Depollutie van benzinemotoren met alcohol te verbranden?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 28/06/12, 23:11

Flytox schreef:
Om je vervuiling te verbeteren, zoals ik je hierboven heb verteld, zou je je ontsteking moeten verbeteren. Wanneer u kilometers hebt, begint de ontsteker te rotzooien en de voorwaartse curve (mechanisch) maakt gemakkelijk uitstapjes voorbij toleranties + hysteresisproblemen. Reproduceerbaarheid van de instellingen ???


Wel was de ontsteking deze winter herzien met het vervangen van een condensator.
Daarnaast had ik ook nog SP 98 in de tank.
Flytox schreef:
Ik had een 4L-busje een paar jaar geleden, het kon niet helemaal direct gaan, het liep rond 90km / snelheidsmeter. Eenmaal gelanceerd en op temperatuur, was het nodig om terug te keren naar neutraal, het een goede boost van de vacuümversneller te geven en vervolgens opnieuw in te schakelen, en vervolgens bereikte het 110 km / u. l : Mrgreen: De oorzaak van deze operatie bleek op de dag dat ik de genoemde ontsteker door een minder sombere vervangen, de eerste keer dat de auto op volle snelheid reed. : Mrgreen:


Deze 4L zijn karaktervol! Die van mij begint soms een paar minuten te rommelen!
Hij gaat nog steeds boven de 130 km/u.

Voor het installeren van een elektronische ontsteking, chai niet...
Nauwkeurige metingen van vervuiling doen met 25-jarige monteurs... niet eenvoudig. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/06/12, 06:23

Het vervangen van het luchtfilter is niet genoeg! In de oude olie ontstaat koolstof...

Dus voor de basisregel [le b_a ba,] is:
Leegmaken;
+ vervang het oliefilter
+ nieuwe olie, alleen de aanbevolen olie (plaats niet de oude gefilterde olie terug : Mrgreen: )
+ vervang het luchtfilter (reconditioneer de oude niet : Mrgreen: ).
+ vervang de bougies, (probeer ze niet alleen schoon te maken en terug te leggen voor de inspectie en controleer de opening volgens de handleiding, soms is het de juiste bougie maar niet de juiste opening... Bewaar de oude voor het geval dat, maar rijd en doe de test met nieuwe!)
+ controle: controleer of er geen klein lek in de uitlaatdemper zit. Laat de katalysator controleren (indien aanwezig)
+ vergeet anders niet het brandstoffilter te vervangen (voor oude voertuigen, en vooral voor injectiemotoren => selon kilometerstand)

Pas daarna kunnen we afleiden of er andere problemen zijn, amha...

Afhankelijk van de uitslag van de test kunnen we nog het een en ander proberen:
— voeg een additief toe aan de benzine om de klepzittingen schoon te maken... enz.
— idem voor de injectoren, op een injectie (Alain G had tips gegeven)
— grijp in op het mengsel door aceton toe te voegen (heel weinig en alleen om door de inspectie te komen, en WEES VOORZICHTIG EN RESPECTEER DE DOSERING voor benzine-additieven...!):
https://www.econologie.com/forums/post223610.html#223610
— Verhoog indien nodig de viscositeit van de olie!
Zie dit bericht:
https://www.econologie.com/forums/post223741.html#223741
— Waarschuwing, synthetische olie brandt moeilijker op het porselein van de bougies... Gebruik de aanbevolen olie, niet “proberen” zonder zeker te weten wat u doet.


En als het dan niet werkt: motordiagnose.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 29/06/12, 08:34

En vergeet niet om de klepspeling te controleren en aan te passen.

Ik kom ook terug op wat Flytox aan het begin van de post zei: controleer of de carburateur in goede staat is (geen vuur in de gasklep, goede sproeiers, geen interne lekkages)

Voor de ontstekingscurve zal een transistorisatie (weleman-kit) niet veel doen, het zal zeker de fouten oplossen die verband houden met het ontladingscircuit van de flat, maar de curve wordt gefixeerd door het centrifugaalapparaat (soms met een extra depressie-actuator, maar op r4 weet ik het niet zeker)
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 29/06/12, 16:33

Bedankt voor je advies.

De 4 L keert terug naar de garage...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/06/12, 17:54

Damn... Ik vergat de laatste tip: breng je auto NOOIT naar een garage : Mrgreen: : Cheesy:

(Tenzij het absoluut noodzakelijk is en tenzij u er niets vanaf weet zoals Aérialcastor)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/06/12, 18:11

de renault 4 heeft een vrij zwakke ontsteking ... de minste slijtage van de contactonderbreker veroorzaakt een daling van het vonkvermogen en het werkt slecht

de minste vuile bougie en hij start niet

de verdeler is klein, ik heb er verschillende gezien met interne scheuren die vuil en vocht ophopen om kortsluiting te veroorzaken tussen de 2-cilinderontsteking ... het bracht de motor echt in de war

de andere auto's hebben grotere verdelers en dit probleem is veel zeldzamer

sommige motoren hebben een krachtigere ontsteking dan de andere: op mijn citroen GS heb ik nog nooit een ontstekingsfout gehad, zelfs niet met de oudste bougies ... Ik heb vaak de bougies uit de GS gehaald om problemen met een andere motor op te lossen, en de bougies van de andere volledig vuile motor in de GS gestopt die toch start en ze binnen een paar dagen schoonmaakt

Ik had toen GSA's met elektronische ontsteking die nieuw goed werkten, maar die na 15 jaar allemaal begonnen te prutsen... Ik heb de ontstekingspunten van de oudere GS teruggeplaatst
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/06/12, 18:27

chatelot16 schreef: ... Ik heb de breaker-ontsteking van de oudere GS teruggezet


O, is het mogelijk om dat te doen? :schok: :schok: :schok:

Maar dan moeten we het in dit geval voor elk voertuig kunnen doen en vaarwel aan al die elektronische shit die kapot gaat en die de fabrikanten weigeren te repareren (of zelfs de controllers van de interne computers te vervangen: zoals bij de minivans van Peugeot!!! enz.)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/06/12, 20:10

Obamot schreef:
chatelot16 schreef: ... Ik heb de breaker-ontsteking van de oudere GS teruggezet


O, is het mogelijk om dat te doen? :schok: :schok: :schok:

Maar dan moeten we het in dit geval voor elk voertuig kunnen doen en vaarwel aan al die elektronische shit die kapot gaat en die de fabrikanten weigeren te repareren (of zelfs de controllers van de interne computers te vervangen: zoals bij de minivans van Peugeot!!! enz.)


Je kunt op "elke" motor een andere ontsteking monteren, je moet veel knutselen of zelfs aanpassingsonderdelen maken, merktekens voor de timing etc.... : Mrgreen: Beter doen dan het origineel is lang en moeilijk!

Er zijn dingen die goed werken, behoud de originele instellingen voor mechanische vervroeging + onderdrukking, maar verander de originele gratinschroeven indien mogelijk door een cassettesysteem waarbij de afstand tussen de schroeven in werking wordt aangepast vanaf de buitenkant van de verdeler door te kijken naar het percentage Dwell. Top een Velleman elektronische ontstekingsset en we hebben een goed betrouwbaar ding dat goed start en accelereert, snelheid oppikt en niet rammelt : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/06/12, 20:49

GS GSA is een geval waarbij de bevestiging van de klassieke ontsteker precies hetzelfde is als die van de elektronische ontsteker

het is ingewikkelder met nieuwere ontwerpmotoren die nooit een klassieke verdeler hebben gehad

de klassieke aansteker is niet per se beter: hij slijt en hij gaat fout, maar het voordeel is dat hij altijd te repareren is met de middelen die voorhanden zijn...nooit helemaal kapot

voor kettingzagen en generatoren is elektronische ontsteking perfect: nooit kapot... er is echt een probleem om zoveel problemen in auto's te veroorzaken... te veel sensoren en gadgets geïntegreerd in dezelfde elektronische kast?

om terug te komen op de geschiedenis van ethanol: bij klassieke carburateurs is het gebruikelijk dat het brandstof-luchtmengsel te rijk is, en helaas is alleen het stationair toerental eenvoudig te regelen: bij vol vermogen moet je de verstuivers vervangen: ethanol zetten is een manier om rijkdom te ontwikkelen

om op pure ethanol te rijden, moet je de diameter van de sproeiers vergroten ... ethanol toevoegen aan benzine zonder de sproeier te veranderen, staat gelijk aan het verminderen van de rijkdom: goed voor minder vervuilen

het is normaal dat een motor beter loopt met een kleine hoeveelheid ethanol: dit is het bewijs dat hij in normale toestand te rijk is
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Depollutie van benzinemotoren met spiritus?




par gildas » 08/09/20, 14:16

Bonjour!

Update 2020!

Ik wilde het experiment opnieuw doen door alcohol van 90°/benzine op een maaier te mengen, en daar werd het mengsel troebel met a priori afzetting van water op de bodem van de container...
De benzine was echter sp 98 en niet zoals voorheen 95.

Al mijn experimenten zijn op eigen risico en kunnen storingen of ongelukken veroorzaken.
Zoals al gezegd, het is experimenteel!
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten