Tips: vermindering van het brandstofverbruik

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 04/07/07, 09:38

Cuicui schreef:Aangezien ik bij de minste afdaling systematisch naar neutraal schakel, is de actieradius van mijn ZX TD stationwagen groter dan 1000 km, verbruik minder dan 5l. De remblokken lijken niet veel te lijden...


En voordat u dat deed, hoeveel was uw verbruik? Ik, met dezelfde auto, heb nooit meer dan 750 km kunnen afleggen!!! dat is gemiddeld 7l/100.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 04/07/07, 10:59

bham schreef:
Cuicui schreef:Aangezien ik bij de minste afdaling systematisch naar neutraal schakel, is de actieradius van mijn ZX TD stationwagen groter dan 1000 km, verbruik minder dan 5l. De remblokken lijken niet veel te lijden...

En voordat u dat deed, hoeveel was uw verbruik? Ik, met dezelfde auto, heb nooit meer dan 750 km kunnen afleggen!!! dat is gemiddeld 7l/100.

Hallo Bham,
Toen ik in 2000 deze ZX TD uit 1996 kocht, had hij 42 km en verbruikte hij al niet veel (000 l). Momenteel heeft hij slechts 5,5 km. Het is altijd zacht geweest en ik ben gewend zuinig te rijden.
Ik vind dat je ZX veel verbruikt. Maar het is ouder. Doping met water zou hem ongetwijfeld goed doen...
0 x
sam44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 04/09/07, 11:53
Plaats: Loire-Atlantique (44)




par sam44 » 04/09/07, 12:25

Twee weken geleden kocht mijn moeder de nieuwe Toyota Prius, hij bevalt echt goed en maakt geen geluid, hij verbruikt heel weinig!!!
Als u van auto wilt wisselen, neem hem dan mee of laat de motor vervangen via een milieuvriendelijk systeem!!!
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 04/09/07, 13:29

De Prius is duur en niet zo ecologisch!
Je moet toegeven dat hij in de stad echt beter lijkt dan een normale auto (zolang er nog accu over is), maar na 50 km/u begrijp ik dat hij meer of minstens evenveel verbruikt als 'een niet-hybride auto'. ...

SixK
0 x
sam44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 04/09/07, 11:53
Plaats: Loire-Atlantique (44)




par sam44 » 04/09/07, 13:39

ja maar die van ons verbruikt niet veel, want we rijden bijna alleen maar in de stad, we maken er geen lange ritten mee...
0 x
"Als de laatste druppel water is vervuild, het laatste dier is opgejaagd en de laatste boom is gekapt, zal de blanke begrijpen dat geld niet kan worden gegeten."
_Sitting Bull_
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 04/09/07, 14:57

Zelfs boven de 50 km/u verbruikt hij iets minder dan de anderen: hij recupereert energie tijdens het remmen. In het bijzonder gebruikt het de energie die wordt verkregen tijdens een afdaling om de volgende heuvel te beklimmen.

Nou, ik weet dat de Prius hier niet zo'n goede pers heeft, maar het is nog steeds een goed concept naar mijn smaak.
En de stilte in de stad of bij het afremmen is behoorlijk verrassend.

SixK schreef:De Prius is duur en niet zo ecologisch!
Je moet toegeven dat hij in de stad echt beter lijkt dan een normale auto (zolang er nog accu over is), maar na 50 km/u begrijp ik dat hij meer of minstens evenveel verbruikt als 'een niet-hybride auto'. ...

SixK
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/09/07, 16:37

Cuicui schreef:
indy49 schreef:
Cuicui schreef:Aangezien ik bij de minste afdaling systematisch naar neutraal schakel, is de actieradius van mijn ZX TD stationwagen groter dan 1000 km, verbruik minder dan 5l. De remblokken lijken niet veel te lijden...

Vreemd dat. Normaal gesproken worden de injectoren afgesneden als je het gaspedaal loslaat tijdens een afdaling...

Ik neem aan dat dit het geval is voor HDI's en DCI's, maar niet voor oude TD's, hoe verklaar je anders de economie? Aan de andere kant probeer ik iets onder het toerental te rijden; helaas is de 5e erg kort...
Voor mij hetzelfde en de uitleg is ook hetzelfde: geen afsnijding bij het optillen van de voet bij de "oude" Dieselinjecties...

Resultaat van ‘cool’ rijden en gebruik van traagheid: 5.52 l/100 km voor een auto uit 1991, 160 km, 000 kg en 1380 pk... : Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 28/09/07, 17:23

Hallo hallo.

Ik ben op zoek naar cijfers over de volgende vraag:

Op welk stoptijdstip is het beter om de motor volledig uit te zetten in plaats van hem stationair te laten draaien, gegeven het feit (neem ik aan) dat het starten van een motor meer brandstof verbruikt dan stationair draaien?

Ik heb het kunnen vinden op a forum een mening van iemand die de cijfers van de ademe heeft aangehaald (zonder de mogelijkheid om het te verifiëren, of ik heb het in ieder geval niet op hun site gevonden en ik heb geen e-mail gestuurd om te vragen) die zegt dat het na 1 seconden beter is om de motor uit te zetten.

Wat denk jij?

En verder ontdekte ik dankzij deze vraag die ik mezelf stelde dat Citroën op hun C3 en C2 een "stop and start"-systeem had geïmplementeerd, dat de motor automatisch uitschakelt wanneer je stilstaat en dit zolang we het rempedaal intrappen.
Wanneer we hem op een volledig transparante en snelle manier loslaten, start de motor opnieuw en voelen we niet eens enig verschil met een auto die niet met dit systeem is uitgerust.
EEN ZEER GOED PUNT voor Citroen!

En verder over het eerste bericht over dit onderwerp:

# Laat uw motor zoveel mogelijk warmdraaien voordat u gaat rijden. Begin er bijvoorbeeld mee voordat u uw veiligheidsgordel omdoet ... een paar seconden opwarmen doet nooit pijn. Trek er niet aan als het koud is! Dit verhoogt de slijtage van uw motor aanzienlijk en zorgt voor een aanzienlijk oververbruik.

Wat is het optimale tijdstip om de motor te laten draaien voordat de auto in beweging wordt gezet?
Is 5 seconden om je riem om te doen voldoende?

Dankjewel.
dromer

Edit: ik heb net dit gevonden:

Zet de motor af bij een licht (redelijk lang vuur)

Bij deze aanpak wordt er nog steeds van uitgegaan dat de motor warm is (hij herstart heel gemakkelijk).
We komen allemaal bij een licht dat zojuist op rood is gekleurd en we weten dat we nog maar een minuut te gaan hebben. In dit geval lijkt het passend om de motor uit te zetten. Dit is nog relevanter tijdens drukke files of bij minutenlang wachten. Er wordt wel eens beweerd dat dit de levensduur van de batterij verkort, maar ik doe het al 7 jaar systematisch en heb de batterij na meer dan 100 km nog niet vervangen (deze begint net tekenen van zwakte te vertonen). De vraag die onbeantwoord blijft is de geschatte minimale wachttijd. Meestal zeggen we 000 seconden, maar ik heb al 30 seconden gelezen. In de stad moet dit dan ook vrij vaak toegepast worden.


bron: http://www.paperblog.fr/190921/reduire- ... iture-2-3/
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Brandstof economie




par bobono » 28/09/07, 17:54

Ik nodig u allen uit om het artikel van JEAN Marc Moreau in het tijdschrift Nexus Science alternatieve edities francaise te lezen.

Hij vertelt over zijn nieuwe prototype om brandstof te besparen. De tests zijn uitgevoerd voor twee verschillende gerechtsdeurwaarders, met als resultaat een brandstofbesparing van 77%.

Hij moet samen met gerechtsdeurwaarders tests uitvoeren op zware vrachtwagens om het ding te certificeren.

Om te reageren op opmerkingen die ik hierboven heb gelezen. Bij het vertragen, ongeacht de motor, is er altijd een minimale brandstofinjectie die overeenkomt met het verbruik van een stationair draaiende motor.
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 28/09/07, 18:07

Vertragen => afremmen op de motor?
Omdat bij nieuwe auto's het motorkoelvloeistofverbruik in alle gevallen NUL is, omdat het de traagheid van het voertuig is die ervoor zorgt dat de zuigers gaan draaien.
Er is alleen een terugkeer van de injectie onder een bepaald toerental (1000 tpm?) om afslaan van de motor te voorkomen.
Aan de andere kant is er bij neutraal verbruik, ja.

dromer
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten