Advies aan een toekomstige bestuurder?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau

Advies aan een toekomstige bestuurder?




par Arthur_64 » 24/01/08, 16:34

Ik ga binnenkort (en hopelijk slagen) voor het rijbewijs.

Ik heb al een ZX 1.8D Entreprise (bestuurd door mijn partner) die gemiddeld iets meer dan 5L / 100 verbruikt.

Voorlopig ga ik met de fiets naar mijn werk en dan met de auto (ik weet het, dat is niet goed, maar de fiets op deze reis is suïcidaal, en ik ben het inademen van de dampen beu vrachtwagens).

Ik ben van plan om zuinig te rijden, maar wat zijn jouw tips voor een beginner?

Ik heb dit gedeelte al doorlopen, waar ik kon vissen op interessante ideeën ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 24/01/08, 18:00

Arthur 64 zei:

maar de fiets op deze reis is suïcidaal en ik ben het beu om de dampen van de vrachtwagens in te ademen).


het is waar en ik ken Brusselse fietsers die heel veel geluk hebben dat ik ze uiteindelijk toch heb gezien.

Verbruikszijde, als het je lukt om het verbruik te halen dat je met dit model adverteert, is dat heel redelijk.
zo niet, schakel dan op tijd, vermijd het verpletteren van de paddenstoel bij het groene licht of om in het verkeer te komen. Het is beter om iets eerder te vertragen dan de voorligger te benaderen en dan te remmen. Hetzelfde als je aankomt op een kruispunt.

Aan de onrusthekken zijn perfect afgestelde spiegels, een nikkel achterruit en een zonnebril aan boord net zo belangrijk als vooruitkijken. Pas op voor mensen die van rechts komen (auto's, motoren, fietsers)

Goede weg.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40

Re: Advies aan een toekomstige chauffeur?




par Chatham » 24/01/08, 18:28

Arthur_64 schreef:
Ik heb al een ZX 1.8D Entreprise (bestuurd door mijn partner) die gemiddeld iets meer dan 5L / 100 verbruikt.



Het is duidelijk dat je partner weet hoe het moet, dus kopieën ... en onthoud dat zuinig rijden niet gelijk is aan mobiele chicane ... :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Advies aan een toekomstige chauffeur?




par Flytox » 24/01/08, 19:07

Hallo Arthur_64

Is het de Zx of uw metgezel die 5L / 100 verbruikt? :schok:

Oké, ik ga uit! : Mrgreen:

Geen twijfelachtige grappen meer. Onderweg kom je een overgrote meerderheid van de mensen tegen die niet beter rijden dan jij. Vertrouw ze nooit en houd altijd een kleine remmarge, ruimte enz ... Het is beter om haast je voorrang te geven aan een dumbass dan hem te nemen omdat het je recht heeft en een kaart hebt ... Als je heel jong bent, is het moeilijk te begrijpen, later zul je begrijpen dat je de idioten niet zult veranderen, maar dat je je passagiers, je leven en je coach hebt behouden. : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 24/01/08, 20:50

Merci pour vos réponses.

In feite is het een drankje op de weg en niet in de stad omdat het niet van autorijden in de stad houdt (rijbewijs in een kleine stad doorgegeven, dus niet gewend).

Zonnebrillen klinken als een goed idee voor mij. Ze zijn verboden voor het onderzoek: de inspecteur moet zien waar ik kijk.

Inderdaad, anticipatie en de afwezigheid van jamming, progressief rijden lijken goede oplossingen ...
Een kwestie van gewoonte, en u kunt net zo goed vanaf het begin goede nemen.

Vriendelijk rijden is in ieder geval niet de regel op de wegen. Je hebt een flinke dosis zenitude nodig om geen coureur te worden onder de coureurs ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 26/01/08, 20:27

De hervorming van de rijbewijzen die officieel door Dominique BUSSEREAU in juli is aangekondigd (verkorting van de duur van het examen, vereenvoudiging, nadruk op zuinig rijden), zal a priori veel eerder worden geïmplementeerd .

Aan de inspecteurs werd inderdaad een vestiging aangekondigd voor het voorjaar, waarschijnlijk om de praktijkexamens al te ontstoppen en niet terug te vallen op privé-examinatoren (daar ben ik het die veronderstelt).

(Einde van off-topic).
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/01/08, 21:12

:pijl: Net als mijn vrienden zou ik jullie willen zeggen dat de ZX vanuit ecologisch oogpunt een uitstekende auto is dankzij zijn betrouwbare technologie, en goedkoop, houd hem zo lang mogelijk. Zoals we schreven op de forum, de onderhoudskosten van moderne auto's stijgen enorm!

Rijd tenslotte verstandig, let goed op de onzin die anderen doen, houd altijd voldoende veiligheidsmarge aan ...
Ik heb dit niet geleerd door mijn autorijbewijs te halen maar door het motorrijbewijs te nemen ... daar leerde ik kijken (in mijn spiegels), anticiperen, etc.

Vanmorgen werd mijn vrouw omver gereden omdat ze remde om een ​​voetganger een beschermde doorgang te laten passeren. De chauffeur die (te dichtbij) volgde, zei dat ze niet was verpletterd om niet te worden aangereden door een scooter die te dicht vast zat. Resultaat dat de scooter hem ook raakte (zonder schade) en hij vluchtte ... en de arme dame explodeerde haar voorkant (bumper, koplamp ...), onze volvo heeft niets. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 27/01/08, 00:15

Citro schreef:: arrow: Net als mijn vrienden, zou ik je willen zeggen dat de ZX vanuit economisch oogpunt een uitstekende auto is dankzij zijn betrouwbare technologie, en goedkoop, houd hem zo lang mogelijk. Zoals we schreven op de forum, de onderhoudskosten van moderne auto's stijgen enorm!

:?

Over dit onderwerp zal ik een EXPLOSIEF onderwerp maken met zeer recente informatie (tests met 25000 eigenaren van voertuigen gepubliceerd in een bekend maandblad). Ik heb de interessante pagina's gescand.

De resultaten zijn leerzaam: bereid uw creditcard voor, want de passage door de "garage" -box wordt indrukwekkend, waarvan 50% te wijten is aan elektronische bugs !!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/01/08, 14:16

Flytox zei:

Vertrouw ze nooit en houd altijd een kleine remruimte, kamer enz.


Ik schrijf me in! vooral omdat het geen pcq is, zie je iemand die hij je ziet (blinde vlek, verblinding, afleiding, ergens anders zoeken om andere redenen, soms uitstekend)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 188 gasten