[PPE] Schone auto

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
sakenplet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 23/10/06, 11:03

[PPE] Schone auto




par sakenplet » 01/03/08, 13:03

Salut à tous!

Mijn PPE-onderwerp is om een ​​radiografisch bestuurbare auto (thermisch gebaseerd) op een gang van 40 meter te laten rijden in minder dan 2 minuten dankzij schone energie :)
Omdat we net zijn begonnen, hebben we verschillende ideeën geïdentificeerd die we moeten ontwikkelen voordat de leraren voor ons een van deze systemen kiezen. 8)



Beperkingen:
- Geen recht om het EDF-netwerk te gebruiken
- Je hebt het recht om je systeem op te laden (batterij bijvoorbeeld met een niet-vervuilende bron, een slinger of een zonnepaneel bijvoorbeeld: p) maar in minder dan 1 uur



Onze ideeën {en problemen : Lol:}:

-De brandstofcel
{in dit deel geen probleem, we hebben wat ervoor nodig is}

-Het "waterraket" -systeem: we gebruiken het principe van waterraketten om een ​​turbine te laten draaien die de auto aandrijft.
{ Vraag 1 : Ik zou graag willen weten hoe ik een dergelijk systeem kan samenstellen, in het bijzonder voor de afdichting en voor de keuze van de turbine}

-Batterijgebruik
{ Vraag 2 : hoe de batterij kiezen? maar vooral welke niet-vervuilende processen kunnen worden gebruikt om het in 1 uur op te laden?}

-Gebruik van mechanische energie
{We dachten aan twee dingen: het vliegwiel dat kan worden aangepast met bijvoorbeeld het "waterraket" -systeem, of de veermotorsystemen.
Vraag 3 : hoe kunnen we een veermotor maken (zoals in Mc Donald's speelgoed bijvoorbeeld lol: p), we kunnen er wat vinden en is het krachtig genoeg om 40 meter te reizen?}


Hier, hier :D
Het zou gaaf zijn als je een paar van deze 3 vragen zou kunnen beantwoorden : Mrgreen:
Heel erg bedankt
++
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 01/03/08, 13:37

rubberen band motor + inertie ... het doet me denken aan speelgoed uit mijn kindertijd ... : Cheesy:
0 x
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 21/03/08, 17:20

Hallo,

Heeft u al aan pneumatische kracht gedacht?
Ik denk dat 2 of 3 frisdrankflessen gevuld met perslucht met een fietspomp genoeg energie bevatten om je auto 40 meter te laten rijden. Het probleem zou zijn om een ​​pneumatische motor te vinden om deze pneumatische energie om te zetten in mechanische energie.

Eloi
0 x
sakenplet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 23/10/06, 11:03




par sakenplet » 11/04/08, 15:21

Bedankt voor alles.
Uiteindelijk stuurden de leraren ons naar een puur elektrisch systeem, want zelfs met een pneumatisch of mechanisch systeem blijft de richting verplicht omdat de gang dervers bevat, maar de servomotor werkt dankzij elektrische energie.

Bovendien is er nog een probleem.
Een batterij of accu's moeten gedurende één uur worden opgeladen met behulp van een zonnepaneel of met een gelijkstroommachine in generatormodus.

Zou een uur blootstelling in de volle zon van een zonnepaneel (met de afmetingen 30 cm * 15 cm ongeveer) een motor kunnen laten draaien om 50 m af te leggen in maximaal 2min50. Is het ook voldoende om een ​​uur aan een slinger te draaien?

Ik weet niet echt hoe ik de batterijen of de generator moet kiezen. Een beetje hulp zou welkom zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16097
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232




par Remundo » 11/04/08, 15:39

Hallo, doe-het-zelf-studenten!

1m² fotovoltaïsche panelen geeft u ongeveer 100W in de volle zon. Voor 1 uur heb je dus 100 Wh.

Maar het opladen van uw batterij kost een beetje energie ... Stel dat u 80 Wh kunt verwachten met PV-panelen van 1m².

80 Wh is 288 joule
(1Wh = 3600 J)

Je toto moet in 40 minuut 1 m afleggen, d.w.z. een snelheid van 40/60 = 0,66 m / s. Bij deze snelheid zeer weinig wrijving, mits de wielen van je toto gelagerd zijn, in ieder geval niet erg dissipatieve lagers.

Als hij m = 1 kg weegt, moet hij een energie krijgen van 0,222J = 1 / 2mv².

Je ziet dat je 99% van de energie over hebt ... Een PV-paneel van 1/4 m² is nog steeds meer dan genoeg.

U kunt dit soort berekeningen gebruiken om uw maatvoering te verfijnen.

Good luck!
0 x
Beeld

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten