Tips: vermindering van het brandstofverbruik

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 22/03/07, 10:36

zac schreef:hallo Indy en welkom

dank u

zac schreef:Als je het koud laat, vervuil je zoals bij een koude motor, maar met een last en daar leg ik je de mond van de braam uit.

Ja, daarom moet je het gaspedaal niet hard intrappen.

zac schreef:koud starten verdeelt bijna door 2 de levensduur van de motor zo vaak het voertuig. de grijze energie produceert bijna evenveel vervuilende stoffen als het voertuig in zijn hele leven. Dus je moet 500000km beter doen met een auto dan 500000 met twee


Aan deze kant denk ik dat ik ervaring heb : Cheesy: :
Mijn auto heeft 235000 km gereden (en toch rijd ik heel weinig: veel lopen en openbaar vervoer).
Ik ben het volledig eens met de belichaamde energie van autoproductie, en aangezien het niet meer verbruikt dan een recente auto, zie ik het nut niet in om het te veranderen. (behalve qua ruimte, maar dat is een andere zorg).
Dus om terug te komen op de koude start, als je niet hard op het gaspedaal drukt, lijdt de motor er niet onder en is hij taai...

Olifant, ik neem kennis van al je voorstellen en zal de beste bedenken. ;-)

Wat betreft :
zac schreef:stoep veranderen?

Er is geen trottoir aan de andere kant...

zac schreef:sta eerder op
komen overeen te laat te zijn

Niet cool voor mijn zoon / niet cool voor mijn werkgever (1 min in zicht, het is 1/2 uur bij aankomst...)
En erger nog, het is niet gemakkelijk om goed te mikken: ik vraag me af of hij me niet in de gaten houdt! :P

André, we gaan de lichten nog steeds niet verwijderen :D het riskeert andere files te creëren en onze kas niet te helpen : Cheesy:

Ter verduidelijking: het klopt dat ik het geluk heb rustig de weg op te kunnen: geen onderdaan om bijvoorbeeld met de auto vanaf het begin over te steken. Het helpt me om zacht te rijden.

A +!
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 22/03/07, 10:55

indy49 schreef:Aan deze kant denk ik dat ik ervaring heb : Cheesy: :
Mijn auto heeft 235000 km


welkom

Laten we het er nog eens over hebben als het 500000 wordt!!!

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 22/03/07, 15:47

zac schreef:
indy49 schreef:Aan deze kant denk ik dat ik ervaring heb : Cheesy: :
Mijn auto heeft 235000 km


welkom

Laten we het er nog eens over hebben als het 500000 wordt!!!

@+


Ja nou ik denk niet dat er veel benzine auto's zijn met deze kilometerstand en een originele motor...
Je bent de eerste die suggereert dat mijn auto een beetje jong is :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 22/03/07, 18:51

indy49 schreef:Ja nou ik denk niet dat er veel benzine auto's zijn met deze kilometerstand en een originele motor...
Je bent de eerste die suggereert dat mijn auto een beetje jong is :)


welkom

nou nee, er zijn er maar heel weinig, maar het is allemaal van mensen die hun motoren opwarmen.

Als je naar Morbihan gaat, ben je niet ver, vertel het me via e-mail of pm en ik stuur je om mijn oude 21 turbo quadra (die ik heb gegeven) te zien aan een man die ik heb opgeleid. hij rijdt elke dag, heeft de 550000 km gepasseerd en begon zijn carrière als rallyauto.

de molen is nooit open geweest, maar tijdens de eerste 80000 km van zijn leven werd de wastegate teruggezet naar + 0.4 en ik sloeg er hard op.

het geheim: manisch onderhoud EN verwarming in de ochtend, max 2000rpm zolang de temperatuur niet op zijn plaats is; nadat we doen wat we willen vermijden onder dieet.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/03/07, 19:20

Dag
André, we gaan de lampen nog steeds niet verwijderen, dat riskeert andere files en helpt onze kas niet


Waar ik in de stad woon, staat er op elke straathoek een stopbord en meestal 4 haltes op hetzelfde kruispunt.
Sommige steden plaatsen stopborden op rechte lijnen om de snelheid van automobilisten te breken!
dit is wat ik bedoel met vervuiling door remmen en accelereren..
(in de winter stad rijden verdubbelt het verbruik met een benzine auto) en bij 60 km moet je de remblokken vervangen..

Andre
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 23/03/07, 09:43

Hallo,

Oké, Zac, ik kom terug als ze 500 mijl heeft (als ze gaat), maar ik ben bang dat ik tegen die tijd ongeveer 000 zal zijn. :D

Andre schreef:Waar ik in de stad woon, staat er op elke straathoek een stopbord en meestal 4 haltes op hetzelfde kruispunt.

Oh ja, dat is fijn!
Ik dacht niet dat het in Europa bestond!

Andre schreef:dit is wat ik bedoel met vervuiling door remmen en accelereren..

Ja, dat zei ik gewoon voor de lol. ik had gezet :D

Goede dag voor iedereen!
0 x
roudoul
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 03/07/07, 11:27
Plaats: Rennes




par roudoul » 03/07/07, 15:48

het geheim: manisch onderhoud EN verwarming in de ochtend, max 2000rpm zolang de temperatuur niet op zijn plaats is; nadat we doen wat we willen vermijden onder dieet.


C'est valable pour tous les moteurs ça, parce que je suis adepte du sous-régime chronique (sans charger le moteur hein, juste à vitesse stable!), je voudrais pas abimer la belle clio 1,9d que mon popa m'a geeft!
Met 240000 km is hij als nieuw, maar ik kan nauwelijks draaien onder de 4 l/100 km, als je trucjes hebt om de motor een beetje te verbeteren, neem ik die aan...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 03/07/07, 16:07

Aangezien ik bij de minste afdaling systematisch naar neutraal schakel, is de actieradius van mijn ZX TD stationwagen groter dan 1000 km, verbruik minder dan 5l. De remblokken lijken niet veel te lijden...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 03/07/07, 18:16

Cuicui schreef:Aangezien ik bij de minste afdaling systematisch naar neutraal schakel, is de actieradius van mijn ZX TD stationwagen groter dan 1000 km, verbruik minder dan 5l. De remblokken lijken niet veel te lijden...


Vreemd dat. Normaal gesproken worden de injectoren afgesneden als je het gaspedaal loslaat tijdens een afdaling...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 04/07/07, 00:22

indy49 schreef:
Cuicui schreef:Aangezien ik bij de minste afdaling systematisch naar neutraal schakel, is de actieradius van mijn ZX TD stationwagen groter dan 1000 km, verbruik minder dan 5l. De remblokken lijken niet veel te lijden...

Vreemd dat. Normaal gesproken worden de injectoren afgesneden als je het gaspedaal loslaat tijdens een afdaling...

Ik neem aan dat dit het geval is voor HDI's en DCI's, maar niet voor oude TD's, hoe verklaar je anders de economie? Aan de andere kant probeer ik iets onder het toerental te rijden; helaas is de 5e erg kort...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten