Depollutie van benzinemotoren met alcohol te verbranden?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/05/11, 21:12

Pas op, 4l is niet erg jong en is zeker niet bedoeld om alcohol in benzine te hebben. Je benzinepomp vindt de grap misschien helemaal niet leuk. : Cry:

Kijk voor de vervuiling van uw 4L of u geen speling op de as van de carburateur heeft. Het is heel gebruikelijk wanneer ze kilometers hebben en het wordt een brandstofput en het vervuilt blok ...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 13/05/11, 22:48

Hallo Flytox!

Franse tanks zijn niet uitgerust met lagers op de as van de vlinder zoals Amerikaanse tanks?
: Cheesy:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/05/11, 23:32

Op deze oude carburateurs (Zenith en Solex) is het heel slecht gedaan en de as van de vlinder valt het lichaam van de carburateur in Zamac (of cochonium van hetzelfde vat) rechtstreeks aan / ovuleert : Mrgreen: ). Er is zelfs geen afdichting ..... aan het einde van 60000 km is deze versleten en begint deze in de lucht te komen .... Sommige van deze koolhydraten hebben niet eens een reparatieoplossing. .. het moet volledig worden gewijzigd. Voor zeker is er een afmeting van herboring van het lichaam en een ring die op de as van de vlinder moet worden gemonteerd.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 13/05/11, 23:36

Ja, maar de observatie van Citro is zijn gewicht in margarine waard!

We hadden hier al gezegd dat we door consumptie van een paar procent aceton te verminderen ... maar eerlijk gezegd, als er een manier is om het mengsel te wijzigen, zou het gunstig zijn ...

Citro schreef:: arrowu: Ik stelde mezelf dezelfde soort vraag, omdat mijn LPG-saffraan faalde bij de technische controle voor de vervuiling in de benzinemodus.

Ik merkte dat enkele slimme kleintjes hun auto alleen met E85 passeerden om het resultaat van de vervuiling te verbeteren.

Door dieper op de vraag in te gaan, ontdekte ik dat verschillende brandstoffen verschillende niveaus van C en H hebben in hun samenstelling.

Hoe minder C er in de samenstelling zit, hoe minder CO en CO2 er in de uitlaat zal zijn. 8)
De ideale brandstof is vanuit dit oogpunt waterstof. :D

Ik zag ook dat ETBE erg interessant was ...


Wie kan dat beantwoorden? Wat zou het minst vervuilende brandstofmengsel zijn (zonder de motor te laten exploderen, hahahahah ........)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 14/05/11, 11:01

Gildas schreef:Ik was in staat om de vervuiling van de 4 L te meten, geen verbetering met het alcohol-benzinemengsel, maar door de snuif los te koppelen, neemt de vervuiling met 80% af! Dit betekent dat de motor olie verbruikt.:|


Het is een beetje een onderwerp, maar ... Om je 4L voor vervuiling te verbeteren, zou je een elektronische ontstekingsset (zoals Velleman) moeten monteren. De motor start beter, versnelt beter, loopt meer rond, verbruikt iets minder ... Ik heb niet gemeten, maar er zijn zeker ook voordelen op vervuiling.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 17/05/11, 18:40

Nou, eindelijk kwam het vervuilingsprobleem van het voortijdig verstopte luchtfilter, misschien vanwege een klein lek in het uitlaatspruitstuk.
Na een beknopte reiniging van het luchtfilter, een nieuwe vervuilingsmaatregel, is de CO gedaald 30%vergeleken met mijn oude APK een jaar geleden. 40% daling zonder luchtfilter! CO: 1,80 gecorrigeerd, CO2: 10 (zonder filter), Oxygene 2%.
Ik herinner je eraan dat mijn brandstof altijd bestaat uit 10% alcohol om te verbranden. Ik zal natuurlijk mijn filter vervangen en zelfs een meting uitvoeren met SP 95 en zonder het luchtfilter om goed te vergelijken.

Flytox, nog steeds geen speling op de gasklep, er zit een afdichting op de as van de choke-vlinder, je R4-carburateur moet een antiek zijn geweest!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/05/11, 22:41

Gildas schreef:Nou, eindelijk kwam het vervuilingsprobleem van het voortijdig verstopte luchtfilter, misschien vanwege een klein lek in het uitlaatspruitstuk.


Ik vond dit probleem al op mijn 4L, het leek erop dat het filter met olie was opgeblazen, maar de ontluchtingsaansluiting is verder weg .... aan het einde van 5 of 10000 Km was het allemaal weer vies ... : Mrgreen:
Petben dat de motor had geleden ... en oliedampen spuwde toen de motor werd gestopt? ?

Flytox, nog steeds geen speling op de gasklep, er zit een afdichting op de as van de choke-vlinder, je R4-carburateur moet een antiek zijn geweest!


Ze had al flessen in 1975-1977 over ... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 08/06/11, 19:18

Bonjour à tous,

Nieuwe vervuilingmeting op de R4 deze keer alleen met SP 95 om het verschil te zien in vergelijking met het benzine-alcoholmengsel (10% alcohol wordt verbrand in de tank).

We hebben het moeilijk 2,6 voor CO, echter met een luchtfilter
bijna nieuw! (We moesten de brandstof aanpassen)

Mijn vorige meting was 2 voor CO (zonder iets aan te passen) met een luchtfilter niet nieuw maar eerder gereinigd. Anderzijds was de CO2 licht toegenomen.

schoonmaken zeker tenminste 30% voor CO met een mengsel
alcohol (10%) - benzine (90%) en minder uitlaatgeur.

De alcohol die op 90 ° moet worden verbrand, bevat ongeveer 140 gram water per liter, waardoor 14 gram water in het alcohol-benzinemengsel een liter is, mogelijk werkt dit ook in op de bestrijding van verontreiniging.

100 gram alcohol bij 90% v / v bevat 85,66 gram ethanol.

http://www.facmed-annaba.com/pharmacie/ ... 202006.pdf

Waarschuwing! Als u ook van plan bent om met alcohol te rijden
bij een oude auto moet het brandstofsysteem mogelijk worden gecontroleerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 28/06/12, 17:36

Hallo,

De technische controle van de 4 L naderde, ik nam de gelegenheid te baat om een ​​mengsel met 10% alcohol opnieuw te branden en zo 250 km te reizen voor de CT.

Welnu, de CO heeft gepost om 2,7! Luchtfilter nog schoon!

Dus niets bijzonders, misschien is het te wijten aan een aanpassing of aan de geleidelijke slijtage van de motor.: Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/06/12, 19:03

Gildas schreef:Hallo,

De technische controle van de 4 L naderde, ik nam de gelegenheid te baat om een ​​mengsel met 10% alcohol opnieuw te branden en zo 250 km te reizen voor de CT.

Welnu, de CO heeft gepost om 2,7! Luchtfilter nog schoon!

Dus niets bijzonders, misschien is het te wijten aan een aanpassing of aan de geleidelijke slijtage van de motor.: Cry:


Om je vervuiling te verbeteren, zoals ik je hierboven heb verteld, zou je je ontsteking moeten verbeteren. Wanneer u kilometers hebt, begint de ontsteker te rotzooien en de voorwaartse curve (mechanisch) maakt gemakkelijk uitstapjes voorbij toleranties + hysteresisproblemen. Reproduceerbaarheid van de instellingen ???

Ik had een 4L-busje een paar jaar geleden, het kon niet helemaal direct gaan, het liep rond 90km / snelheidsmeter. Eenmaal gelanceerd en op temperatuur, was het nodig om terug te keren naar neutraal, het een goede boost van de vacuümversneller te geven en vervolgens opnieuw in te schakelen, en vervolgens bereikte het 110 km / u. l : Mrgreen: De oorzaak van deze operatie bleek op de dag dat ik de genoemde ontsteker door een minder sombere vervangen, de eerste keer dat de auto op volle snelheid reed. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten