De watermotor van Mr Gaston

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 14/05/07, 12:40

Super restauraties! Is je vriend een verzamelaar?

Hallo Bham

Ja, het is min of meer zijn taak, hij repareert alle oude en mooie mechanismen die bij de hand komen met een bepaald talent.

De 'brandweerwagen' is nog mooier dan op de foto.
Hij verhuurt het soms voor tentoonstellingen.

Ik probeerde hem te vertellen dat hij heel blij met mij zou zijn, als er bijvoorbeeld ruimtegebrek zou zijn, wat zouden we dan niet doen om je van dienst te zijn... maar hij vertelde me dat hij wel rond zou komen.... ..snuiven : Mrgreen:

Midden in de restauratie van oude mechanica zit het vol met kenners, ik zal proberen voor de motor van de heer Gaston / Crispus te zien of iemand precieze informatie heeft.

Econologiquement jouwe.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 14/05/07, 13:54

Hallo en bedankt Flytox,

Prachtige beelden. In het echt moet het nog beter zijn...

Als ik terugkom, zal ik de tijd nemen om het te verwijderen om te zien of er een gieterijmerk is zoals op uw motorpomp.

Dit zou echt kunnen helpen...

Een Quanthomme-lezer-bijdrager denkt dat hij lang geleden dezelfde motor heeft gezien als de heer Gaston. Hij zal proberen zijn spoor te vinden.

Heeft iemand enig idee wat de geur van uienhuid is als je op water loopt? Het doet me denken aan Chambrin die beweerde "onbekende" moleculen te hebben gevonden door uitlaatgassen te analyseren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 06/06/07, 21:28

Bonjour à tous,

Een lezer van Quanthomme vertelde me net dat deze motor (of een vergelijkbaar model) 91 jaar geleden aanwezig was op het Locomotion Festival in La Ferté Allais (2).

De kans is groot dat hij dit weekend van 9 en 10 juni 2007 weer wordt gepresenteerd (en waarschijnlijk in werking).

Van mijn kant ben ik niet beschikbaar, maar als sommige inwoners van Ile-de-France zouden kunnen verhuizen:

Om de affiche te zien

Lees het programma in pdf

Het zou nodig zijn om aan de zijkant van de landbouwmachine te snuffelen, deze motor drijft waarschijnlijk een zagerijmachine aan.

Goed weekend voor de gelukkigen die er kunnen komen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 06/06/07, 21:48

Crispus schreef:Heeft iemand enig idee wat de geur van uienhuid is als je op water loopt? Het doet me denken aan Chambrin die beweerde "onbekende" moleculen te hebben gevonden door uitlaatgassen te analyseren...


welkom

Ozon??????????

Ik test niet met gecompliceerde machines, maar drie neus gewend aan de O3 zeggen hetzelfde en het prikt in de ogen als het zwembad.

Ik weet dat het geen wetenschappelijke benadering is; maar de man die het vuur ontdekte had beslist geen thermometer nodig om te ontdekken dat het brandde.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/06/07, 23:18

Hallo Crispus

Crispus schreef:Om de affiche te zien

Lees het programma in pdf

Het zou nodig zijn om aan de zijkant van de landbouwmachine te snuffelen, deze motor drijft waarschijnlijk een zagerijmachine aan.


Er is ook dit:
https://www.econologie.com/fichiers/partager/vielmeca.bmp
Om uw motor te volgen. (Wat mij betreft, ik heb nog niets gehoord van mijn verzamelaarvriend).

De penningmeester van de "Quercynoise Association of Old Mechanics" vertelde me dat ze niet racistisch waren over de mechanica die getoond moest worden en dat andere mechanica, Pantomized gedoteerd enz... heel goed naast de tractoren uit die tijd enz. zouden kunnen verschijnen. Het staat hierboven allemaal een feest van mechanica.

Het kan een idee zijn om te ontwikkelen om het grote publiek ervan bewust te maken dat we anders kunnen tanken....

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/06/07, 19:11

Bonjour à tous

Nog hierover:
https://www.econologie.com/fichiers/partager/vielmeca.bmp

http://www.vieillesmecaniques.com/index.html

Terwijl hij opnieuw in gesprek was met de penningmeester van de "Quercynoise vereniging van oude mechanica" vertelde hij mij dat er verschillende motoren uit het begin van de vorige eeuw staan ​​tentoongesteld en die werken.....met waterinjectie... .. ....het is niet de motor van het rotofil-type, maar eerder een groot beest dat 4 of 5 ton weegt.

Hij beloofde mij de documentatie... Maandag misschien?

Voor het festival is het best leuk....het eindigt laat (nee, vroeg...) na lekker, min of meer dronken eten en niet in de trieste vorm...

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 09/06/07, 18:07

Bonjour à tous,

Vanmiddag ontving ik foto's van de heer Bailly, een trouwe Quanthomme-experimentator, die naar La Ferté Allais kon gaan. gelukkig man : Cheesy:

De motor in kwestie is relatief "gangbaar", hij komt van een bekende fabrikant van landbouwmachines: International Harvester, Chicago. En niet uit Engeland, zoals mij werd verteld.

Er zijn twee exemplaren tentoongesteld, de ene vrijwel identiek aan "de mijne", de andere in werking maar vertoont blijkbaar kleine variaties.

Beeld

Er is ook een exemplaar (onvolledig) te koop.

Als je morgen nog niet weet waar je heen moet, is dat nog steeds mogelijk.
Het is de reis waard gezien de kwaliteit van de tentoongestelde machines.
Persoonlijk ben ik boos omdat ik niet kan bewegen...

Een deel van de informatie die ik heb doorgegeven klopt, helaas voor 100% waterwerking : Cry: : Cry: : Cry:

De exposant die zijn motor laat draaien, start deze met benzine en schakelt vervolgens over op kerosine met toevoeging van water. Deze persoon was op de hoogte van het gerucht rond deze motor, maar heeft deze nooit op 100% water kunnen laten draaien. Als u de olietoevoer afsluit, stopt de motor.

Aan de andere kant maakt het toevoegen van water de motor veel stiller.
je zou hem moeten opladen om te weten of het vermogen ook wordt vergroot.

Ik ben een document aan het voorbereiden waarin wordt samengevat hoe het werkt. Na goedkeuring door mijn nieuwe “informant” zal ik dit nieuwe document online zetten.

Laat dit ons niet ontmoedigen in deze zoektocht naar de energetische graal.

Bij gebrek aan de verhoopte primeur is hier tenminste één extra voorbeeld om toe te voegen aan Christophe's lange dossier over waterinjectie, als een al lang bestaande "bewezen" oplossing door fabrikanten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/06/07, 22:08

8) Bedankt Crispus, prachtig beeld, deze machine ziet er geweldig uit!

Een compleet technisch dossier is welkom, vooral de waterwerking.
Komen we dichter bij Pantone, Pogue, Chambrin..., is er een reactor? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 09/06/07, 22:36

Citro schreef:8) Bedankt Crispus, prachtig beeld, deze machine ziet er geweldig uit!

Een compleet technisch dossier is welkom, vooral de waterwerking.
Komen we dichter bij Pantone, Pogue, Chambrin..., is er een reactor? :?


Ik doe een oproep!

Ik mis een cruciaal element: een foto van de binnenkant van de beroemde "doos" met 3 knoppen (benzine/water/kerosine voor de nieuwsgierigen :D ).

Het zou mij niet verbazen als ik daar een spiraalvormige stroom zou aantreffen (het is een obsessie!).

Maar we zouden daar ook injectoren kunnen vinden omdat de 3 vloeistoffen onder druk staan... Details aan het einde van dit artikel.

Kortom, als morgen iemand zich kan vermaken en ons prachtige foto's of zelfs adressen van liefhebbers kan bezorgen... Aarzel niet!
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 12/06/07, 00:17

Citro schreef:Een compleet technisch dossier is welkom, vooral de waterwerking.
Komen we dichter bij Pantone, Pogue, Chambrin..., is er een reactor? :?


Ik sta nog steeds op het hek. Iemand is de exposant van de gerestaureerde machine op het spoor. Ik hoop dat hij ons meer kan vertellen.

Om samen te vatten wat ik heb begrepen over hoe het werkt, ziet het er als volgt uit:

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 228-gasten