Afvoerafstand?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 18/09/06, 23:13

nialabert schreef:Bovendien zijn moderne oliën wasmiddelen. Bij een oude motor kan het schoonmaken lekken aan het licht brengen doordat vuil verstopt zat.


Nou, dat is wat mij werd verteld.

En een artikel over oliën, motorfietsen, maar het is interessant.
http://www.triumphall.com/huile1.htm


Oliën zijn al heel lang wasmiddelen! : Lol: eigenlijk omdat motoren oliefilters hebben
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 18/09/06, 23:38

Een van de manieren om olieverversingen binnen de perken te houden, is door de oliecarter groter te maken. Het duurt meer kilometers voordat de kwaliteit van de olie voldoende is verslechterd om een ​​olieverversing nodig te maken.

Door dit te combineren met de verbetering van de kwaliteit van de oliën zijn er veel km bijgekomen tussen 2 olieverversingen... Ze maken al 'lifetime' bougies voor bepaalde motoren, binnenkort wordt de motor verzegeld, met zijn quotum olie voor zijn leven...

[prankmodus AAN]

Reinigingsmiddel motorolie? Mijn sleutel ja! Ik probeerde er mijn was mee te doen, het kwam er allemaal verrot uit!

[grapmodus UIT]
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/09/06, 23:55

Hallo ex-Oceon

We doen dit op sommige vliegtuigen door de catering te vervangen door een groter exemplaar, hierdoor hebben we meer olie en lopen we niet het risico dat we zonder olie komen te zitten tijdens een lange reis, en het geeft ook de kans om het af te koelen, het slaapt langer in het carter.
Maar het lastige is dat het meer dan een half uur duurt om op te warmen.
en als het vies wordt, is de 8 liter vies in plaats van 6 liter..

Grote stermotoren hebben een olietank en kunnen tijdens de vlucht vanuit de cockpit worden toegevoegd.

Voor wasolie moet het sinds eind jaren vijftig zijn geweest dat deze wijdverspreid werd en sinds begin jaren zeventig dat we het in vliegtuigen mochten stoppen, met het mineraal dat het tot modder maakte en motoren verstopte. was uitzonderlijk
maar erg duur, het verstopt ook maar geeft een racebaansmaak.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/09/06, 12:03

Christophe schreef:[...] Dit was het artikel dat ik in 2004 had gelezen en waar ik kort geleden in een andere post naar verwees: het zijn niet de oliën van de grote merken die de beste resultaten geven. Ik ben echter nog steeds verrast door de zeer goede kwaliteit van de Leclerc-olie...
Iets om te weten over "merk" oliën: synthetische Carrefour 15W50 is Mobil1...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 19/09/06, 13:26

voormalige oceanische schreef:Door dit te combineren met de verbetering van de kwaliteit van de oliën zijn er veel km bijgekomen tussen 2 olieverversingen... Ze maken al 'lifetime' bougies voor bepaalde motoren, binnenkort wordt de motor verzegeld, met zijn quotum olie voor zijn leven...


Precies, dit is waar het beleid van de fabrikant naar toe neigt: NUL onderhoud... (en dus snellere voertuigwissels?)

Jammer voor de miljoenen mensen die hiervan leven... zij hebben toch niet echt iets te zeggen... :onheil:
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten