Consumptie en bandenspanning: over-inflatie up?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 08/12/10, 09:51

chatelot16 schreef:maar ik vond gewoon dat mijn Citroën GS met hoge en smalle wielen houdt veel beter in de regen en sneeuw dan andere auto bredere banden

Het is heel duidelijk aqua schaven! Meer een band smaller water gemakkelijk aan elke zijde evacueren


Je GS's hadden smalle banden omdat ze lichter waren dan de huidige auto's.
Maar als je huidige auto's met smalle banden monteert, heb je natuurlijk geen aqua/snow-planning meer, maar hou je de weg toch niet vast...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 08/12/10, 11:58

Flytox schreef:De grote wielen vervagen beter dan kleine wielen (zoals Austin Mini : Mrgreen: ) De slechte kwaliteit van schorsingen en vooral op gedegradeerde coating ..... anders had ik ook zien waar het verschil is.
Grote wielen vergroten ook het contactoppervlak met de grond (door de kromtestraal op het contactpunt te verkleinen), vandaar de mode voor steeds grotere wielen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/12/10, 12:13

Precies. De grote diameter maakt een gelijkwaardig contactoppervlak mogelijk met een kleinere breedte (dus veel betere waterafvoer voor hetzelfde profiel en dezelfde slijtage natuurlijk)

Het was, met een niet te opgepompte band, een van de sleutelelementen van het legendarische rijgedrag van de 2CV, GS, etc... Ave allemaal hetzelfde, de vering, het gewicht, de platte motor, etc... Het is een geheel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/12/10, 22:20

Did67 schreef:Het was, met een niet te opgepompte band, een van de belangrijkste elementen van het legendarische rijgedrag 2CV, GS, etc... Ave allemaal hetzelfde, de vering, het gewicht, de platte motor, etc... Het is een geheel.


De wegligging van de 2CV.... Het is inderdaad de enige auto die ik ken die de stand van de linker buitenspiegel kan veranderen door simpelweg heftig naar rechts te draaien... : Mrgreen: Zeelieden hebben het altijd verward met een boot als de zee ruw is. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

oppompen met band met motor




par Oli 80 » 16/01/11, 00:51

Goedenavond, hier op wat ik kwam ik wist niet eens dat het bestond http://www.lagitane.com/boutique/collec ... 72181.html

er met manometer op ebay
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/G-H-Meis ... ccessories

Chinese blijven de inflator te vervaardigen http://www.china-tiregauge.com/products ... 21705.html

in feite zoals reeds onder een stekker moet worden gehaald en de punt die in plaats vervolgens de slang het andere uiteinde op de band wordt geroteerd en het stationair
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/01/11, 09:42

Dus we blazen op met lucht + benzinedampen. Ik weet niet zeker of het rubber van de band en of het ventiel de grap lange tijd erg op prijs stellen....het is een oplossing, gewoon om niet vast te komen te zitten op een onmogelijke plek. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 16/01/11, 10:20

Yep, yep, yep ...
Een balg, het is niet duurder (Chinese versie) of een beetje duurder (Michelin * view) maar in ieder geval geen gas verliezen!
En vertel me niet dat het is meer vermoeiend! Voor demonteren een kaars, het is niet altijd gemakkelijk, noch schoon! : Lol:

* http://www.norauto.fr/Acheter-Pompe-a-pied-Michelin-avec-mano/Outillage-depannage/Crevaison-Gonflage/167992-NorautoSI-/1.html
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

bougie-inflator




par Oli 80 » 16/01/11, 11:21

Hallo, toen ik dit op het net vond terwijl ik toevallig naar oude voorwerpen zocht, vond ik dit systeem ook gevaarlijk, benzinedampen vermengd met lucht in een band sturen of om iets anders op te pompen, zoals je kunt zien in de ebay-link op de instructies van de inflator, kortom ik wist niet eens dat dit soort accessoires konden bestaan

om dit soort dingen te kopen moet je echt de moed hebben om gevaarlijk te leven, bovendien maken en verkopen de Chinezen deze inflator nog steeds

de voet- of handpomp blijft het essentiële hulpmiddel om in de kofferbak van uw auto te bewaren
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh

Re: bougiepomp




par bamboe » 16/01/11, 11:30

Oli 80 schreef:om dit soort dingen te kopen moet je echt de moed hebben om gevaarlijk te leven, bovendien maken en verkopen de Chinezen deze inflator nog steeds

Ja, het voordeel is dat de bullshit opgelost moet worden met dit soort systemen : Cheesy:
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 16/01/11, 12:00

De verbrandingsopblaasmodus is een D-systeem wanneer u geen inflator heeft, maar een brandbaar product en een aansteker...

Sommigen doen het met remmenreiniger in sprayvorm.

Voorbeeld 1: autoband
Voorbeeld 2: vrachtwagenband

Persoonlijk raad ik deze techniek niet aan omdat er een risico is op brandwonden (van de band en de man), en de druk van de band enorm kan worden, totdat deze barst/onomkeerbare vervormingen hier.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 238-gasten