Stirling in warmtekrachtkoppeling

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Dearcham
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 105
Inschrijving: 29/10/03, 23:55




par Dearcham » 18/03/04, 09:40

Hier is een draad (rij voor anglofoben, ik denk altijd aan een spies dit woord ...) gevonden op forums door 13millenium /notre-terre.info

Auteur: lool
Datum: 03-03-2004 09: 23

> Serieus, een principe dat reflectie verdient, is volgens mij
> let op, de Stirlingmotor. Ik heb nog steeds twijfels, want
> niemand is in staat geweest om een ​​'industrieel' model te maken
> concurreren met een benzine- of dieselmotor.

Niet waar ... onderzeeërs varen met stirlingmotoren.

Elke technologie heeft zijn voor- en nadelen, het grote voordeel van stirling is de onafhankelijkheid van de energiebron.

Wanneer de pantone-carburateur werkt, gaat het vooral om depollutie en winst in efficiëntie.

Ter informatie, Duitse vliegtuigmotoren uit de laatste wereldoorlog hadden een waterinjectiesysteem voor mijn "booster" dat het principe niet nieuw is.

Nog een interessante motor: de quasiturbine
zie http://quasiturbine.promci.qc.ca/


Auteur: Ugo (13millennium.com)
Datum: 03-03-2004 11: 16

Ik vond eigenlijk informatie over de stirling waaruit bleek dat het met succes werd gebruikt in militaire onderzeeërs, na de dieselmotoren van de Tweede Wereldoorlog en vóór de kernreactoren.

Er zijn ook prototypes van stirling die zijn aangesloten op een zonneconcentrator. De zon levert daarom door concentratie de energie van de motor die deze omzet in mechanische energie die elektriciteit aantrekt, en dit met een rendement dat veel beter is dan fotovoltaïsche cellen. Behalve dat het duidelijk meer lawaai maakt.

--------------------------------------------- http: // 13millennium .com, Planetological Encyclopedia


Auteur: Koen
Datum: 03-03-2004 11: 53

Ik zag niets van het geluid. Dit prototype blijft een prototype en kost 30.000 € HT (voor een 9KW-motor), wat een beetje duur is voor individuele doe-het-zelvers. Deze machine heeft duizenden uren op de meter en heeft een hoger vermogen dan fotovoltaïsche energie (geleverde hoeveelheid elektriciteit per afgedekte vierkante meter).

Het is ook ideaal voor co-generatie. Vandaag hebben we de keuze tussen een zonnepaneel (~ 850Wc / m2) of een fotovoltaïsch paneel (~ 150Wc / m2). Met een warmtekrachtkoppelingsmotor hopen we te kunnen 'extraheren' over 250Wc elektrisch en 600Wc thermisch.

Bovendien bedekt een dergelijke installatie (maar niet parabolisch) een oppervlak door een schaduw te projecteren, waardoor plotseling een cultuur eronder mogelijk wordt.

Koen


Auteur: Koen
Datum: 04-03-2004 09: 45

De heliostatensystemen die momenteel in gebruik zijn of parabolen concentreren, bezetten het grondoppervlak. Vanwege hun constructie hebben ze bijna dezelfde visuele impact als een windturbine.

Een platte heliostaat lijkt meer op een veranda-dak. Dus op sommige plaatsen, bijvoorbeeld in de buurt van de Middellandse Zee, worden sommige gewassen onmogelijk (althans zonder zware irrigatie) omdat de zon te fel schijnt. Een vergelijkbare rol wordt gespeeld door palmbossen in woestijngebieden.

Dus een dergelijke structuur zou de grond onder de structuur bruikbaar voor andere doeleinden laten. Niet noodzakelijk voor tuinieren, een tuinhuisje, een terras of enig gebruik.

Dit alles is slechts een idee, dat het verdient om verder te gaan dan het mecano-model.

Koen


Auteur: Koen
Datum: 08-03-2004 11: 52

Ik denk erover na en ik werk eraan - voor het heliostatische gedeelte.

Ik ben nog steeds op zoek naar een 'efficiënte' manier om de warmte die ik krijg om te zetten in elektriciteit. Een "kleine Stirling-motor" explodeert mijn onderzoeksbudget.
Ik wilde een stoomturbine, maar deze begint bij 5 MW enz. Enz.

Mijn laatste idee is een set van drie machines: een compressor, een persluchtmotor en een alternator. De compressor zou een eerste compressiefase bieden, de zonnewarmte zou een tweede fase bieden en het geheel zou dan ontspannen in de motor, wat het werk zou doen dat nodig is voor de compressor en de generator.

Ik ben er echter niet van overtuigd dat dit systeem nuttige stroom kan leveren met acceptabele prestaties en voor een acceptabele prijs.

Koen
0 x
Dearcham
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 105
Inschrijving: 29/10/03, 23:55




par Dearcham » 18/09/04, 23:12

Ik wilde alleen maar getuigen van wat ik een stirling zag draaien met een zonneparabool (ongeveer 10 m ^ 2 zelfgebouwd). Het speelgoed leverde 500W af, wat niet enorm is, maar interessant als je niet oplicht met halogenen door het hele huis.

Ik kreeg ook wat frisse contacten in de prachtige stad Nantes (de associatieve garage in de buurt van de Talensac-markt), waar iemand op het punt stond een marketingpakket te stirlen tegen redelijk lage prijzen (uit geheugen getest 2000 euro-uitrusting getest ) de site is nog niet bijgewerkt, maar ik zou rond half november nieuws moeten hebben.

Econology is altijd onderweg voor u :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 400-gasten