En de fan van de 2cv

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/03/09, 18:50

hallo schatjes
bebeours schreef:Door dit bericht te lanceren, wilde ik weten waarom we de motor niet meer hebben geholpen bij het ademen.


Wanneer u in de inlaat van de carburateur blaast, bestaat het risico dat de carburatie volledig wordt verstoord. Om het "beter" te laten werken, moet je, als het oorspronkelijk niet gepland is, ook de rest van de verschillende ventilatieopeningen "onder druk zetten" die je aan alle kanten van de carburateur een beetje vindt. Ze zijn niet allemaal verbonden met het luchtfilter en wanneer de binnen-/buitendruk wordt omgekeerd, is de lucht- of brandstofstroom dat ook...

En om het echt beter te laten werken, moet je veel lucht blazen, wat veel kracht op de krukas absorbeert, en de ventilator van de deuch is zeker een beetje licht met een paar ongelukkige kleine millibars.

Zelfs als het betekent dat je zoveel moet blazen, doe het dan met een turbo die werkt met de energie die verloren gaat door de uitlaatgassen.

De draaikolk MET en de pantone gaan in deze richting lijkt mij.
Ik weet ook dat het niet aan te raden is om een ​​compressor bij de luchtinlaat van de motor te plaatsen, maar een beter geoxygeneerde motor moet zeker minder verbruiken.


De MET creëert een turbulentie die gunstig is voor de verbranding (vollediger) maar gaat eerder in de richting van het vertragen van de inlaatgassen.
De Pantome "bereidt" de inlaatlucht erop voor zodat de motor een mengsel van water en waterdamp kan inslikken onder omstandigheden die de vervuiling en het verbruik verminderen (volledigere verbranding, minder heet (en langer). Deze voorbereiding van de lucht en de gedeeltelijke verstopping van de pot door de reactor gaan ook in de richting van het verminderen van de totale luchtstroom.
Het verbruik volgt niet direct de parameter "oxygenatie", maar de totale opbrengst is ingewikkelder...: Mrgreen:

Bericht voor citro: Elke keer als ik een van je teksten lees, met het portret van Emmet Brawn er pal naast, heb ik de indruk dat Doc me de tekst hoort voorlezen. Ik weet niet of ik de enige ben.

Neen ! : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 31/03/09, 23:03

bebeours schreef:Bericht voor citro: Elke keer als ik een van je teksten lees, met het portret van Emmet Brawn er pal naast, heb ik de indruk dat Doc me de tekst hoort voorlezen. Ik weet niet of ik de enige ben.
Ik ben best tevreden met de avatar die ik heb gekozen. : Cheesy:
Het stelt me ​​in staat om mijn interventies gemakkelijk terug te vinden in een thread. 8)
Ik had niet gedacht dat hij je zo zou inspireren... Dat gezegd hebbende, heb ik vaak de indruk de avatar van te horen Flytox.: Lol:
Ik verzeker je, ik heb nog geen DeLorean... : Lol:
Ah, en toen kwam ik niet tegen het toilet aan...
Maar waar heb ik deze bult vandaan. :? : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 01/04/09, 00:11

Ik bevestig deze indruk : Lol:

Kunt u mij vertellen op welk tijdstip, uit welke film dit beeld overeenkomt? zeker terug naar de toekomst, maar 1,2 of 3?

Ik neig naar 1 :P

Groeten van de econologiekat, de beste vriend van de meeuwen die bij mooi weer op de brug rondspookt : Mrgreen:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 01/04/09, 10:33

Christophe schreef:Het is de "poor man's turbo"... Zonder laster te zijn met onze lieve eendjes en hun chauffeurs natuurlijk!


Of een bepaalde vorm van genie van de Citroën-vader: inderdaad, het is een zeer primitieve compressor (geen turbo - maar hetzelfde effect), aangezien de dynamo die aan het uiteinde van de motoras is gemonteerd, lange tijd elke riem heeft vermeden... of zelfs de directe gasstang vermijdt kabels...

Maar iemand anders zei het: het had de verdienste van eenvoud, maar niet noodzakelijkerwijs ecologie! Noch de prestaties (in het geval van deze primitieve "turbo"), noch de efficiëntie in het geval van de dynamo, noch de veiligheid met betrekking tot de remmen waren aanwezig!!!

Een cv zou niet eens de norm "euro tien vermogen min 2" halen!!!

PS: Pas op, ik ben fan, ik ging nog steeds rond in de Sahara in een 2CV! Maar je moet objectief zijn!
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten