De watermotor van Mr Gaston

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/07/07, 18:56

Bonjour à tous

De injectie van water in een motor dateert dus van vóór 1900, omdat op de internationale universele tentoonstelling van 1900 de Banki-motor al in de handel wordt gebracht enz.

Hij wordt niet gepresenteerd als de eerste die deze technologie gebruikt.

Heeft iemand ontdekt dat de uitvinder, de 1 °, een brandstof + watermotor heeft gebouwd?
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
LAUVERGNAT
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 15/07/07, 22:32




par LAUVERGNAT » 15/07/07, 22:58

hallo allemaal

Ik ben hier nieuw voor forum die ik net heb ontdekt met dit onderwerp, omdat ik gepassioneerd ben door vaste motoren.

Ik wil je wat details geven over motoren met waterinlaat. dit principe is, zoals sommigen hebben gezegd, heel oud. inderdaad, de allereerste gasmotoren gebruikten dit principe. anderzijds heeft de watervoorziening absoluut niets te maken met een panthonesysteem. Door water toe te voegen aan de cilinder kan de drijfkracht worden gebruikt die wordt gegenereerd door de verdamping van het water. en dezelfde schoten koelen de gassen. wanneer de prestaties worden verbeterd, blijf ik verbaasd.
van mijn kant heb ik een internationale harverster model M-motor die watervoorziening gebruikt. het systeem is allemaal dom:

de drie knoppen zijn regelbare stromingsmondstukken.
het gasmondstuk is het gasmondstuk dat alleen wordt gebruikt om de motor te starten. het zijn in feite benzinemotoren en een benzinemotor kan niet direct vanuit benzine koud worden. we starten het met benzine, zodat het verwarmt en vervolgens kan worden omgezet in benzine. het jetmondstuk is het oliemondstuk en het mondstuk wat delui van het water. de drie sproeiers geven rechtstreeks in de inlaatpijp. het is nog steeds erg rustiek.
hier is hoe een begin. open de gassproeier en houd de andere twee gesloten. de motor start en na een paar minuten begint het te falen. het is dan noodzakelijk om de rijkdom van het mengsel te vergroten door het mondstuk iets meer te openen om terug te keren naar een normale werking. dit komt omdat de motor te heet is, zodat de brandstof verdampt en meer ontsteekt. wanneer het niet langer mogelijk is om het in benzine te veranderen, openen we het oliespuitstuk en sluiten we al dat benzine, de motor bevindt zich in zijn normale werkingsregime.
het feit dat de motor op olie draait, moet gepaard gaan met zeer hoge temperaturen in de cilinder of de waterinlaat om de gassen te koelen.

Ik hoop dat mijn uitleg vrij duidelijk is. aarzel niet als u nog andere vragen heeft.

philippe
0 x
LAUVERGNAT
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 15/07/07, 22:32




par LAUVERGNAT » 15/07/07, 23:09

gewoon weer een kleine precisie. van geheugen de eerste motor die de watertoevoer gebruikte, is de Hugon-motor die dateert uit 1861. wetende dat de eerste industrieel gebruikte gasmotor de motor lenoir en datum 1860 is.

philippe
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/07/07, 00:26

Dag

Bij lage belasting kan de olie geschikt zijn, zonder al te veel zelfontbranding
maar naarmate de belasting toeneemt, verhoogt de vulling ook de druk in compressie, er is een risico op zelfontbranding met zware brandbare stoffen, de injectie van water maakt het mogelijk om de temperatuur aan het einde van de compressie te verlagen en te laten werken op zijn normale ontsteking.

Er mag niet worden vergeten dat de kwaliteit van de lampolie op dit moment van week tot week varieerde, afhankelijk van de bron van levering en opslag.
(nu al om benzine een maand 6 in een tank te houden, zakt zijn octaan snel)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 16/07/07, 10:08

Hallo lauvergnat en welkom bij de forum !

lauvergnat schreef:Ik hoop dat mijn uitleg vrij duidelijk is. aarzel niet als u nog andere vragen heeft.


Van mijn kant wil ik meer weten over wat zich aan de andere kant van de knoppen bevindt, de binnenkant van de inlaatpijp (foto?).

Ook op de drukmodus van vloeistof 3. Injectie van perslucht in de tanks, 3 afzonderlijke pompen?

Als ik de tanks met water en kerosine zag, begreep ik nog steeds niet waar de benzine vandaan kwam.

Bij voorbaat dank.

NB Om foto's op de forum zie hier:
https://www.econologie.com/forums/comment-me ... t1176.html
0 x
LAUVERGNAT
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 15/07/07, 22:32




par LAUVERGNAT » 16/07/07, 20:55

om te beginnen gebeurt alles bij atmosferische druk zoals in een carburateur. op een van de schema's op de voorgaande pagina's gaf de auteur een compressor aan, in feite is het gewoon een pomp om de olie naar de carburateur te brengen omdat de tank onder de motor zit.
daarna werkt het precies zoals een klassieke carburateur. het is de verdieping in de inlaatpijp die brandstof en water door de sproeiers trekt.

inderdaad, er is geen tank benzine, omdat de motor heel weinig verbruikt van het feit dat het eenmaal in olie verandert. in de carbu is er een tank een beetje groot of we stoppen een benzine voor elke start.

dit weekend doe ik een tentoonstelling met deze motor in high loire, als er sommigen zijn die willen komen kijken, zal ik ze graag laten zien. Ik zal tegelijkertijd foto's maken.

goede meditatie
philippe
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/08/07, 18:11

Flytox schreef:Midden in de restauratie van oude mechanica zit het vol met kenners, ik zal proberen voor de motor van de heer Gaston / Crispus te zien of iemand precieze informatie heeft.


Ik denk dat het 1ere is om te doen!

Om precies te weten wat deze machine was, waarvoor deze werd gebruikt en hoe water nuttig was voor de werking ervan. De wereld van verzamelaars is een kleine wereld met veel kennis, ik denk dat het vrij eenvoudig zal zijn om meer nauwkeurige informatie te krijgen ...

In feite geloof ik alleen in 1/2 tot 100% water, niet dat ik twijfel aan de goede trouw van meneer Gaston maar met alle geruchten en legendes die rond de beroemde watermotor circuleren ... meer dan blijkbaar was het een militaire motor daarom gebruikt door "veel" mensen ... en vooral "gevangen genomen" door de vijand. Als we de strategische impact kennen die energiebronnen hebben in het geval van een conflict, bestaat er een sterke twijfel dat zo'n "water" -motor (100% bedoel ik) werd gebruikt op het slagveld ...

Tussen waterdoping en watermotor is de marge in de hoofden van mensen vrij laag ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/08/07, 18:13

zac schreef:Ik test niet met gecompliceerde machines, maar drie neus gewend aan de O3 zeggen hetzelfde en het prikt in de ogen als het zwembad.


Dat dacht ik ook ... met een beetje zwavel ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/08/07, 18:17

Flytox schreef:Terwijl hij opnieuw in gesprek was met de penningmeester van de "Quercynoise vereniging van oude mechanica" vertelde hij me dat er verschillende motoren uit het begin van de vorige eeuw zijn die worden blootgesteld en die werken ..... met een injectie van water .... .....


Dit is redelijker en ik denk, zoals André zei, dat het in wezen was om de variatie / slechte kwaliteit van brandstoffen van die tijd te compenseren (vooral in het geval van een conflict).

In die zin voegt het zich bij het werk van ingenieur Clerget van 1901 en presenteert het kort op dit document: Geschiedenis van waterinjectie in thermische motoren

Meer informatie over Clerget: http://fr.wikipedia.org/wiki/Pierre_Clerget et http://www.hydroretro.net/etudegh/moteu ... t130ch.pdf
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/08/07, 18:36

Christophe schreef:Ik denk dat het 1ere is om te doen!


Oeps, ik had het crispus-bericht aan het einde van de 3-pagina van deze pagina niet gelezen: https://www.econologie.com/forums/le-moteur- ... 99-20.html

Het is dus inderdaad een "beest" waterinjectiemotor ... Zoals wat geruchten snel gaan in de wereld van watermotoren ...

Dit maakt me des te woedend dat de injectie van water inderdaad al geïndustrialiseerd is (voor het grote publiek, dwz anders dan een zeer specifieke vechter of rally in applicatiestijl ...). .Werd het daarom verlaten, of liever niet meer gegeneraliseerd?

ps: uitstekende restauratie op 2-foto's van crispus ... en een dikke proficiat voor dit onderzoek!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 268-gasten