De thermokinetische compressor van Joseph Haiun

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/10/06, 17:03

Dag
Ben precies jouw vergelijking is verstandig (meer dan mijn uitleg) en juist de output van de turbines is hoger dan de zuigermotor met zuiger... Het is dus goed in "continu" dat de outputs beter zijn
...

Misschien op papier of theoretisch is het waar, tenzij het verloopstuk alle prestaties opeet. (er is een grote radiator om de versnellingsbakolie te koelen, dat zegt genoeg)
Maar de praktijkvoorbeelden die ik ken, een man hier niet ver vandaan heeft een PT6 turbine in een cessna 180 gemonteerd en het verbruik is vrij royaal aan kerosine, hij heeft wat aan autonomie verloren met dezelfde benzinetanks..
een ander geval op mijn stadsluchthaven nog een andere zet een Mazda-rotatiemotor in een Zenith CH250 het verbruik is veel hoger dan dat van een Lycomming 150HP en de motor is minder krachtig.
Ik weet dat je zulke grove vergelijkingen niet kunt maken, er zijn tal van andere factoren (de turbine is veel krachtiger dan de vergeleken zuigermotor en je kunt hem niet laten werken bij lage toerentallen.
De roterende Mazda heeft nog andere redenen waarom hij zoveel drinkt..
In de luchtvaart is verbruik één ding, maar autonomie is meer om rekening mee te houden.

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 05/10/06, 17:08

Ah, maar ik had het niet over het speelgoed dat op Cessna's past :D
Maar industriële gasturbines...

Maar zoals je zegt hebben deze vergelijkingen weinig betekenis!
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 08/10/06, 16:32

Crispus schreef:Nou, dat is merkwaardig: waarom is er geen grenslaag in turbulente stroming? Betekent dit dat de vloeistof die in contact komt met de buis niet langer vertraagt ​​als deze ronddraait? Denk zelf na voordat u Michel Chevalet op zijn woord gelooft...

Dit komt omdat hij vergat te specificeren dat het feit dat hij draait MHD creëert die elke wrijving tegen de muur opheft, dus snelheid tegen de muur = gemiddelde stroomsnelheid : Mrgreen: , maar in dit geval zou de warmte alleen worden overgedragen door straling (geen wrijving = geen geleiding)
zou het mogelijk zijn voor de MHD om alles te doen "schijnen" de warmte in het water van het verwarmingslichaam zodanig dat de uitlaat er kouder uit kan komen dan het watercircuit: moeilijk voor te stellen toch? :?
vooral omdat de snelheid van de gassen in deze spiraalvormige buizen hoog is, de kinetische energie + latente warmte constant is, zijn deze gassen daarom minder heet dan bij verminderde snelheid

hoe kunnen ze hun "minder warmte" in deze wisselaar geven, en eenmaal uit deze wisselaar, neemt de snelheid af, wordt de kinetische energie weer deels warmte (en deels druk) en verlaat deze pas bij 25°C

Zou het kunnen dat er iets anders wordt uitgewisseld waardoor :?

zoals je bijvoorbeeld zegt:
Crispus schreef:Aan de andere kant kan ik dat wel zeggen

deze wisselaar werkt als de reciproque van een Pantone-reactor :

Warmte verleent kinetische energie aan alle moleculen, en als de vortex voldoende geïoniseerd is (warmte is een goede manier om dit te doen),

de meeste van deze kinetische energie wordt overgedragen buiten de vortex omdat de hoeksnelheid is daar constant en dus de tangentiële snelheid groter dan de omtrek:

Vmaximum => [mV²/2] maximaal

Deze energie wordt omgezet in warmte door de wrijving van de ionen tegen de wanden van de buizen. De Lorentzkracht wordt toegevoegd aan de middelpuntvliedende kracht om de kwaliteit van de wrijving te verhogen. Vervolgens geeft het metaal van de buis op zijn beurt de warmte door aan de verwarmingsvloeistof.


de gassen in de wisselaar beschermd door de geïoniseerde en wervelende MHD zouden niet ook hun warmte doorgeven door intense wervelstromen op te wekken in de wanden van de buizen van de wisselaar :?

Wat vinden jullie van deze mod? :? :

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 09/10/06, 22:28

christophe heb je een topic geopend over de pulserende ketel!
dit systeem is ontwikkeld in de jaren 80 IK ZAG HET MET MIJN EIGEN OGEN
4 jaar werk, 4 maanden kwamen bedrijven van over de hele wereld kijken, om in de lades van ELF te belanden[/quote]
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 09/10/06, 22:37

binbins4 schreef:christophe heb je een topic geopend over de pulserende ketel!
dit systeem is ontwikkeld in de jaren 80 IK ZAG HET MET MIJN EIGEN OGEN
4 jaar werk, 4 maanden kwamen bedrijven van over de hele wereld kijken, om in de lades van ELF te belanden


Nee, ik heb niet genoeg info behalve de onderstaande site :(

In de lades van ELF ah goed? Verbazingwekkend...
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 09/10/06, 22:47

Ik zal proberen bewijs te vinden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/10/06, 09:13

binbins4 schreef:christophe heb je een topic geopend over de pulserende ketel!
dit systeem is ontwikkeld in de jaren 80 IK ZAG HET MET MIJN EIGEN OGEN
4 jaar werk, 4 maanden kwamen bedrijven van over de hele wereld kijken, om in de lades van ELF te belanden


En dit ligt in een la? : Het pulserende Tenzij je het over iets anders hebt? :?
het is inderdaad een geweldig concept;
Kortom, de brander/wisselaar bevindt zich in het midden van een watertank en werkt door condensatie, aangezien de verbrandingsgassen hun calorieën afgeven, dalen ze af in de ketel. De verbranding wordt geactiveerd in het bovenste deel van de pulsatie en de evacuatie vindt plaats van onderaf. er is geen ventilator. 8)

Dat gezegd hebbende dat Elf zo'n uitvinding wilde begraven, zal me niet verbazen... :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 11/10/06, 21:58

Turbo-puls

Ik vond het boekje onder redactie van ELF in de jaren 80
een inhoud van 1/2m3 voor 23 kw 60 kg
levert bijna 98% op tegen 70% op dat moment
naar mijn mening zou het niet genoeg moeten verbruiken, te revolutionair voor die tijd. Ik heb ze gescand, maar kan ze niet naar je verzenden
kun je me helpen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 11/10/06, 22:02

binbins4 schreef:Ik heb gescand, maar kan ze niet naar je verzenden
kun je me helpen?


Uh, heb je de link geprobeerd: "Voeg een afbeelding of een bestand toe aan het forum." ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/10/06, 22:28

binbins4 zei:

levert bijna 98% op tegen 70% op dat moment
naar mijn mening zou het niet genoeg moeten verbruiken, te revolutionair voor die tijd. Ik heb gescand, maar kan ze niet naar je verzenden
kun je me helpen?


in feite, om te winnen bij bridge, laat je niet al je kaarten tegelijk zien omdat je met elke slag geld verdient. Als je op het moment van 70% rendement een ketel op 75% hebt, verkoop je hem, totdat je concurrent een ketel op 78% vrijgeeft, op dat moment geef je... niet je ketel op 98% vrij, maar die ene op 82%, enz...

kortom, in 50 jaar tijd verkocht u 3 ketels en meer stookolie, in plaats van één en minder stookolie
dit is wat we goed management noemen in het vocabulaire van "management"! : Mrgreen:

laten we nu het kind niet met het badwater weggooien: heb je al gezien hoeveel personeel hier aan werkt smerige burgerlijke kapitalisten uitbuiters van de arme mensen ?
en laten we niet vergeten dat wat de ideeën in deze grote bedrijven bevordert, ingenieurs en middenmanagers (dus in feite proletariërs) zijn die hopen hun "carrière" op deze manier vooruit te helpen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten