Aceton in diesel?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Bricolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 20/05/08, 19:17
Plaats: Dinan

Aceton in diesel?

par Bricolo » 10/06/08, 18:58

Bonjour à tous,
Ik ben nieuw hier op forum, en ik probeer, net als jullie allemaal, deze brandstof te besparen die ons zo kostbaar is.
Ik probeerde aceton op een 406 SVDT 110 Ch, helemaal niet overtuigend, een volle 60 L maakt me 2 weken, en terwijl ik ergens las dat aceton vluchtig was (zou 3 of 4 dagen duren) , Ik denk dat het volledig uit de brandstof is verdwenen, ruim voor het einde van de tank.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

par Christophe » 10/06/08, 19:17

0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1

par georges100 » 10/06/08, 19:29

zeg christophe ik kan een domme vraag stellen ???? :D

wat interesse aceton ????
dit product zal sneller verdwijnen dan petroleum ...
het gebruik ervan als het niet overal verboden is, wordt gereguleerd om aan te moedigen om minder schadelijke vervangingsmiddelen te vinden ...

de laatste keer dat ik het kocht verloor ik een half uur bij de kassa.
Nou ja, het is meer op de plank om te verifiëren dat je geen kind bent dat drugs gaat gebruiken :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

par chatelot16 » 10/06/08, 20:22

aceton is een gemakkelijk te vervaardigen product: er zijn er enkele in de pyrolyse van hout of de zuivering van gas uit houtvergasser

dus door niet dwaas hout te verbranden voor de verwarming, maar door het door een vergasser te leiden, kunnen we een beetje methanol en aceton terugwinnen

als de aceton kan worden gemengd met diesel kan het nog steeds worden ingenomen: maar doe niet te veel: het is helemaal geen smeermiddel, de injectiepomp zal niet bevallen

maar aangezien aceton een lagere calorische waarde heeft dan diesel, zie ik niet in waarom het het verbruik zou verminderen

pure aceton is zeer vluchtig, maar een kleine hoeveelheid gemengd met diesel zal nooit verdampen: denk dat we een beetje butaan kunnen mengen met benzine en het verdampt niet eens
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1

par georges100 » 10/06/08, 20:34

Ik bevestig wat iedereen al wist, ik ben stom :D
Ik verwarde b ^^ etment aceton en trychlo .....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

par Capt_Maloche » 11/06/08, 09:03

chatelot16 schreef: als de aceton kan worden gemengd met diesel kan het nog steeds worden ingenomen: maar doe niet te veel: het is helemaal geen smeermiddel, de injectiepomp zal niet bevallen

maar aangezien aceton een lagere calorische waarde heeft dan diesel, zie ik niet in waarom het het verbruik zou verminderen

Precies, we hebben het hier over https://www.econologie.com/forums/economies- ... 1-130.html het 8e bericht van deze pagina met de foto's

Omdat een meer vluchtige verbinding, waarvan de zelfontbrandingstemperatuur lager is dan die van diesel, een betere verdamping van dieseldruppeltjes mogelijk maakt

Afgezien van dit onderwerp, zou het voor "anderen" goed zijn om deze kleine test te doen, met aceton, met een EGR-klep die continu gedeeltelijk open staat ...

Voortzetting van de discussie over het bestaande onderwerp alstublieft, deze moet worden vergrendeld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

par Christophe » 11/06/08, 09:15

georges100 schreef:zeg christophe ik kan een domme vraag stellen ???? :D

wat interesse aceton ????
dit product zal sneller verdwijnen dan petroleum ...


Het enige belang is fiscaal ... aceton is momenteel een indirect petroleumproduct, ook al kunnen we zoals chatelot zeggen het uit hout doen (maar in dit geval denk ik bcp duurder):

wiki schreef: verzinsel

Aceton, vroeger geëxtraheerd uit pyrolignous als gevolg van carbonisatie van hout, was toen een product afgeleid van azijnzuur.

In 1915 ontdekte Chaim Weizmann een goedkope manier om aceton uit zetmeel te verkrijgen, wat de productie van cordiet, een explosief, vergemakkelijkte. Hij onderhandelde hierover met de regering van Groot-Brittannië om de oprichting van de staat Israël te verkrijgen, waarvan hij de eerste president zal worden.

De meest gebruikelijke methode die momenteel wordt gebruikt om aceton te produceren is het Cumene-proces, waardoor het (evenals fenol) wordt gemaakt van benzeen en propeen. De wereldproductie van aceton bedraagt ​​ongeveer 1,5 miljoen ton per jaar.


In termen van vervuiling ben ik nooit echt voor deze oplossing (of liever deze tip) geweest, hoewel het mogelijk is dat de officiële toevoegingen van benzine / diesel erger zijn ... We kennen de zeer kankerverwekkende benzeen al. .
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

par Christophe » 11/06/08, 09:27

Capt_Maloche schreef:Omdat een meer vluchtige verbinding, waarvan de zelfontbrandingstemperatuur lager is dan die van diesel, een betere verdamping van dieseldruppeltjes mogelijk maakt


Voor diesel zou het ook niet te maken hebben met de dampspanning en hoe meer flash (<-20 ° C) lager aceton?

Voor benzine zou het een anti-rammelaar zijn, aangezien de zelfontbrandingstemperatuur 540 ° C is en 300 ° C voor benzine (vgl. https://www.econologie.com/les-carburant ... s-646.html )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

par Capt_Maloche » 12/06/08, 00:21

HU??

Aceton heeft sowieso geen hogere zelfontbrandingstemperatuur dan diesel?

if?

http://www.rockemat.com/upc/msds/French ... French.pdf
Vlampunt ° C: -17
Zelfontbranding ° C 465


Ach ja, wie had dat geloofd? :D aan de andere kant is het vlampunt bij -17 ° C, onmiddellijke ontsteking!
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

par chatelot16 » 13/06/08, 22:34

als aceton het spuiten van dieselbrandstof in de injectoren verbetert, kan het zijn dat de injectoren niet goed werken

kan zijn dat aceton alleen slechte motoren verbetert en dat degenen die goed werken onverschillig zijn
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten