snelheidsbegrenzer en consumptie

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/11/08, 01:05

:pijl: Ik heb het onderwerp diagonaal geveegd en ik denk dat je een erg "fundamentalistische" visie hebt op brandstofverbruik ... Ik heb ook zo'n periode gehad. : Lol:
Een vriend zei toen tegen me: "je kunt doen wat je wilt, je auto zal geen brandstof maken". : Arrowl:

We zijn niet alleen op de weg en het verkeer niet storen is net zo belangrijk als zuinig rijden. Overmatig zuinig rijden irriteert andere weggebruikers die u boos passeren door het dubbele uit te geven van wat u probeert te besparen...
Ik ben een fervent aanhanger van cruise control die op lange ritten voorkomt dat ik kramp krijg. Ik ben van mening dat veel mensen minder zouden verbruiken door een cruise control te gebruiken die, zelfs als hij accelereert op de beklimmingen, afremt op de afdalingen, wat veel bestuurders vergeten te doen.
De GPS maakt het mogelijk om meer te verbruiken door de bestuurder zo dicht mogelijk bij de toegestane limiet te laten afremmen.
:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
groar
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 02/11/08, 17:53
Plaats: Toulouse




par groar » 08/11/08, 03:43

Een links Beeld van een witte beer vanmorgen en een recht Beeld van een oude (gekke?) wetenschapper vanavond... Het is niet mijn dag!

citro: waar heb ik gezegd dat ik brandstof wil besparen tot het punt waarop ik mezelf toesta anderen te storen?
Ik zei in dit draadje dat:
brandstof besparen mag niet ten koste gaan van de veiligheid of hoffelijkheid.


Waar heb ik gezegd dat anderen brandstof moeten besparen?
Ze doen wat ze willen met hun geweten. Ik probeer het beste te doen voor mijn karma en de planeet van onze kinderen.

We hadden dit jaar van auto kunnen wisselen en een prius kunnen kopen zoals de Amerikaanse sterren, of een mini cooper zoals al die zweren... Ik ken iemand die een c3 kocht om groen te zijn ("Grenelle de l 'environment', blah... ). Toen ik hem naar zijn verbruik vroeg, wist hij het niet eens en wist hij niet eens dat zijn auto het hem kon laten zien, aan de andere kant kan hij elke ochtend met me praten over de laatste wetenschappelijke aankondiging die een revolutie teweeg zal brengen in de ecologie in 10 jaar.. Als je ernaar kijkt, blijkt dat het 6,6 L/100 oplevert, of 50% meer dan geadverteerd op het mooie ecologische label!!! Beeld

Ik nam de tijd om erachter te komen waar ik stond, om te zien hoe ik me kon verbeteren en om dit plan uit te voeren.
Als ik mijn lesje goed heb geleerd, absorbeert de planeet 1,8 ton CO2/jaar/persoon. Mijn gezin van 3 zit volgens mijn berekeningen op 5,1 ton CO2 met onze reizen (benzine...) en ons huis (elektriciteit, verwarming...). Op één jaar tijd bespaarden we simpelweg 1 ton CO2 in benzine (ecodriving) en 500 kg CO2 in elektriciteit. Beeld

Leuke opmerking van je vriend. :) . Wat mij betreft, elk molecuul CO2 dat ik niet uitstoot in de auto, zal evenveel dinosaurussap zijn dat nog wat langer in vrede zal rusten.

Ik doe niet zoveel lange ritten en tot nu toe heb ik nog nooit krampen gehad, de 15 minuten koffie/slaappauzes om de twee uur hebben me er altijd van gered. Ik weet niet wat ik zal kunnen verdragen als ik oud genoeg ben om een ​​ijsbeer of een oude wetenschapper te zijn...

Als ik het me goed herinner, toonde een Duits onderzoek aan dat het autosnelwegverkeer vlotter zou verlopen als 20% van de mensen de cruise control aan zou zetten, wat een hoop brandstof zou besparen. Als mensen het gedrag zouden kunnen vermijden dat tot verkeersgolven leidt, zouden we veel meer besparen in de stad: http://trafficwaves.org/

Nu kan alles wat ik je net heb verteld in de prullenbak worden gegooid (zonder de verkeerde kleur van het deksel te krijgen), want als 80% van de Fransen denk ik dat ik beter rijd dan 80% van de Fransen Beeld

Allez Beeld en welterusten tlm... Beeld

Denis.
0 x
ecodriver en ecomodder:
megane 1.9 dT 1997: 3.8 L / 100 in plaats van 6.7
schilderachtige 1.9 dCi 2001: 4.9 L / 100 in plaats van 5.9
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/11/08, 14:40

:pijl: Ja goed
Dat alles om te zeggen dat ik mijn voertuigverbruik registreer sinds 1978, de tijd van de nationale campagne "Chassons le Gaspi".
Beeld
Ik had toen nog geen rijbewijs, ik deed het op de auto van mijn moeder in een reclameboekje dat tijdens deze landelijke actie werd verstrekt.
Later had ik mijn eigen auto's, ik ging verder op schoolschriften, daarna op de computer, in een spreadsheet.

De afgelopen jaren is mijn brandstofbudget met 10% gedaald, niet dat ik minder verbruik per 100km, maar ik rij gewoon minder... Ik denk erover om niet nutteloos te rijden...

Momenteel ga ik werken in een scooter wat neerkomt op 80Wh/km tegen 930Wh/km met mijn LPG auto.

Volgende week krijgt mijn vrouw haar elektrische auto, ter vervanging van haar LPG-auto gelijk aan de mijne...
CO2 proberen we ook zo min mogelijk uit te stoten. :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/11/08, 17:02

groar schreef:[...] Ter informatie, degenen die erin slagen om de meeste brandstof te besparen, worden hypermilers genoemd en gebruiken de pulse&glide: ze versnellen en vertragen afwisselend, in plaats van een constante snelheid aan te houden. [...]
Hé, grappig, dat doe ik soms ook, als de omstandigheden het toelaten: weg in licht vals plat naar beneden, niet te veel mensen,...

Even accelereren tot 95 km/u, dan vrijuit tot de snelheid (stilletjes) zakt naar 85 km/u en dan weer...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 09/11/08, 18:54

NIETS met het onderwerp te maken

Gewoon een beetje vernederende ervaring

Voordat ik was 4 wielen Craysler V6 150 PK
Ik bezette de ruimte op de weg volgens mijn voertuig

Sinds ik een Chinese tweewieler ben, schreeuw ik mezelf uit voor mijn niet-knipperen, mijn afwijkingen naar links, mijn gebrek aan respect voor tweewielers, mijn toereikendheid

Nu ik op twee wielen zit, aarzel ik niet om de verzoenende automobilist te begroeten, zachtjes te schreeuwen tegen de onherleidbare bij het rode licht

Kortom, ik bekritiseer mezelf


: Mrgreen:

En nu eten

Wees klaar ... Morgen ... is een nieuwe dag
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/11/08, 21:39

bpval schreef:Sinds ik een Chinese tweewieler ben, schreeuw ik mezelf uit voor mijn niet-knipperen, mijn afwijkingen naar links, mijn gebrek aan respect voor tweewielers, mijn toereikendheid

Nu ik op twee wielen zit, aarzel ik niet om de verzoenende automobilist te begroeten, zachtjes te schreeuwen tegen de onherleidbare bij het rode licht

Kortom, ik bekritiseer mezelf

Goed punt, ik vraag me af of een "initiatie in het rijden op 2 wielen" niet moet worden geïntegreerd in de praktijk van het autorijbewijs...
Wat mij betreft, hoewel ik al sinds mijn 12e motor rijd, ben ik op 21-jarige leeftijd geslaagd voor mijn motorrijbewijs (3 jaar na het autorijbewijs)... Ik besefte op dat moment dat ik een publiek gevaar vormde voor motorrijders en andere weggebruikers... :schok:

Het probleem is dat je je behoorlijk onkwetsbaar voelt in een auto... op een motorfiets moet je oppassen voor alle valkuilen van de coating (witte strepen, putdeksels... :schok: ) maar daarenboven moet je rekening houden met andere gebruikers en hun soms onverwachte trajecten...
Dit was de beste rijles die ik heb gekregen... leren anticiperen op mijn trajecten, maar vooral anticiperen op de fouten van anderen...
Voorlopig ben ik nog heel. 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/11/08, 22:36

JCV29 schreef:


Door afhankelijk van de omstandigheden de begrenzer of de regelaar te gebruiken, merkte ik dat de gebruikte overbrengingsverhouding (3e, 4e of 5e) invloed had op het verbruik.

Voorbeelden:

Autosnelwegregelaar bij 110 km/u, op vals plat, lager verbruik in 4e dan in 5e bergopwaarts en lager verbruik in 5e dan in 4e bergafwaarts.


het is zeer relevant.

Ik had (1981) een "formele E" Passat, uitgerust met een momentane verbruiksindicator: toen we hem gebruikten, was hij echt heel effectief.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/11/08, 23:01

elephant schreef:Ik had (1981) een "formele E" Passat, uitgerust met een momentane verbruiksindicator: toen we hem gebruikten, was hij echt heel effectief.

Op de Citroëns van de jaren 80 was er een econometer, in feite een depressiesensor die op het dashboard het belastingsniveau van de motor weergaf dat overeenkwam met de depressie bij de inlaat.
Dit rijhulpmiddel was inderdaad zeer effectief. 8)
Fiat heeft het ook op verschillende modellen geïntegreerd, hetzij in de vorm van maanindicatoren, zoals bij Citroën, hetzij in de vorm van een analoge naaldindicator, naar mijn mening minder effectief.

Het lijkt mij dat de Volkswagen "Formel E" een specifieke versnellingsbak had met een 5e versnelling voorzien van een vrijloop... zou u dit kunnen bevestigen. :?
Ik hoorde dat klanten dit gevaarlijk vonden omdat het voertuig toen zonder motorrem stond. Dit zou de reden zijn geweest voor het afschaffen van de "Formel E" door VW.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten