Consumptie en bandenspanning: over-inflatie up?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

inflator op de motor




par Oli 80 » 16/01/11, 18:52

indy49 schreef:Yep, yep, yep ...
Een balg, het is niet duurder (Chinese versie) of een beetje duurder (Michelin * view) maar in ieder geval geen gas verliezen!
En vertel me niet dat het is meer vermoeiend! Voor demonteren een kaars, het is niet altijd gemakkelijk, noch schoon! : Lol:

* http://www.norauto.fr/Acheter-Pompe-a-pied-Michelin-avec-mano/Outillage-depannage/Crevaison-Gonflage/167992-NorautoSI-/1.html

Goedenavond, het is waar dat de tijd om de bougie te verwijderen, fix het eindstuk en de pijp op zijn plaats en draai de motor en zwellen, met een pomp voet of hand was al lang klaar te blazen haar of zijn banden, bovendien moet het de motor beschadigen ten minste de cilinder die wordt gebruikt voor het opblazen

Beeld

dit model stamt uit de 60-jaren die ik denk
Dernière édition par Oli 80 de 20 / 01 / 11, 18: 45, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 16/01/11, 20:36

Hallo,

Ik heb een kleine vraag over de banden M + S met de richting van montage, ik denk dat niemand erover gesproken heeft, is het noodzakelijk om de pijl te interpreteren als draairichting of gevoel van wrijving?
Voor mijn voertuigen reden ik in de richting van wrijving en rij ik de banden AR fleche inversée. Ik specificeer niet-rijdende AR-wielen.
Zijn er volgers?

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/01/11, 21:12

Hallo Axeau

Voor een motorfiets geeft de richting van de pijl de draairichting naar voren. Voor een auto moet het merkteken zichtbaar zijn aan de buitenkant van de auto.

http://www.motoservices.com/accessoire- ... 08-228.htm

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 16/01/11, 22:06

Bedankt Flytox, dat is wat ik ook heb gezegd, maar ik wil meer weten.
Als de fabrikanten een gevoel van rotatie hebben gegeven, komt dat omdat er een verschil in adhesie tussen de ene richting en de andere moet zijn.
Kunnen we zeggen dat er 10, 15, 20% verschil is?
Hoe vonden ze het compromis tussen tractie en remmen?
Ik heb vaak met verschillende merken geëxperimenteerd zonder echt enig verschil te voelen door de richting van de aandrijfwielen om te keren.

A + jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 16/01/11, 22:45

In het droge kunnen er verklevingen een beetje anders zijn, maar niets bijzonders in klassiek rijden.

Het is vooral evacuatie van water dat kan eerlijk gezegd slecht zijn door de betekenis te misleiden omdat de sculpturen in een bepaalde betekenis worden bestudeerd om het water te evacueren.

Met andere woorden, aquaplaning gebeurt sneller als de band ondersteboven wordt gemonteerd.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 16/01/11, 23:24

Dus Remundo, je denkt dat het alleen wanneer de band het materiaal en de clip op de grond ontmoet dat het wordt geëvacueerd door een geoptimaliseerde vorm van de tekeningen, zonder dat er een hulpmiddel is van de wrijving zoals bij de tekening in rafters agrarische banden?

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/01/11, 00:40

het is net als de chevron van agrarische banden! op de droge weg is de grip hetzelfde op de plaats of ondersteboven

maar in de modder verandert het: in de goede zin verspreidt de V de molmol aan elke kant en het verstrikt in de grond minder diepe mol

met de v op de verkeerde manier brengt het de modder terug naar het midden van de band en stapt hij op niets

groot verschil tussen tractor en auto: in tractor willen we tractie vasthouden ... we geven niet om remmen ... met de auto zoeken we niet maximale efficiëntie bij het accelereren maar remmen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 17/01/11, 01:00

het zou lang duren om in een volledige cursus over banden te vertrekken.

Let op: de grip van spijkerbanden heeft niets te maken met wegbanden. De verbindingsmechanismen / band / grondsteun zijn niet hetzelfde.

Maar twee algemene ideeën:
1) banden zijn ontworpen voor een walsrichting dat bepaalde parameters optimaliseert: voornamelijk de drainage voor weggebruik, modder evacuatie en ijskrappen op trekkers of 4X4
2) op een droge en gladde ondergrond, de hechting varieert weinig als men de aanbevolen draairichting niet respecteert, en ongeacht de band (zoals Chatelot zegt).

De wetenschap van de band is zeer groot en belangrijke onderdelen moeten nog worden gewist en geëxperimenteerd, zelfs voor de professionals in de sector.

Dat gezegd hebbende, alles wat hier wordt gezegd, dient niet veel nut voor het dagelijks rijden met lambda.

In vergelijking met dit onderwerp gewijd aan bandenspanning, hoge druk
1) vermindert het verbruik,
maar
2) verstevigt de band
3 en heeft de neiging om de afhandeling te verlagen.

Laten we zeggen dat als u eco wilt rijden zonder te ver af te wijken van een "goed hechtende en schokabsorberende" band, zet tussen 25 en 50% meer dan de basisvoorwaarde : bijv. als de preco 2-balk zegt, stelt u 2,5 in op 3-balk.

Wanneer je een iets te hard opgepompte band "aan de basis" hebt, moet je langzamer rijden op trillende wegen (kwestie van comfort en behoud van de veringen), en de band niet verhitten door heftig rijden (snelwegrit op 160 km / u in de zomer bijvoorbeeld rodeo ...)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 17/01/11, 19:00

Hallo,

Ik blijf een beetje op mijn honger, wilde ik een beetje meer licht op dit onderwerp voor mijn cultuur te verhogen zonder in te gaan op hyper uitleg scientifiques.Donc als je links naar documenten, zal ik te raadplegen.

dank u jlg
0 x
moby25
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 396
Inschrijving: 10/01/10, 18:05
Plaats: Picardie, Somme (80)




par moby25 » 17/01/11, 22:25

Als de auto de grond verlaat, is hij te opgepompt : Lol:

ok :pijl:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 183 gasten