Consumptie en bandenspanning: over-inflatie up?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 06/12/10, 16:35

Bovendien denk ik eraan te herinneren dat een organisme als "wat te kiezen" banden van merken had getest en "trucmachin" gemaakt in ...

Welnu, het verschil in slijtage maakte merkbanden winstgevender! (prijs / mijlenratio).

Aangezien een persoon geen algemeen karakter heeft, ben ik het met je eens dat mijn schoonbroer, een voorzichtige bestuurder, een soort onbekend submerk had opgezet in Taiwan (een half dozijn jaar geleden). en was klaar in de set!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/12/10, 17:15

het is niet alleen de slijtage die telt voor een band! een goede band die de weg draagt ​​en lang meegaat, is niet noodzakelijk de beste wegligging

een zeer zachte rubberen band zal een betere wegligging hebben op natte wegen, sneeuw en zelfs ijs ... maar zal op volle snelheid slijten

voor mij is de oplossing om een ​​goede grip te hebben op nat wegdek, zelfs met een harde band, smalle wielen met een grote diameter, stijl 2cv
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 06/12/10, 19:01

Traplines voor iedereen

Het plaatsen van kwaliteitsbanden op een auto is het begin van gezond verstand ... een auto, het is duur en het moet (in principe) respecteren en duren ...
Het moet ook een plek zijn die iets veiliger is dan de straat.
Natuurlijk zal ik niet toegeven aan merken die mijn voorkeur hebben, ik heb de economische Michelin-test getest, ik zal er geen meer van maken!
Ja, ze zijn resistent, ja we winnen deuntjes, want ja, we verbruiken minder, maar in de wegligging in de regen is er geen foto en droog ook, als Tophe in orde is.
Bij het volgende bericht geef ik mijn favoriete merk, maar ach we zijn er niet om de banden te promoten, maar om te praten over veiligheidsbeleving en daar te veel opgepompte banden met 3-balk van goede avond de schade, het is geen racegame!
Econology is ten koste van alles niet gelijk aan woedende gekte van de economie!
Het is noodzakelijk om de veiligheid eerst te behouden en de veiligheid te waarborgen.
De zachte banden houden oneindig veel beter, ongeacht het klimaat, als ze een goed ontworpen ontwerp hebben, de rest is ook gebaseerd op je rijstijl en je auto en ook je financiën.
Een goed advies is eerst en vooral, je hebt maar één leven en één gezondheid, er is geen ratagedeel mogelijk in de schappen van meerdere levens, je zit niet in een elektronisch spel en ik heb niet Ik wil je niet schrijven wat er gebeurt als we beter in staat zijn om te doen wat we graag doen, het einde van de elementaire les.
Geniet van het leven en wat het je biedt en stop met klagen over de prijs van dingen, als je een auto kunt veroorloven en ook je veiligheid en die van andere gebruikers aanneemt, heeft het geen prijs!

miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
FUX.
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 06/02/07, 18:40




par FUX. » 06/12/10, 23:33

Hallo iedereen,

De gebruikelijke econologen debatteren droog, des te beter leren we veel interessante dingen! Maar soms lijkt het me een perfectionistische chill bij de limiet van paranoia.

Ik had low-end banden getest, nieuw, het rubber was hard en verlies van richting vrij snel, maar dat is een beetje verbeterd als ze eenmaal "klaar" waren (trouwens, het gerucht dat we het monteren van de nieuwe banden aan de achterkant leek mij verstandig). Eenmaal dood (~ 22 km) schakel ik over op Michelin-energie, de wegligging was veel beter, aan de andere kant was er slechts 000! de sudautals die ik had van OCCAZ met de carrosserie maakten meer dan 25 km met mij, hoewel het uiteindelijk beperkt was, een derde van een band was blaren en de andere op het schroot, de auto trilde veel maar niets brak (het was zeker dat het niet de race was). (bewerken: kleine precisie, het is geen enorme kubus maar een bijl)

Ik rol altijd overmatig opgeblazen op 0.3bars en in het algemeen, omdat ik niet hoef te remmen in bochten om opnieuw te moeten versnellen, de binnenkant van de band is eerder gegeten. Bovendien vroeg ik me af wat ecologisch meer winstgevend was.

Voor de supermarktolie die me ook verraste, maar 2-beheerders die veel scooters / bromfietsen / 50cc raken, vertelden me ook dat er meer risico was op verkrapping van de motor.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/12/10, 00:20

voor de banden moet je weten wat je wilt ... als je de economie wilt rijden, altijd ver van de grenzen van het weggedrag, kunnen we de banden kiezen die het minst

degene die de gewoonte heeft om als een gek te rijden, moet de beste band kiezen voor de weg, anders zou het gevaarlijk zijn, maar is het milieuvriendelijk om zo snel te rijden?

en er is niet alleen de kwaliteit van de band, er is ook het ontwerp van de auto ... met een groot en smal wiel vind ik het beter, zelfs met slechte banden, dan met de auto klein en breed wiel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 07/12/10, 03:03

FUX. schreef:supermarkt olie

Het is beter om regelmatig de olie te verversen met basisolie dan olie voor F1 te kopen die je gezien de snelheidslimieten niet hoeft te gebruiken, hetzelfde als je "economisch" rijdt ...
Bovendien moeten fabrikanten de Europese normen volgen ... Dus voor "standaard" oliën, ongeacht het merk, is het volgens onze apotheker kapwit, witte dop!

Voor banden neem ik Barum (onder het merk Continental). Zeer comfortabel en profielen bestudeerd door het masker. Geen zorgen voor dagelijks gebruik. Door tegens breekt de prijs het huis naar beneden.

Mebon, degenen die 'burgers' kopen om lokale industrieën te promoten, daar heb ik niets tegen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 07/12/10, 13:47

... en ik heb je het antwoord van Oiseautempête gestuurd door MP:

oiseautempete schreef:[...] de kwaliteit van de olie die nodig is, is sterk afhankelijk van de motortechnologie en het verversingsinterval ...
Zeker op basis motorolie een low-end verandert meestal de fabrikant aanbevolen (vooral bij het rijden in de stad en zelfs meer als driving economisch = begunstiging hoge belasting bij lage toerentallen en vervuiling), kunnen we inhoud een basisolieMaar je moet weten dat de fundamentele olie niet dezelfde prestaties als minder vloeistof te hebben: moderne motoren worden gebruikt om een ​​minimum van 5w40 oliën en steeds vaker 0w30 om het verbruik te verminderen.
De verkleinde motoren ondersteunen geen low-end-oliën omdat ze onder zeer zware omstandigheden werken ...
Voor kleine walsen gaat een basisolie bovendien niet omdat deze te snel wordt afgebroken (1an maximaal gebruik), terwijl een synthetische olie veel stabieler is in de tijd ...
De motoren die de minste tijd nodig hebben om het minste te verbruiken, zijn altijd op auto's die de maximale snelweg maken met hoogwaardige oliën ... bijvoorbeeld een vriend, monteur in de racerij, 750 000km ( meer 50% snelweg) met zijn CX turbo diesel (120cv) originele motor nooit geopend (handhaaft een normaal volgens boek behouden blijft), maar met olie Total 9000 5w40, meer vocht dan de fabrikant aanbeveling ( 10w50) ...

Het lijkt me allemaal heel eerlijk. Er zijn echter ‘economische’ oliën met verschillende vloeibaarheidsindices (je moet proberen ze te kiezen en te kopen als die er zijn ... omdat ze niet altijd beschikbaar zijn. Bovendien zijn er grote distributieketens. die hun producten testen en niets te koop aanbieden, in veel gevallen is het domweg een "majoor" die produceert voor een "geen naam" die je moet uitzoeken.)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/12/10, 19:37

chatelot16 schreef:en er is niet alleen de kwaliteit van de band, er is ook het ontwerp van de auto ... met een groot en smal wiel vind ik het beter, zelfs met slechte banden, dan met de auto klein en breed wiel


De grote wielen vervagen beter dan kleine wielen (zoals Austin Mini : Mrgreen: ) De slechte kwaliteit van schorsingen en vooral op gedegradeerde coating ..... anders had ik ook zien waar het verschil is.

Vooral omdat om te vergelijken, het nogal moeilijk is om de keuze van kleine of grote wielen op dezelfde auto te monteren. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/12/10, 01:51

het is moeilijk om de wielmaat te veranderen om dezelfde auto te proberen: het is zelfs verboden ...

maar ik vond gewoon dat mijn Citroën GS met hoge en smalle wielen houdt veel beter in de regen en sneeuw dan andere auto bredere banden

Het is heel duidelijk aqua schaven! Meer een band smaller water gemakkelijk aan elke zijde evacueren
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 08/12/10, 09:35

Ik gemonteerd mijn oude banden reizen eerste prijs bij 123pnneu Nankang ... € 48 geleverd aan moi..Je had nog nooit op deze auto band had kunnen ook duur met een dergelijke lange levensduur en hield ..J probeerde op mijn zx en op mijn nieuwe reis om de operatie te herhalen ... :| :| :| Naamloos crap .. (niet dezelfde tekening ...) op de droge onberispelijke natte we vragen ons af of we zullen slagen in het nemen van de geringste curve zonder uitglijden ... Op de sneeuw onberispelijk ... Onbegrijpelijk ..

Altijd licht overmatig opgeblazen van 0.2 naar 0.3 ... behalve in het geval van sneeuw ... of ik blaas op tot -0.5 ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 224-gasten