde ik de tank door de maaier te leunen, de tank van de carburateur door aan de basis los te schroeven, 15 minuut later start ik 10 seconden opnieuw maar gebruik ik minder choke.

Vandaag deed ik precies dezelfde operatie, maar begon ik met de essentie.

Nog een benzine-alcoholtest op 10% met de 4L over 15 kms:

Beeld

Uitstekende test vergeleken met deze test op slechts 12 kms,
het doek dat ons interesseert is het doek rechts zonder stoom:
Beeld
Het doek rechts is in het midden licht zwart.
Dernière édition par gildas de 18 / 06 / 11, 22: 16, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 07/05/11, 09:32

dank u gildas.
Ervaring die moet worden gereproduceerd voor bevestiging.
En wat zou er gebeuren als we gemethyleerde alcohol aan diesel zouden toevoegen in plaats van SP95?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/05/11, 11:05

Opmerking: vandaag is er in Frankrijk benzine bij de pomp die al wat 10% ethanol bevat (a priori puur). Dit is E10 (voor recente voertuigen - na 2000; anders is deze benzine corrosief voor motoren die niet zijn onderzocht) ...

Let bij diesel op de introductie van niet-zuivere alcohol, want er is water. Het zal enige tijd werken, voordat de pompen en injectoren vast komen te zitten, ongetwijfeld (bij directe injecties zijn deze onderdelen het werk van goudsmid; stel je voor dat je bij elke injectie een paar microgrammen doseert, onder zeer hoge druk zet, enz.). Ik ben geen monteur, maar ik raad ten zeerste af om ervaring op te doen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 07/05/11, 19:23

Did67 schreef:Let bij diesel op de introductie van niet-zuivere alcohol, want er is water. !

Er is echter aquazool (water in emulsie in diesel) ... Ik weet niet of de tests doorgaan en wat de resultaten zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 08/05/11, 10:03

Pfff .... na nog een test in maaistoestand op 50-meters te hebben uitgevoerd, zijn de 2-lompen identiek resorti: schok:
Misschien werkt de te verbranden alcohol alleen op de vervuiling als de motor niet de leiding heeft of het resterende effect van de te verbranden alcohol ... nu vereist dit ook grote precisie bij de keuze van vodden die moeten absoluut identiek zijn vastgedraaid op dezelfde manier met dezelfde luchtvochtigheid en verschillende tests uitvoeren.
En wat zou er gebeuren als we gemethyleerde alcohol aan diesel zouden toevoegen in plaats van SP95?

Dit geeft een melkachtige emulsie aan diesel ... zelfs door vooraf benzine met alcohol te mengen.
Merk ook op dat alcohol bij 70 ° niet vermengt met benzine, wat betekent dat benzine slechts een beetje water in alcohol accepteert.

Opmerking: vandaag is er in Frankrijk benzine bij de pomp die al wat 10% ethanol bevat (a priori puur). Dit is E10 (voor recente voertuigen - na 2000; anders is deze benzine corrosief voor motoren die niet zijn onderzocht) ...


Raar omdat sommige internetbronnen zeggen dat de verbrandingsmotor eerst met alcohol werkte.
Van 7'00:

http://www.youtube.com/watch?v=asfwAsa13VU

Een recente video om een ​​voertuig om te zetten in ethanol:

http://www.youtube.com/watch?v=GvwvuOsP4T8
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/05/11, 22:52

Gildas schreef:Pfff .... na nog een test in maaistoestand op 50-meters te hebben uitgevoerd, zijn de 2-lompen identiek resorti: schok:
Misschien heeft de te verbranden alcohol geen invloed op de vervuiling tenzij de motor niet is geladen ...


Dit is wat ik je hierboven heb verteld, wanneer de motor onder gestabiliseerde en hete belasting staat, is wat hij doet niet reproduceerbaar en kunnen we er niet veel betrouwbare lessen uit trekken.

.nu ​​dit vereist ook een grote precisie bij de keuze van de doeken die absoluut identiek moeten worden aangetrokken op dezelfde manier met dezelfde luchtvochtigheid en het uitvoeren van verschillende tests.


De vodden-test is een bevlieging van sommigen kapiteins.... onder anderen : Mrgreen: wat AMHA net zoveel zin heeft als het lezen van de toekomst in de koffiedik ....... De deeltjes zijn veel kleiner dan het gaas van de stof, het doek behoudt slechts een klein deel, degene die wil blijf bij de stof volgens x onbepaalde en niet-gemeten parameters .... Dus we kunnen afleiden wat we willen voor de behoeften van de oorzaak ... en veel tegenvoorbeelden vinden om beter in cirkels rond te gaan. : Mrgreen:

Aan de andere kant is zeker dat de doek een drukval in de uitlaat veroorzaakt, die de prestaties van de motor wijzigt ... en met name de carburatie. Dus het systeem met de doek zou iets moeten meten dat sowieso niet representatief is voor normaal gebruik zonder een doek ...

Proberen om vervuiling te meten is goed, proberen een betere brandstof te vinden, maar niet met een doek. Als iemand nog een effectiever idee heeft (zonder in de gasfabriek te vallen : Mrgreen: )
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/05/11, 00:55

: Arrowu: Ik stelde mezelf dezelfde soort vraag, omdat mijn LPG-saffraan faalde in technische controle voor vervuiling in de benzinemodus.

Ik merkte dat enkele slimme kleintjes hun auto alleen met E85 passeerden om het resultaat van de vervuiling te verbeteren.

Door dieper op de vraag in te gaan, ontdekte ik dat verschillende brandstoffen verschillende niveaus van C en H hebben in hun samenstelling.

Hoe minder C er in de samenstelling zit, hoe minder CO en CO2 er in de uitlaat zal zijn. 8)
De ideale brandstof is vanuit dit oogpunt waterstof. :D

Ik zag ook dat ETBE erg interessant was ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 13/05/11, 20:58

Ik was in staat om de vervuiling van de 4 L te meten, geen verbetering met het alcohol-benzinemengsel, maar door de snuif los te koppelen, neemt de vervuiling met 80% af! Dit betekent dat de motor olie verbruikt.:|
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten