De thermokinetische compressor van Joseph Haiun

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/10/06, 13:17

Capt_Maloche schreef:een goede video is beter dan praten 8)

http://www.auer-gianola.fr/pages/video.php


Dit onderwerp van gepulseerde ketels is erg interessant en verdient, denk ik, een nieuw onderwerp, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 05/10/06, 13:57

Nou, dat is merkwaardig: waarom is er geen grenslaag in turbulente stroming? Betekent dit dat de vloeistof die in contact komt met de buis niet langer vertraagt ​​als deze ronddraait? Denk zelf na voordat u Michel Chevalet op zijn woord gelooft...

Ik heb geen competentie betreffende het principe van verbranding, ik weet alleen dat een impulswerking over het algemeen een beter rendement heeft dan een continue werking (verbrandingsmotor vs stoommachine).

Aan de andere kant kan ik dat wel zeggen

deze wisselaar werkt als de reciproque van een Pantone-reactor :

Warmte verleent kinetische energie aan alle moleculen, en als de vortex voldoende geïoniseerd is (warmte is een goede manier om dit te doen),

de meeste van deze kinetische energie wordt overgedragen buiten de vortex omdat de hoeksnelheid is daar constant en dus de tangentiële snelheid groter dan de omtrek:

Vmaximum => [mV²/2] maximaal

Deze energie wordt omgezet in warmte door de wrijving van de ionen tegen de wanden van de buizen. De Lorentzkracht wordt toegevoegd aan de middelpuntvliedende kracht om de kwaliteit van de wrijving te verhogen. Vervolgens geeft het metaal van de buis op zijn beurt de warmte door aan de verwarmingsvloeistof.

De moleculen die zich in het hart van de draaikolk bevinden, maar thermisch "geïsoleerd" zijn van de muren, geven geleidelijk hun energie door aan die van de periferie door elektromagnetische koppeling, terwijl ze in principe warm moeten blijven en hun snelheid moeten behouden. Vandaar een algemene en gelijktijdige verlaging van de snelheid van de gassen en van hun temperatuur, alles bij lage druk.

Vandaar het "wonder" van gaskoeling tot 25°C in minder dan een meter.

Kortom, het is basis-MHD: beheerste entropie...

Wat betreft de beroemde krachten van Lorentz, de sleutel van de draaikolk, ze zijn zeker oneindig klein, maar in eerste benadering superieur aan de krachten van Van der Wals, waarvan wordt aangenomen dat ze toch haar bolvorm aan onze planeet hebben gegeven... Respect.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/10/06, 14:04

Crispus schreef:Ik heb geen competentie betreffende het principe van verbranding, ik weet alleen dat een impulswerking over het algemeen een beter rendement heeft dan een continue werking (verbrandingsmotor vs stoommachine).


Fout...en in absolute termen is het eerder het tegenovergestelde...je moet vergelijken wat vergelijkbaar is: de prestaties van een warmtemotor bij acceleratie (variabel) en continu bijvoorbeeld.

Een stoommachine vergelijken met een verbrandingsmotor om dit voorbeeld te illustreren is volkomen absurd... Het verschil in efficiëntie tussen een stoommachine en een verbrandingsmotor komt hier helemaal niet uit voort maar dat de techniek compleet anders is (interne/externe verbranding). motor) en dat in het geval van stoom een ​​tussenliggende werkvloeistof wordt gebruikt...

Het is dit soort redeneringen die kunnen leiden tot excentrieke theorieën... Wees dus voorzichtig!
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 05/10/06, 14:10

Bedankt voor het schrijven dat het onjuist is dat ik geen competentie heb : Cheesy:

Voor de rest wacht ik reacties van "mijn" kant af...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/10/06, 14:17

Crispus schreef:Bedankt voor het schrijven dat het onjuist is dat ik geen competentie heb : Cheesy:


Dat zei ik niet... alleen dat sommige wetenschappelijke snelkoppelingen gevaarlijk waren.

Wat betreft "jouw" deel, wat kun je nog meer zeggen dan al is gezegd? Ik ben geen natuurkundige en mijn opleiding als ingenieur was vrij beperkt in elektromagnetisme... goede punten...

Maar goed, daar gaat dit TOPIC niet over...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 05/10/06, 14:27

Crispus schreef:Nou, dat is merkwaardig: waarom is er geen grenslaag in turbulente stroming? Betekent dit dat de vloeistof die in contact komt met de buis niet langer vertraagt ​​als deze ronddraait? Denk zelf na voordat u Michel Chevalet op zijn woord gelooft...


er is een grenslaag in turbulente stroming:

http://fr.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9sis ... frottement

“Bij de stroming van een vloeistof in een vlak zien we in de directe omgeving van het vlak een vertraging van de vloeistof. De dikte waar de vloeistof wordt afgeremd heet de grenslaag en varieert van enkele tienden mm in laminaire stroming tot min of meer 10 mm bij turbulente stroming. In de grenslaag worden de luchtmoleculen afgeremd, waardoor energieverlies optreedt dat moet worden gecompenseerd door de energie die wordt geleverd door de voortstuwing van het vliegtuig."

voor MHD en gecontroleerde entropie, denk ik dat je de Ummieten moet vragen...

http://perso.orange.fr/ummo.textes-essentiels/f002.htm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/10/06, 14:39

bob_isat schreef:voor MHD en gecontroleerde entropie, denk ik dat je de Ummieten moet vragen...


+ 19870979698689698 : Cheesy:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/10/06, 15:25

Dag

Ik weet alleen dat pulswerking over het algemeen een beter rendement heeft dan continue werking (verbrandingsmotor versus stoommachine).


Ik weet wat hij bedoelt, behalve dat de gekozen vergelijking slecht gedefinieerd is

We hadden een zuigermotor moeten vergelijken met een turbine
of eentje met een rotatiemotor een stoomturbine waar de stroming (constant) is
Maar voor de zuigermotor, wat een ongemak lijkt, heeft het feit dat de zuiger bovenaan stopt en weer naar beneden gaat het voordeel van een kleine lineaire snelheid van de zuiger die tijd geeft voor ontsteking. de milliseconde om in te schakelen bij 6000 tpm!

Degenen die van tevoren op de timing hebben gespeeld, weten dat 30 graden in het bovenste dode punt een lage zuigerslag geeft 30 graden in het midden van de slag een grote verplaatsing van de zuiger geeft!


Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/10/06, 15:31

Andre schreef:Ik weet wat hij bedoelt, behalve dat de gekozen vergelijking slecht gedefinieerd is

We hadden een zuigermotor moeten vergelijken met een turbine
of eentje met een rotatiemotor een stoomturbine waar de stroming (constant) is


Welnu, juist uw vergelijking is verstandig (meer dan mijn uitleg) en juist de opbrengst van de turbines is superieur aan de zuigermotoren... Het is daarom "continu" dat de opbrengsten beter zijn...

In dezelfde redenering hebben langzame dieselmotoren betere opbrengsten dan snelle diesels...omdat hun werking juist "continuer" is...
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 05/10/06, 16:36

Christophe schreef:
freddau schreef:Is er een manier om het artikel in Adobe-formaat te krijgen.

Ik geef het door aan onze energieafdeling.


In dit geval kunt u uw "energieafdeling" vragen om de S&V in kwestie te kopen, toch? Dat is het minste... :|


Het spijt me dat ik de wijzerplaat op de technische aspecten heb gesneden.
Maar ja je kunt de S&V kopen, ik had niet gezien dat die daar vandaan kwam.
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten