Tips: vermindering van het brandstofverbruik

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/03/09, 19:30

davcom schreef:+1 met Capt_Maloche behalve het vrijloop. Tenzij de 307 HDi anders is dan de DCI, kost vrijloop meer dan rijden met motorrem... Hoe overtuig je jezelf hiervan, bergaf rijdend met motorrem en noteer het momentane verbruik... Op mijn HDi 70 met motorrem kom ik aan bij een onmiddellijk verbruik van 0,01 l/100 km... En terwijl u dezelfde snelheid behoudt, schakelt u over op vrijloop. Toen ik het experiment deed, gaf het onmiddellijke verbruik bij 90 km/u ongeveer 1 l/100 km aan tijdens het vrijlopen...
Het is een klassieke fout om het ‘freewheelen’ te beperken tot redelijk steile afdalingen.
Alle recente motoren (common-rail-injectie) hebben namelijk een injectie-uitschakeling tijdens het vertragen. Dus als de helling voldoende is om de snelheid te behouden, verbruikt het freewheelen meer (tussen 1.2 l en 0.5 l, afhankelijk van de snelheid).
Wat Maloche noemt, is anticiperen voordat je stopt (wat je ook onderaan de helling kunt doen voordat je aan de beklimming begint, of op een zachte helling). Als je op de motor blijft remmen, verlies je momentum en moet je opnieuw accelereren, terwijl je, als je uitrolt, doorgaat met je momentum en net genoeg verbruikt om stationair te blijven draaien.
Bij moderne diesels is het vrij subtiel, je moet je auto echt goed kennen om te weten waar en wanneer je moet vrijrijden.
Bij oudere auto's hoeft u geen vragen te stellen: freewheelen bespaart echt geld!

davcom schreef:Naar mijn mening is de injectie minimaal tijdens het afremmen op de motor of het afremmen na het terugschakelen, omdat je niet veel brandstof nodig hebt om de motor te laten draaien, deze draait dankzij de traagheid van het voertuig via de transmissie. Aan de andere kant moet hij bij vrijloop op verbranding rijden... Vandaar de eerdere opmerking dat een voertuig dat 3 minuten stilstaat evenveel verbruikt als een voertuig dat 1 km aflegt met een snelheid van 50 km/u ;)
Bij het afremmen op de motor wordt de injectie zelfs volledig gestopt: het zijn de wielen die de motor laten draaien en niet andersom.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
j-mimi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 28/04/10, 15:03
Plaats: 95




par j-mimi » 29/04/10, 11:03

Persoonlijk gebruik ik al 1 jaar een eco-additief voor motorolie en een eco-brandstofadditief voor mijn Audi A6. Er werd mij een brandstofbesparing van 10% beloofd, mijn verbruik ging van 9L naar 8L (dus 11%).

Zijn er nog meer mensen die deze producten proberen?
0 x
WIE KAN HET BESTE, KAN HET BESTE!!!
Avatar de l'utilisateur
abaachouaan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/01/12, 04:35

Re: Tips: vermindering van het brandstofverbruik




par abaachouaan » 17/01/12, 13:43

Christophe schreef:Enkele tips om uw brandstofverbruik te verminderen.


Zeer goed advies, ik nodig alle automobilisten uit om het te respecteren.
Er is ook een zeer belangrijk proces om het brandstofverbruik te verminderen.

Lees dit artikel:
http://eco-ecolo.com/environnement/econ ... partie-15/
0 x
Ecologie en de interactie van de mens met zijn omgeving.
www.eco-ecolo.com
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 17/01/12, 14:51

Het nieuwe kind is grappig :) hij presenteert ons waterdoping : Cheesy:

Kijk hier: https://www.econologie.com/forums/experiment ... -vf42.html
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/01/12, 20:17

Grappig, het werkt op 75% water!!!!!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Tips: vermindering van het brandstofverbruik




par Obamot » 17/01/12, 20:27

abaachouane, is hij het die schreef:— Ik denk dat het verstandig is om niet alleen in onze hoek te werken, we hebben niets te verbergen of toe te eigenen, door in groepen te werken kunnen we sneller vooruit komen (evolueren). Informatie moet zonder aarzeling worden doorgegeven, we zitten allemaal in “hetzelfde schuitje”


: Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Tips: vermindering van het brandstofverbruik




par Christophe » 22/01/20, 13:00

Ik heb zojuist dit oude artikel bijgewerkt: https://www.econologie.com/polluer-cons ... ins-route/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten