Het beweegt zich in Utopia

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

par Andre » 09/10/06, 04:39

Om de energie te illustreren die de alternator van de motor haalt (hij remt hem), kunnen we de alternatorriemen noemen die "slippen" als ze ontspannen, met slijtage. Dit gebeurt meestal 's ochtends in de winter bij het starten met de lichten aan (batterij bijna leeg + hoog stroomverbruik). Als we de codes uitschakelen, stopt de riem met slippen omdat de energiebehoefte lager is, remt de dynamo de motor minder af, slipt meer (en zijn gruwelijke geluid).


Hallo jonge generatie! die de dynamo's niet heeft ontworpen, die het grote defect hadden dat ze alleen bij een bepaald toerental (2000 tpm) werden geladen. De laatste dynamo had kleinere poelies, maar bij hoge snelheid ondersteunden de collector en het anker (de hoepel) geen goede middelpuntvliedende kracht ,
toen de dynamo in de jaren 60 arriveerde, was het een grote verbetering dat je de batterij kon opladen, de motor met 1000 tpm. De rotoren zijn van een eenvoudige constructie, een spoel van staal en meerpolige 14 polen zodat ze de middelpuntvliedende kracht beter kunnen weerstaan, ze hebben kleine katrollen geplaatst (te klein voor de riem). , en dat verklaart ook waarom het kogellager 6203 (ten minste één standaardding in alle dynamo's) geen weerstand biedt, de meesten van ons hebben de neiging om deze riem iets te veel uit te rekken..
Om dynamo's te laten repareren en testen op een werkbank met een elektromotor, is er een motor van 2 pk nodig om een ​​dynamo aan te drijven wanneer hem om zijn volledige capaciteit wordt gevraagd.
de dynamo bij volle belasting heeft veel ventilatie nodig, hij wordt erg warm en is het zwakke punt het zijn de diodes dan de stator de bedrading is te klein evenals het magnetische circuit in gelamineerd plaatstaal, de eerste Delco Remy dynamo gaf 32 ampère toen 60 ampère, 80 ampère bijna met dezelfde formaten behalve de grootte van het statorbestand, toen ging het naar 100 en nu 120 ampère op veel Amerikaanse auto's..
Zeg nu tegen jezelf dat een dynamo of een starter slechte machines zijn die economisch zijn ontworpen om te bouwen en slechte prestaties leveren. Als we commerciële elektromotoren en dynamo's vergelijken, is het verschrikkelijk, dus gebruik deze apparatuur om zuinige stroom te produceren, het is niet erg logisch.
Wat betreft het afremmen op de motor en het herstel, de paar korte vertragingen in stadsritten zijn een klein percentage van de tijd die op een snelweg wordt doorgebracht, er zijn een paar uitzonderingen, degenen die in de bergen wonen en van lange scholen komen.
hard accelereren, remmen, vertragen zijn voornamelijk te wijten aan een rijmentaliteit, sommigen denken dat ze goede chauffeurs zijn als de stoel de hele tijd op hun rug vastzit.
Steden in Noord-Amerika vinden we vaak op elke straathoek een STOP (stop). Het is om de snelheid te vertragen, maar het verbruikt meer brandstof, wat hij vergeet te zeggen is dat het een aanzienlijke hoeveelheid stof van de remblokken afgeeft, ik weet dat hij ons vertelt dat het geen asbest meer is, maar ik weet niet zeker wat er in dit materiaal zit dat goed is voor de longen! (dit staat in ieder geval niet op de doos van het bord)


Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

par Christophe » 09/10/06, 08:59

Andre schreef:Wat betreft het afremmen op de motor en het herstel, de paar korte vertragingen in stadsritten zijn een klein percentage van de tijd die op een snelweg wordt doorgebracht, er zijn een paar uitzonderingen, degenen die in de bergen wonen en van lange scholen komen.
hard accelereren, remmen, vertragen zijn voornamelijk te wijten aan een rijmentaliteit, sommigen denken dat ze goede chauffeurs zijn als de stoel de hele tijd op hun rug vastzit.


Dit sluit aan bij mijn vorige reactie.

Voor het rendement ligt het tussen de 50 en 60%... betreurenswaardig in vergelijking met andere stroomgeneratoren in gestabiliseerde modus... vandaar de opwarming van de dynamo...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

par ik Citro » 09/10/06, 13:32

8) uh ... we zijn niet een beetje buiten het onderwerp van de post daar ???

Anders zijn de dingen al een tijdje niet veranderd bij...
0 x
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5

par FRANCK (49) » 18/02/07, 15:42

Kom op JM, geef ons een beetje UP!

4 maanden zonder iets! aangezien het niet commercieel is!

de bussen? de NOS kit zit erop of niet?

?? c gek ook!

laat het ons weten als je nog leeft.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5

par FRANCK (49) » 18/02/07, 15:44

Ik herinner me de suget: "het beweegt in een utopie!"

blijkbaar niet.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

par Christophe » 18/02/07, 15:56

Ik zou het niet zeggen, maar... ik had het voorspeld : Mrgreen: : Cry:
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31

par Tagor » 06/04/07, 12:51

Christophe schreef:Ik zou het niet zeggen, maar... ik had het voorspeld : Mrgreen: : Cry:


weet jij een manier om contact op te nemen met Moreau?

of is dat het niet waard?

als hij alle producten op zijn site ontwikkelt, is het normaal dat hij overweldigd raakt, hoeveel mensen werken aan deze?


daniel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

par Capt_Maloche » 06/04/07, 13:33

Ik heb 20% bespaard op de twingo V1 van mijn vrouw (van 7.5 l naar 6 l/100) door de luchttemperatuursensor te vervangen door een weerstand van 1600 Ohm.

Ziezo, het is gratis! :D

Advies, hermonteer uw voorste motor.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

par olifant » 06/04/07, 14:49

redder van de wereld, daar!

op wat voor soort trajecten? pcq de bobne twingo die van hetzelfde vat is zakt op lange ritten onder de 6,5 bedden.

(en maakt bijna 8 l in korte winterreizen)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905

par gegyx » 06/04/07, 15:39

Ergens anders
Capt_Maloche schreef:Nee, maar het is voorbij ja? :D
Het werkt niet, want in deze diagrammen transformeren we energie .....
Alles in wetenschappelijke nauwkeurigheid...

En dan haal je ons eruit:
Capt_Maloche schreef:Ik heb 20% bespaard op de twingo V1 van mijn vrouw (van 7.5 l naar 6 l/100) door de luchttemperatuursensor te vervangen door een weerstand van 1600 Ohm.
Ziezo, het is gratis! :D
Advies, hermonteer uw voorste motor.
:? :? :?

Is het een nieuwe grap van April Fool?
Zit je in het juiste onderwerp?
Je was ons gewend aan een twingo die veel vreet.
Dan naar een twingo die nog meer verbruikt, met je verschillende modellen turbulatoren (MET).
Om tot de conclusie te komen dat het je Lambda-sonde was die defect moet zijn.
Nu vertel je ons over een succes (dankzij weerstand)...
Dit proces volgen?

U adviseert ons om de motor te metalliseren. Is dat normaal gesproken wanneer het in water verandert?
Hoewel ijverig forum, heb ik een glorieuze aflevering gemist?
Vertel me alles, buurman, en in detail...
(Moeten we een twingo kopen?)
:D
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten