Meer informatie: elektromotor 12kW op batterijen

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/05/10, 10:29

dedeleco schreef:... 4V 36Ah LiFePO36-batterij
te vermenigvuldigen met 30 voor auto of in de 20000€ en 150Kilos
http://www.lifepo4.fr/lifepo4_batteries_12V_36Ah.html
Maar de prijs zal dalen!!!!
En waarom tegen 30. :? :schok:
30 pakketten van 36V 36Ah vertegenwoordigen een boordcapaciteit van 39kWh, d.w.z. meer dan 3 keer de boordcapaciteit in mijn 106 (12kWh).
Als we terugbrengen naar een identieke capaciteit, doen we het goed voor een budget van € 6000 en voldoende massa om geen laadvermogen of stoelen te verliezen (de elektrische 106 heeft slechts 4 stoelen vanwege de batterijmassa).

Opnieuw redeneren jullie als gebruikers van thermische auto's, geconditioneerd tot systematische verspilling... Het zal lang duren voordat de mentaliteit verandert... :frons:

Praktisch gezien duurt het opladen van 39 kWh aan een 16A-stopcontact minimaal (theoretisch, maar in werkelijkheid meer) 11 uur. Als dit te lang is voor uw behoeften, bent u genoodzaakt een krachtiger abonnement af te sluiten, misschien driefasig, plus een snelle of semi-snellader, hallo de kosten...
Nogmaals, dit komt erop neer dat je jezelf overgeeft aan de uiteenlopende spiraal van overconsumptie (ik geef de voorkeur aan verspilling) die onze vriend dierbaar is Michel Kieffer.
:?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/05/10, 13:22

Bedankt voor deze info over de metallisatie (-5% te respecteren) maar het is NiCd (150000Km),
Een goed "gefietste" en onderhouden accu kan 150 km afleggen.

maar het is geen loodzuurbatterij
en als we overal afgedankte batterijen neerleggen, verbrand met de auto's in de HLM, met de echte gif-Cd, het zal oneindig veel erger zijn dan Pb!!!

Merk op dat de auto's gemakkelijk door de boeven worden verbrand en dat er overal veel gif vrijkomt, waaronder lood in gesmolten blokken op de parkeerterreinen en in dampen!!!
Niemand zegt!!!

De Li is beter, maar het land lijkt niet gemakkelijk genoeg gemobiliseerd te zijn voor ons allemaal, behalve in de zee als goud!!
De Y van LIFeYPO4 vormt een probleem met de Y, ook zeldzame aardmetalen!!!

Batterijen zijn al een eeuw lang niet eenvoudig te ontwikkelen!!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 10/05/10, 13:27

Wie heeft LiFePO4 36V 36Ah accu's gezien???

Ik zie maar 12 volt!
:schok:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

re




par Lamure » 10/05/10, 14:05

Het is geen driefasig maar enkelfasig!

Ik stelde deze generator voor om de eenvoudige reden dat je de spanning kunt variëren met de excitatie om deze terug te brengen naar die van de motorcontroller!

Door enkele vermogensdiodes en enkele condensatoren toe te voegen, zetten we de wisselstroom om in gelijkstroom zoals in een eenvoudige voeding!
_________________
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain


Alain, als ik het goed begrijp, zou de stroom die uit mijn generator zou komen precies hetzelfde zijn als de 20 6v 200ah batterijblokken? dus ik zou, als ik me niet vergis, mijn voertuig rechtstreeks met de groep kunnen besturen zonder de batterijen, toch?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 10/05/10, 14:52

Lamure

Ja maar!!!

Als u geen batterijen plaatst, moet u de condensatoren goed opladen om de stroomvoorziening te stabiliseren!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/05/10, 15:37

dedeleco schreef:De Li is beter, maar het land lijkt niet gemakkelijk genoeg gemobiliseerd te zijn voor ons allemaal, behalve in de zee als goud!!
De Y van LIFeYPO4 vormt een probleem met de Y, ook zeldzame aardmetalen!!!

Batterijen zijn al een eeuw lang niet eenvoudig te ontwikkelen!!
We weten nog niet of lithium beter is... :?
Er is al genoeg om voor een paar decennia te voorzien en degene die uit de zee kan worden gewonnen, kost al slechts 10 keer duurder dan terrestrisch lithium (80 € terrestrisch lithium per auto of 800 € marien lithium in de huidige staat) .

Ja, batterijen zijn niet eenvoudig te ontwikkelen, ik denk niet eens dat ze een toekomstige oplossing voor energieopslag vertegenwoordigen... Ze vertegenwoordigen gewoon de beste HUIDIGE technologie.
:?
Ter herinnering: loodbatterijen zijn enige tijd geleden uitgevonden. 150 jaar alweer, van Gaston Planté. Beeld
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/05/10, 15:53

Als u geen batterijen plaatst, moet u de condensatoren goed opladen om de stroomvoorziening te stabiliseren!

Kleine praktische oefening: welke condensatorwaarde voor één seconde bufferwerking of 10 seconden ???
http://fr.wikipedia.org/wiki/Condensate ... t%C3%A9%29
http://fr.wikipedia.org/wiki/Supercondensateur
Is het mogelijk om deze condensator met deze spanning en deze stroom te vinden, voor een acceptabele prijs ????

De Farad-eenheid is enorm!!!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 10/05/10, 18:24

dedeleco schreef:
Als u geen batterijen plaatst, moet u de condensatoren goed opladen om de stroomvoorziening te stabiliseren!

Kleine praktische oefening: welke condensatorwaarde voor één seconde bufferwerking of 10 seconden ???
http://fr.wikipedia.org/wiki/Condensate ... t%C3%A9%29
http://fr.wikipedia.org/wiki/Supercondensateur
Is het mogelijk om deze condensator met deze spanning en deze stroom te vinden, voor een acceptabele prijs ????

De Farad-eenheid is enorm!!!



Niets te maken met onze zaak!

10,000 tot 50,000 Mfd is meer dan genoeg om de output van de generator te stabiliseren, idealiter meerdere condensatoren parallel met schroefklemmen op aluminium of koperen staven.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Opnieuw: opnieuw




par ik Citro » 10/05/10, 21:42

Lamure schreef:Het is geen driefasig maar eenfasig!
Ik stelde deze generator voor om de eenvoudige reden dat je de spanning kunt variëren met de excitatie om deze terug te brengen naar die van de motorcontroller!
Door enkele vermogensdiodes en enkele condensatoren toe te voegen, zetten we de wisselstroom om in gelijkstroom zoals in een eenvoudige voeding!
Driefasig verdient om verschillende redenen de voorkeur boven eenfasig:
    De opbrengst verdeeld over drie fasen is (denk ik) superieur aan enkelfasig.
    Rectificatie zal gemakkelijker en "schoner" zijn met minder krachtige condensatoren
Ik zag dat snellaadterminals twaalffasige transformatoren gebruikten waarvan de vorm (lineariteit) van het uitgangssignaal gemakkelijk voorstelbaar is. : Idee:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/05/10, 22:52

Niets te maken met onze zaak!
10,000 tot 50,000 Mfd is meer dan genoeg om de output van de generator te stabiliseren, idealiter meerdere condensatoren parallel met schroefklemmen op aluminium of koperen staven.

JA om continu met weinig oscillaties 50 Hz te hebben (driefasig beter), maar het duurt een bepaalde tijd voordat een generatorset reageert om van rust naar vol vermogen (versnelling) over te gaan in de orde van een seconde en het is goed om zo'n buffer te hebben van een paar seconden.
Anders zal de spanning dalen en zal de motorcontroller, bij het zien van een lage of zelfs lege batterij, in veiligheidsrust gaan voor de batterij die niet meer bestaat!!!
De controller houdt van een goed stabiele batterij, maar niet van een batterij met een fluctuerende spanning vol generatorstemmingen, ondanks plotselinge stroombehoeften!!!
Tenzij je de versneller aansluit op die van de generator????. en schakel deze indien nodig uit! Dus kan de diesel net zo goed rechtstreeks op de wielen worden aangesloten?????

Gezien de prijs van de elementen is het de moeite waard om de verschillende meningen na te denken en te vergelijken!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 229-gasten